Gå til innhold

Om å spare på gamle biler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gikk en spasertur i Ytre Arna ved Bergen nå. Kjempefint, gammelt område, men noe sosialt belasta. Brorparten av postkassene bærer østeuropeiske eller arabiske navn. Så er det én ting som slå meg...i tredjehver hage eller oppkjørsel står det en gammel, avskiltet bil. Har aldri sett maken! Lurer jo litt på motivasjonen...? Er bilen ødelagt, får man i alle fall 3000 kr i vrakpant. Er den kjørbar, kanskje fra 5000 og oppover. Lar du bilen stå, blir den bare vanskeligere å få flyttet jo mere tid som går. Mosegrodd blir de utvendig, soppinfisert innvendig.

Anonymkode: fd13c...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende bilene er registrert i annet land enn norge

Anonymkode: e1056...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende bilene er registrert i annet land enn norge

Anonymkode: e1056...1e8

Men hva for? Så godt som alle var skiltløse.

Anonymkode: fd13c...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tror alltid at man skal få bilen på veien igjen... Og har en overdreven oppfatning av bilens verdi...

Sånn er det for mange. Jeg har vært der selv.

Anonymkode: 053c3...232

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man tror alltid at man skal få bilen på veien igjen... Og har en overdreven oppfatning av bilens verdi...

Sånn er det for mange. Jeg har vært der selv.

Anonymkode: 053c3...232

Som innbygger på bygda kan jeg bare som en saksopplysning informere om at man finner slike overalt. Jeg er helt enig med deg i hva som ligger bak. Pluss at man skaffer seg to-tre nesten-vrak som delebiler til den ene som man har ambisjoner for.

Til TS’ opplysning har de som regel norske navn, de som driver slik. Jeg vet om 5-6 eiendommer med 30-100 biler på innenfor min egen kommune, i alle fall. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delebil. Når bilen dør kjøper du en lik bil og når den dør bytter du deler fra den gamle inn i den nye. Når begge har samme feil kjøper du en til, og så fortsetter du. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, abrasiveRefraction said:

Delebil. Når bilen dør kjøper du en lik bil og når den dør bytter du deler fra den gamle inn i den nye. Når begge har samme feil kjøper du en til, og så fortsetter du. 

Og det er faktisk gøy. En stund.

Anonymkode: 053c3...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det er faktisk gøy. En stund.

Anonymkode: 053c3...232

Helt til du ikke har plass vertikalt og må oppbevare dem horisontalt, og så må du kjøpe truck, men så dør trucken og så må du kjøpe en til truck, og så er du i gang igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction said:

Helt til du ikke har plass vertikalt og må oppbevare dem horisontalt, og så må du kjøpe truck, men så dør trucken og så må du kjøpe en til truck, og så er du i gang igjen.

Jeg har nesten sett det også. :)

Anonymkode: 053c3...232

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk en spasertur i Ytre Arna ved Bergen nå. Kjempefint, gammelt område, men noe sosialt belasta. Brorparten av postkassene bærer østeuropeiske eller arabiske navn. Så er det én ting som slå meg...i tredjehver hage eller oppkjørsel står det en gammel, avskiltet bil. Har aldri sett maken! Lurer jo litt på motivasjonen...? Er bilen ødelagt, får man i alle fall 3000 kr i vrakpant. Er den kjørbar, kanskje fra 5000 og oppover. Lar du bilen stå, blir den bare vanskeligere å få flyttet jo mere tid som går. Mosegrodd blir de utvendig, soppinfisert innvendig.

Anonymkode: fd13c...ef0

 

Anonymkode: 07931...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...