anonym_92 Skrevet 6. mai 2019 #1 Skrevet 6. mai 2019 Hei dere. Jeg er en 23 år gammel dame som nå skal ta teoriprøven på bil, og jeg trenger litt råd og tips. Jeg har alltid følt at jeg sliter med å fange opp og huske informasjon jeg leser. og dette er grunnen til at jeg også droppet ut av videregående. Jeg sliter en del med dysleksi og vil derfor finne noen gode alternativer til teoribøkene. Jeg har kommet over noe som heter teoritentamen (https://teoritentamen.no) men det koster penger og jeg vet ikke om det er verdt det? Jeg har også funnet https://www.bestått.no/ og https://www.bilteorien.no, men jeg lurer på om noen har noen erfaringer med disse? Tusen takk på forhånd. J.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #2 Skrevet 6. mai 2019 Brukte kun teoritentamen.no, og tok tester. Var det et tena jeg var dårlig på så leste jeg kapittelet de hadde for temaet. Tok tester helt til jeg tok ti på rad med tre eller færre feil. Tok teoriprøven og besto med én feil bare. Og kunnskapen sitter. Jeg husker det meste er halvt år senere. En mye mer praktisk måte å øve på syntes jeg. Anonymkode: 50a38...200
Amberleaf Skrevet 6. mai 2019 #3 Skrevet 6. mai 2019 Teoritentamen er verdt det! Husk at du også kan søke om å få tatt teorien muntlig hvis det er lettere for deg.
dr_zhivago Skrevet 6. mai 2019 #4 Skrevet 6. mai 2019 Det er med bilteori som med alle andre eksamener; den beste måten å få god karakter er å gjøre gamle eksamensoppgaver:) Når det kommer til bilteorien regner jeg med at de har en bank av x antall standard spørsmål, og så genereres nye eksamener av disse. Så om du gjør en hel haug av dem til du gjør få eller ingen feil vil teoriprøven gå lett som bare det. Lykke til!
Sirah Skrevet 6. mai 2019 #5 Skrevet 6. mai 2019 Teoritentamen er verdt det ja. Tok den til jeg kunne spørsmålene omtrent utenatt og sto på første forsøk.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #6 Skrevet 6. mai 2019 Eneste jeg brukte på mine var nettbaserte og sto på første forsøk på de sertifikat bokstavene jeg har (bøker er innimellom oppskrytt) Anonymkode: 21711...6b1
Gjest studentinorge1998 Skrevet 6. mai 2019 #7 Skrevet 6. mai 2019 Hvis du har dysleksi så tror jeg du har krav på muntlig prøve. Ville startet med å gå gjennom emnene systematisert ved å bruke teoritentamen eller søke opp oppgaver. Teoritentamen er virkelig verdt det, den gir deg gode tilbakemeldinger og gjør læringsprosessen lettere. Du kan i tillegg få pengene tilbake om du stryker (hvis jeg husker riktig da). Jeg gikk i tillegg gjennom vegvesenet sin teoritest på ti spørsmål eller noe sånn, der fikk jeg faktisk to av spørsmålene på teoriprøven!
anonym_92 Skrevet 6. mai 2019 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2019 Tusen takk for raske svar, trodde det skulle være litt stille pga klokkeslett. Skal vurdere dette. Men okei, da skjønner jeg. Såvit jeg skjønte det på trafikklærer så var det hvertfall mulighet for å få forlenget tid, det hjelper jo litt.. Ingen som har erfaring med de to andre?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #9 Skrevet 6. mai 2019 Teoritentamen.no hjalp meg veldig! Leste boka for mange år siden men tok aldri lappen da jeg følte at jeg ikke forstod noenting og følte meg bare dum.. Noen år senere bestemte jeg meg for å få det gjort og brukte kun teoritentamen.no. Gikk gjennom alle tema først, så gikk jeg gjennom de jeg sleit med én etter én til det satt. Da jeg hadde bestått 10 teoriprøver på teoritentamen.no på rad, dro jeg og tok teoriprøven på ordentlig og bestod med glans på 15 minutter. Beste investeringen jeg har gjort på lenge! Anonymkode: 959b6...598
anonym_92 Skrevet 6. mai 2019 Forfatter #10 Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Teoritentamen.no hjalp meg veldig! Leste boka for mange år siden men tok aldri lappen da jeg følte at jeg ikke forstod noenting og følte meg bare dum.. Noen år senere bestemte jeg meg for å få det gjort og brukte kun teoritentamen.no. Gikk gjennom alle tema først, så gikk jeg gjennom de jeg sleit med én etter én til det satt. Da jeg hadde bestått 10 teoriprøver på teoritentamen.no på rad, dro jeg og tok teoriprøven på ordentlig og bestod med glans på 15 minutter. Beste investeringen jeg har gjort på lenge! Anonymkode: 959b6...598 Takk for svar men hva med bilteorien.no?De er tydeligvis gratis og jeg vil heller velge dem hvis det er bra og ikke koster penger. Bestått vet jeg ikke om koster penger eller ikke.. fant ikke ut.. Finnes det ikke noen side som for eksempel prisjakt men bare for digitale tjenester? der man kan vurdere?
dr_zhivago Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 7 timer siden, anonym_92 skrev: Takk for svar men hva med bilteorien.no?De er tydeligvis gratis og jeg vil heller velge dem hvis det er bra og ikke koster penger. Bestått vet jeg ikke om koster penger eller ikke.. fant ikke ut.. Finnes det ikke noen side som for eksempel prisjakt men bare for digitale tjenester? der man kan vurdere? 289,- for én måneds tilgang, med et såpass profft og velutprøvd produkt er aboslutt verdt det. Husk at å kjøre bil er dyrt, det er ikke mange literne med bensin du får for samme prisen. Så om du ikke har råd til det så har du ikke råd til å kjøre bil 😛 . 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #12 Skrevet 7. mai 2019 Jeg vet jeg aldri hadde bestått uten teoritentamen. Du sier du har dysleksi også, på teoritentamen kan du få alle spørsmål og svar lest opp for deg. Anonymkode: 15fba...3fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå