Gå til innhold

Date med tidligere Benzoavhengighet.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil det si når noen har vært avhengige av dette? Og hvorfor blir de fleste avhengig av det? Vet han fortsatt bruker endel sovemedisiner, men usikker påhør de heter. 

Er dette røde flagg? 

Anonymkode: 4311c...223

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var avhenig i 6 mnd for 5 år siden. Lett å slutte med nedtrapping og har ikke rørt siden. Men jeg har et fint støtteapparat i familie og generell holdning om at livet skal oppleves edru. Det blir annerledes fra person til person, og hvilken avhenighetstype man blir kan være genetisk. Noen er "dømt" til å bli tunge narkomane.

Hva det vil si å være avhenig av dette, er å gå med en falsk følelse av at man bare ikke takler livet, følelser eller søvn uten disse pillene, og det kan stemme de første par ukene etter man slutter, men så begynner man å gå til normalen igjen. 

Det er røde flagg om han unnskylder bruken og vil fortsette. Hadde ikke brydd meg om han hadde en plan for å slutte, og innså at han ikke skulle hatt rotet seg borti dette. Med det sagt, så er jeg i mot å dømme folk for helseutfordringer, vi får alle det i løpet av livet, og det siste vi trenger er at de som er glad i oss stikker! 

Tunge narkomane som ikke får til livet er de eneste jeg råder til å styre unna, da jeg mener de ikke kan være helt til stede i forhold uansett og det ikke ville vært noe genuint der. 

Anonymkode: f458c...702

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor man blir avhenig må du nesten google, det er et avansert studie av hjernen med kjemiske reaksjoner. Kompliserte greier, men alle burde lære dette da det er relevant for utrolig mye. Millioner av mennesker er avhenige av sukker for eksempel. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var avhenig i 6 mnd for 5 år siden. Lett å slutte med nedtrapping og har ikke rørt siden. Men jeg har et fint støtteapparat i familie og generell holdning om at livet skal oppleves edru. Det blir annerledes fra person til person, og hvilken avhenighetstype man blir kan være genetisk. Noen er "dømt" til å bli tunge narkomane.

Hva det vil si å være avhenig av dette, er å gå med en falsk følelse av at man bare ikke takler livet, følelser eller søvn uten disse pillene, og det kan stemme de første par ukene etter man slutter, men så begynner man å gå til normalen igjen. 

Det er røde flagg om han unnskylder bruken og vil fortsette. Hadde ikke brydd meg om han hadde en plan for å slutte, og innså at han ikke skulle hatt rotet seg borti dette. Med det sagt, så er jeg i mot å dømme folk for helseutfordringer, vi får alle det i løpet av livet, og det siste vi trenger er at de som er glad i oss stikker! 

Tunge narkomane som ikke får til livet er de eneste jeg råder til å styre unna, da jeg mener de ikke kan være helt til stede i forhold uansett og det ikke ville vært noe genuint der. 

Takk for svar! Har ingen kunnskap om dette fra før, og prøvde å Google litt for å bli klokere, men ble iallefall ikke beroliget av det jeg fant der. 

Jeg ønsker ikke å dømme han, men jeg aner ikke hvorfor han i utgangspunktet begynte på det og hvorvidt han er ferdig med det. Jeg vet heller ikke noe om hvor «tung» byrde denne avhengigheten er forhold til feks. Snus, alkohol, osv..

Siden det er tidlig enda, ville jeg bare finne ut litt om hvordan denne avhengigheten var. Hadde han vært alkoholiker feks, hadde jeg nok styrt unna og ikke blandet meg inn i livet hans..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en som var rusmiddelavhengig (da vi ble sammen, var han nykter). Når han sprakk, sprakk han som regel på benzo og videre derfra til heroin. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg ønsker ikke å bruke mer tid av livet mitt på andres rusmiddelmisbruk og hadde vel heller aldri stolt på en (tidligere) avhengig egen vurdering av rusforbruk...

Det var ødeleggende, trist og fryktelig. 

Etter hva jeg forstår er benzo svært avhengighetsskapende...

Anonymkode: e760c...bb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Apedop. 

Heller en som røyker cannabis moderat en det apedopet der.

Anonymkode: 159f1...e0b

• Liker 1
Skrevet

16 hours ago, AnonymBruker said:

Siden det er tidlig enda, ville jeg bare finne ut litt om hvordan denne avhengigheten var. Hadde han vært alkoholiker feks, hadde jeg nok styrt unna og ikke blandet meg inn i livet hans..

benzo er værre enn alkohol, min mening. men er han en x-bruker så ville jeg gitt han en sjanse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...