Gå til innhold

"Jeg er kresen" - foretrekker Grandiosa

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bekjent som hele tiden gjentar hvor kresen hun er i matveien. "Kresen" er hennes ord for dette, og ikke min, men jeg føler bare hun bruker det helt feil. Hvorfor? Toro ferdigretter og Grandiosa, det kan hun spise - sushi eller skikkelig hjemmelaget mat skyr hun som pesten. Jeg har vært på flere av de samme middagene o.l. som henne, og ofte må hun varme seg noe hun har med selv - fordi den maten som er servert ikke er "bra nok" (igjen hennes ord). Så om man er så utrolig kresen, er man virkelig kresen når man foretrekker Grandiosa og annen halvfabrikata foran hjemmelaget mat?

Anonymkode: 8b15d...e1d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er vel ikke kresen. Hun er bare mindre sofistikert i matveien.

Anonymkode: 5a2c3...38b

• Liker 9
Skrevet

Hun virker bortskjemt... 

jeg er også kresen, men jeg er ikke vrang. 

Spiser ikke sushi da. Men det er mest fordi jeg bor på innlandet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei da har man bare ikke kommet over den vanlige "liker ikke" - trassen de fleste barn må gjennom. Så nei, ikke kresen bare barnslig. 

Anonymkode: a4b8a...fe6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Summ skrev:

Hun virker bortskjemt... 

jeg er også kresen, men jeg er ikke vrang. 

Spiser ikke sushi da. Men det er mest fordi jeg bor på innlandet

Kan man ikke spise sushi på innlandet? 

• Liker 9
Skrevet

Det gjør mannen min også. Liker junk som pølser, ferdigpizza og biffsnadder.  Men han kaller seg ikke kresen, men sær.  Han spiser hjemmelaget mat som kjøttkaker ol. Men bare en porsj, to poteter, to-tre kjøttkaker, mens når han spiser takeaway-pizza spiser han gjerne 3-4 stykker. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke spise sushi på innlandet? 

Skrev jeg at man ikke kan det? 

Vet ikke hvor mye kunnskap du har om dette, men sjømat og fisk er vel mer ferskt osv nærmere sjøen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen: ja, jeg vet sushi ikke er for alle, men det var et eksempel. Vedkommende er 26 år. Synes bare at kresen blir feil ord her. Ser andre er enige og. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen: ja, jeg vet sushi ikke er for alle, men det var et eksempel. Vedkommende er 26 år. Synes bare at kresen blir feil ord her. Ser andre er enige og. 

Vrang kaller vi det her. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Summ skrev:

Vet ikke hvor mye kunnskap du har om dette, men sjømat og fisk er vel mer ferskt osv nærmere sjøen?

Varer transporteres jo rundt hele landet, eller hele verden. Kjøper man samme produktet i øst eller vest, så kommer det mest sannsynligvis fra samme fabrikk. Om sushien er laget med råvarer fra vestlandet, kan det likevel være produsert og pakket på østlandet, for så å sendes tilbake til vestlandet. Utvalget hadde vært veldig dårlig om man bare fikk lokalprodusert mat.

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Varer transporteres jo rundt hele landet, eller hele verden. Kjøper man samme produktet i øst eller vest, så kommer det mest sannsynligvis fra samme fabrikk. Om sushien er laget med råvarer fra vestlandet, kan det likevel være produsert og pakket på østlandet, for så å sendes tilbake til vestlandet. Utvalget hadde vært veldig dårlig om man bare fikk lokalprodusert mat.

Sant, men jeg går ikke å kjøper blåskjell i feks Hallingdal, eller Lillehammer... det handler jo også litt om forutsetninger. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmejakta hjort eller ingen ting. 

Anonymkode: 0b2dd...aab

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Summ skrev:

All sushifisk og sjømat fryses før det brukes til sushi så det spiller ingen rolle hvor i verden du bor. 

• Liker 5
Skrevet
20 minutter siden, Summ skrev:

Vrang kaller vi det her. 

For meg er det helt utrolig at noen heller vil ha grandis framfor hjemmelagede kjøttkaker.  Bare utrolig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SupaWoman skrev:

For meg er det helt utrolig at noen heller vil ha grandis framfor hjemmelagede kjøttkaker.  Bare utrolig. 

Kjøttkaker får meg til å tenke på en pensjonistkafe i ingenmannsland hvor kjøttkaker og kaffe med sukker er det gjeveste som finnes, og hvor serveringsdamen er ekstra blid og hyggelig mot alle siden de skal dø snart.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjøttkaker får meg til å tenke på en pensjonistkafe i ingenmannsland hvor kjøttkaker og kaffe med sukker er det gjeveste som finnes, og hvor serveringsdamen er ekstra blid og hyggelig mot alle siden de skal dø snart.

For meg er kjøttkaker tradisjonsmat på lik linje med f.eks stek.  Det kan være både hverdagsmiddag og søndagsmiddag.  Pensjonister er bare 60+ og kan ha 20-40 år igjen å leve. ser ikke på pensjonister som døende i det hele tatt.   Men er du i tjueåra ser jo alle over 40 ut som gamliser. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ordet kresen brukes ofte helt feil. I mine øyne betyr kresen noe som nærmer seg kvslitetsbevisst, f.eks jeg er kresen når det gjelder sushi (betyr er nøye på blodfersk sushi fra dyre og gode restauranter), kresen når det gjelder vin (kunne aldri nærmet seg en J.P.Chenet), kresen på råvarer (skal være ferskt og av høy kvalitet) osv. 

Mens mange bruker kresen som subsitutt for liker ikke, særspist, tør ikke smake osv. Jeg er kresen, liker bare grandis, liker ikke sushi eller ramen. Det har ingenting med å være kresen å gjøre. 

Anonymkode: f962c...f73

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun er vel ikke kresen. Hun er bare mindre sofistikert i matveien.

Min erfaring er også at de fleste som som er de er "kresne" bare ikke har utviklet en voksen gane.

Grunnen til at de ikke har utviklet en voksen gane er mange, som regel at de rett og slett er vrange. "Liker ikke"-mentalitet.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ordet kresen brukes ofte helt feil. I mine øyne betyr kresen noe som nærmer seg kvslitetsbevisst, f.eks jeg er kresen når det gjelder sushi (betyr er nøye på blodfersk sushi fra dyre og gode restauranter), kresen når det gjelder vin (kunne aldri nærmet seg en J.P.Chenet), kresen på råvarer (skal være ferskt og av høy kvalitet) osv. 

Mens mange bruker kresen som subsitutt for liker ikke, særspist, tør ikke smake osv. Jeg er kresen, liker bare grandis, liker ikke sushi eller ramen. Det har ingenting med å være kresen å gjøre. 

Anonymkode: f962c...f73

Hvordan vet du at sushi er blodfersk når den fryses først? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sushi er dritt. Ferdig snakka. Som regel har dere bestillt det selv, så regner ikke med jeg tråkker på noen. I mine øyne og etter min erfaring så er en kresen person en som foretrekker en hvis type mat veldig ofte. Noen liker "fancy" sushi, andre liker kjøttkaker, ofte grandiosa. Vanlige folk lever et vanlig liv med variert kosthold.

Anonymkode: 0ccfe...495

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...