Gå til innhold

Skyldfølelse etter selmord


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eksen min som jeg har hatt ett av og på forhold til i noen år har tatt livet sitt. Vil ikke gå i detaljer, men jeg kan si at jeg var ikke så snill. Skjønner at jeg alene ikke får noen til å ta sitt eget liv, men jeg var nok med å dytte han utfor stupet. Nå føles bare alt svart å det eneste jeg vil er at han skal leve. Trodde faktisk det skulle ende opp med å bli meg og han, sånn ble det ikke 😢 å det er min skyld. 

Anonymkode: ac037...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig å få skyldfølelse etter en sånn tragisk hendelse. Vi bør tenke litt mer over hvordan vi oppfører oss mot andre, men samtidig så er vi mennesker som gjør feil og dumheter. Vi oppfører oss ikke alltid like bra, men man gjør jo også mye fint mot andre. Dette var hans valg og jeg regner med at han hadde andre problemer også? 

Trist å lese, og trist at du har de tankene ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal ta på deg skylda for det alene, men mulig du blir litt snillere fra nå av. En hard måte å lære på...

Anonymkode: 38346...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg vet hvordan du har det! Opplevde det samme for endel år siden. Tenker fortsatt på han, sånn nå og da. Har dårlig samvittighet, den går ikke helt bort. 

Anonymkode: 62797...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke sånn det skulle bli, jeg var så feig å selvopptatt. Å han ble sittende alene hele påska å det gikk som det gikk. Har så mange spørsmål, hadde ingen anelse om at han hadde det så vanskelig. Virket som han hadde det okey. 

Anonymkode: ac037...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme selv. På et tidspunkt var det han eller meg, og han gjorde det "først", så jeg satt igjen med to små.

Jeg vil bare si at for min del er samvittigheten blitt bedre. Det var ikke min feil, jeg kunne ikke ikke gjort noe mer enn det jeg gjorde da. Men jeg har brukt lang tid og mange psykologtimer på å komme dit. Så det finnes håp.

Man tror aldri at en person skal ta livet sitt, enda så langt nede de kan være. Men dessverre skjer det med rundt 500 stk i året, og de rundt sitter igjen med mange spm og dårlig samvittighet. Men det vil bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...