Gå til innhold

Tinder - når man ikke er "perfekt"?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere - dersom man har hatt en del problemer i livet, både med rus og andre ting; blir det på en måte litt "uetisk" å bruke datingapper som tinder? Jeg mener, man ønsker jo ikke å skrive en smørbrødliste der alt som er galt med en fremgår på en oversiktlig måte, slik at den eventuelle flammen kan ta et begrunnet valg. (Hei jeg heter Siri. Siste avrusning var i 2013, og etter det har jeg slitt med spiseforstyrrelser, angst, og psyken generelt. Er ellers et fyrverkeri av diagnoser som jeg gjerne deler med den rette) 😄 På den annen side er det jo ikke noe hyggelig å "lure" andre? Ikke at det er noe som skal holdes skjult, men når man har vært på et par dates og det er naturlig å ta opp slike ting, er det jo gjerne "for sent"? Eller må man bare forvente at man møter mennesker som i varierende grad har slitt i livet, og at det er noe man også aksepterer når man bruker en sånn app?

Hva tenker dere? 

Anonymkode: c05e7...2fd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir jo det samme om du møter noen ute på byen f eks. Du trenger jo ikke å opplyse om alt i den første samtalen. Det er ikke uetisk å vente litt med å fortelle alt av personlige ting om seg selv. Det er heller ikke uetisk å ønske å møte noen selv om man ikke er 'perfekt'.

Om det nærmer seg et seriøst forhold så tar man opp ting som ikke har blitt sagt før, som man tenker det kan være fint å dele, og som kan være greit for den andre å vite. 

• Liker 2
Skrevet

Huff du har nå humor oppi alt d liker jeg. Fyrverkeri av diagnoser... måtte dra litt på smilebåndet. Digger folk som ikke tar seg selv så høytidelig. 

Tinder er for meg = puleapp

tviler på du finner noe seriøst der. Da syns jeg Badoo er mye bedre. Der har jeg blitt kjent med mange. Aldri blitt kjent med noen på Tinder. Mange av de på Tinder er jo på Badoo og da ser en jo hvem en skal skygge unna😂

Lykke til og håper du finner kjærligheten❤️

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Bente1234 skrev:

tviler på du finner noe seriøst der. Da syns jeg Badoo er mye bedre. Der har jeg blitt kjent med mange. Aldri blitt kjent med noen på Tinder. Mange av de på Tinder er jo på Badoo og da ser en jo hvem en skal skygge unna😂

Til ts:

Det er nok ikke alle som er like enige i dette. Jeg kjenner flere som har funnet en fin kjæreste på Tinder. De fleste er på Tinder.. Forskjellen mellom Tinder/Badoo/Sukker ligger heller mht hvordan man tar kontakt enn hvem som er der... Prøv du og gjør deg opp en mening selv!

Anonymkode: 1b1a2...1a6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Bente1234 skrev:

Huff du har nå humor oppi alt d liker jeg. Fyrverkeri av diagnoser... måtte dra litt på smilebåndet. Digger folk som ikke tar seg selv så høytidelig. 

Lykke til og håper du finner kjærligheten❤️

Badoo? Yeah right. 

Tinder er den flest mennesker i Norge bruker. Man finner det man leter etter, hvis man har utseendet nok til å velge. 

Anonymkode: bc408...58a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen på tinder er perfekt. Virkelig, ingen.

Anonymkode: 828d4...2eb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har depresjon, men det får da ikke definere meg. Jeg møtte samboer på tinder, det første han fikk vite var overfladiske ting som våre felles interesser, at jeg er pen og kan lage mat, så fant han ut at jeg tar meg av de jeg er glad i, er god i alt jeg prøver, kan pule, er morsom, etc etc. Etter noen mnder sa jeg, for å gjøre en lang historie kort, "btw jeg har depresjon og da jeg prøvde behandling ble jeg traumatisert så noen ting er vanskelige for meg en gang i blant". Den sunneste måten å leve på for meg, er å gjøre diagnosen til en så liten del av livet mitt som mulig. Den får ikke være en del av identiteten min! Så nei, jeg forteller det ikke på Tinder, da det bare er en fotnote i den store boken om meg. 

Anonymkode: 4b6cd...472

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...