Gå til innhold

MOTORHAVARI for tredje gang!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå trenger jeg egentlig litt hjelp her fra dere som kan litt. 13 januar 2018 kjøpte jeg en Toyota Verso S. Et halv år senere fikk jeg det første motorhavariet uten noen som helst forvarsel, selger dekket 50% og jeg 50%. Det tok hele 2 måneder før jeg fikk bilen igjen med en byttemotor som hadde gått 50.000km. Etter å ha hatt bilen i en måned etter jeg fikk den tilbake, så fikk jeg det 2. motorhavariet, samme feil som første gang, der selger dekket alt sammen. Det tok 4 uker før jeg fikk bilen igjen. Og nå har jeg fått det 3. motorhavariet natt til 1.mai etter og ha 20.000km etter det 2. motorhavariet.

Jeg er veldig fortvila og frustrert. Jeg tauet bilen til merkeverksted, og konklusjon er at det er høl i motorblokka, samme feil 3 ganger. Dette er ikke min skyld, det som er rart her, er at det faen ikke kom opp noe varsellamper før etter motoren stoppet. Jeg eller Toyota skjønner ingenting, og jeg har lån på denne bilen også. Jeg har lest litt, og chattet litt med advokat på nett som mener jeg har krav på å få hele kjøpssummen tilbake av selger, altså at jeg har krav på å heve kjøpet.

Må også legge til at det har ært bra med olje på motoren og det var ingenting som tilsa på bilen at det har vært noe galt.

Håper noen der ute kan litt som kan komme med et svar hva som egentlig har skjedd, for jeg skjønner rett og slett ingen verdens ting, jeg er kanskje dum, men jeg har da heller ikke peiling på bil.

Mvh en litt fortvilet mann på 22 år... :(

Anonymkode: 40e97...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kan se ut for at du er berettiget til å heve kjøpet. Men likevel rart samme feil dukker opp. Men hva er det som skjer? Er det skjæring av stemplene? Eller veivaksel? Hull i motorblokk var det noe av på første utgave av Avensis. Er det samme motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tdm900 skrev:

Her kan se ut for at du er berettiget til å heve kjøpet. Men likevel rart samme feil dukker opp. Men hva er det som skjer? Er det skjæring av stemplene? Eller veivaksel? Hull i motorblokk var det noe av på første utgave av Avensis. Er det samme motor?

Takker for svar. Motoren er 1,4 L dieselmotor turbo. Det er veivaksel og hull i motorblokka. Jeg skjønner ingenting. Selger nekter å gjøre mer med bilen nå, jeg gir meg ikke uten rettsak eventuelt. NAF er på min side, men det vil ta tid før man evt får denne saken igjennom. Jeg er avhengig av bil i hverdagen. 

TS 

Anonymkode: 40e97...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig snodig, var den andre byttemotoren ny? Med Toyota er det også en kjensgjerning å bare kjøpe bensinmotorer, men dét hjelper ikke deg. Lykke til uansett!

Anonymkode: 278e3...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, D4D motoren er veldig driftssikker. Det jeg kan komme på som kan være galt er hjernen til motoren eller sensorer, hvis det blir gitt feil signal eller signalene blir tolket feil så kan det f.eks bli gitt feil mengde diesel.

En annen ting er kjørestilen, hvis du kjører motoren hardt når den er kaldt så er ikke det veldig heldig. En dieselmotor skal oppnå driftstemperatur før du kan dra på med noe særlig turtall, småkjøring er heller ikke bra.

Anonymkode: 9513c...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig snodig, var den andre byttemotoren ny? Med Toyota er det også en kjensgjerning å bare kjøpe bensinmotorer, men dét hjelper ikke deg. Lykke til uansett!

Anonymkode: 278e3...2bf

Det var en brukt byttemotor, 50.000km hadde den gått når den ble satt inn i bilen. Takk for det. Ja du sier noe, hadde jeg kjøpt bensinmotor, er jeg helt sikker på at bilen ikke hadde fått motorhavari. Bilen er jo 2011 mod da.

Anonymkode: 40e97...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig, D4D motoren er veldig driftssikker. Det jeg kan komme på som kan være galt er hjernen til motoren eller sensorer, hvis det blir gitt feil signal eller signalene blir tolket feil så kan det f.eks bli gitt feil mengde diesel.

En annen ting er kjørestilen, hvis du kjører motoren hardt når den er kaldt så er ikke det veldig heldig. En dieselmotor skal oppnå driftstemperatur før du kan dra på med noe særlig turtall, småkjøring er heller ikke bra.

Anonymkode: 9513c...ca7

Jeg har kun kjørt helt vanlig. Nå skal det sies at jeg kjører en del. Dagen før dette skjedde, så kjørte jeg fra Ålesund til Drammen uten noen tegn på at noe var galt med bilen. Så veldig merkelig at dette kan skje. TS

Anonymkode: 40e97...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar.

Selger ville prøve og ordne opp, så han kom opp  med et tilbud til meg, jeg kunne kjøpe annen bil av meg. Han kunne gi meg 30.00kr for bilen med motorhavriet, men da blir jeg sittenede igjen med restgjeld på 50.000kr. Så tror jeg må ta saken til advokat. Igjen, tusen takk for svar her inne :). TS

Anonymkode: 40e97...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...