Gå til innhold

Skal dere servere alkoholfri vin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer for et vennepar spurte nettopp om vi skulle ha det, og det hadde vi ikke tenkt på en gang. Planen var å servere vin, mineralvann og vann. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi feirer på en restaurant der alt er inkl. i prisen pr. kuvert, og kommer derfor også til å tilby alkoholfri vin til den som ønsker det... Generelt så er det kanskje ikke nødvendig, om man står for drikke selv, for de som ikke drikker alkoholholdig vin, drikker ofte ikke alkoholfri heller! :wink: Men varierer jo det også, som alt annet...

Skrevet

Hmmm... dette var noe jeg ikke har tenkt så mye på. Kommer til å være noen som ikke drikker i bryllupet fordi de skal være sjåfører.

Hadde egentlig tenkt å ha mineralvann og alkoholfritt øl, men kanskje ikke så dumt å ha en flaske alkoholfri vin i bakhånd hvis de vil ha det. Er jo hyggelig å kunne skåle med "det samme" som de andre gjestene.

Personlig drikker jeg likegodt mineralvann eller alkoholfritt øl enn alkoholfri vin. Men det er min smak da...

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Har kjøpt et par flasker, både hvite og rødvin. Noen er det alltid som ikke drikker alkohol enten pga avholdenhet eller som f.eks hos oss der mange er gravid. Fikk faktisk spørs. fra ei vennine som er gravid om vi også hadde "gravid-vin" som hun kalte det. :P

Skrevet
Vi feirer på en restaurant der alt er inkl. i prisen pr. kuvert

Vi skal også ha bryllupsmiddagen på restaurant. Vet allerede nå hvem som evt ikke drikker alkohol: Min bestemor, min mindreårige søster - og evt meg selv hvis jeg er gravid da... Jeg foretrekker andre alternativer enn alkoholfri vin/øl og regner ihvertfall ikke med at de to andre avholdende vil ha det heller. Men det er jo fint å tilby disse alternativene til dem som måtte ønske det.

Gjest gjesta
Skrevet

Nei, tror vi går for kun alkohol 8)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi går også kun for vin med alkohol.

Skrevet
Vi går også kun for vin med alkohol.

Dette var meg da. glemte å logge meg inn.. :wink:

Skrevet

Kan anbefale Ariel.

Rød og hvit.

Skrevet

Vi kjøpte faktisk inn noen flasker med rød og hvit alkoholfri vin. Men det kunne vi faktisk like gjerne latt være. Det ble knapt rørt. Min erfaring er at folk heller drikker mineralvann eller lettøl.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi kommer til å ha noen flasker med alkoholfri vin, for det er alltid noen som gjerne vil ha et glass eller to.

Samtidig kan bartenderen servere den, til de som begynner å bli overstadig beruset :ler:

Skrevet
Samtidig kan bartenderen servere den, til de som begynner å bli overstadig beruset  :ler:

God idé! :ler:

Skrevet

Dette er jo nok ein ting eg aldri hadde komt på utan KvinneGuiden!

Eg er så glad for å ha dykk alle saman! :klem:

Skrevet

Alkoholfritt øl er også greit å huske på.

Skrevet
Vi kommer til å ha noen flasker med alkoholfri vin, for det er alltid noen som gjerne vil ha et glass eller to.  

Samtidig kan bartenderen servere den, til de som begynner å bli overstadig beruset  :ler:

Smart :ler:

Vi har ikke tenkt på det... Tror vi holder oss til "vanlig" vin. Gravide drikker jo mineralvann eller lignende... Men kanskje det blir aktuelt. Får se :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Når me gifta oss hadde me brus,vin & alkeholfri vin. Det va populert,for du får ein ander smak bortsett frå bru & vann.. Anbefaler det.. :enig_animasjon:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...