Gå til innhold

Skoda

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bil men er fremdeles usikker på hva slags merke jeg skal gå for. Har tidligere vært veldig glad i Audi, men har hørt flere steder at Audi er litt dyr i drift, har dyre deler osv. Har derfor sett litt på Skoda og lurer på om dette er en god bil? Spesielt økonomisk sett. Typen jeg har sett på er Skoda Superb. Bilen skal bare brukes til typiske turer til jobb og butikk med en og annen langveistur fra vestlandet til østlandet. 

Er det eventuelt andre merker som er bedre og som jeg burde ta en titt på? 

Anonymkode: c3ad8...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skoda er bedre enn sitt rykte. Og det selv om det sitter mye VW deler i de. De er bedre sammenskrudde også enn VW. Det som komme i Skoda, er gjennomprøvde deler fra moderforetaket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk gjerne honestjohn.com o.l. for å få eiers meninger om biler.

Anonymkode: 8c4fc...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på broom.no over anmeldelse av typen bil du ser etter. Den er en fin indikator på pluss og minus med ulike biltyper. 

Audi og BMW er som å kjøpe veske fra gucci eller Michael Kors i stedet for fra Morris. De er mye dyrere på grunn av merket sitt, men er ikke noe bedre enn andre, sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ny Skoda Octavia for fem år siden. Ikke hatt noe tull med bilen. Servicen hos Skoda er upåklagelig, og de fikser lyspære og andre småproblemer på en time uten problem. 

Endret av Ulven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda er den beste bilen jeg noen gang har hatt! Jeg skulle aldri ha Skoda, da jeg hadde hørt fryktelig mye dårlig om dem. Men var innom en forhandler, og falt veldig for bilen. Audi, Wolkswagen og Skoda har samme eierselskap, og bilene er så og si identiske. Eneste forskjellen som jeg skjønte det, er at mye av programvaren osv først kommer i audi, så i wolkswagen og til slutt i skoda. Noe som også gjenspeiler seg på statistikk over merker med minst feil på bilene, hvor Audi kommer langt ned på lista i forhold til Skoda. Har hatt min i litt over to år nå, og så lenge de holder den kvaliteten her, går jeg aldri vekk fra det igjen. Bilen er superkomfortabel å kjøre (sportsmodellen), bruker ikke all verdens med bensin og har vært feilfri til nå. God service fra forhandler og. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har octavia scout og er kjempefornøyd! God komfort og bruker lite diesel. Har hatt bilen i 4 år og den har nå bikket 130000 km uten en eneste feil.

Var kjempeskeptisk til skoda, men jeg ble veldig positivt overrasket. Selvfølgelig er den ikke like fancy og kul som audi, men når jeg ser hvor mye penger samboeren min har brukt på reparasjoner på audien sin, så tar jeg gjerne til takke med en litt "kjedelig" og trofast skoda. 

Anonymkode: 3954e...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Škoda lager gode biler, nesten på nivå med sørøstasiatiske biler. Men med bedre interiør. Vil du ha en billig, pålitelig og moderne bil, er Kia for tiden klasseledende. De har knappa en Volkswagendesigner og ser ut som en europeisk bil. 7 års garanti (markedets beste), veldig fornøyde kunder, relativt billige priser. Konkurrenten til Superb er "Optima" som også fås som hybrid med derav hyggelig skattelegging.

Anonymkode: 89579...e74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Skoda ovtavia og er kjempefornøyd, aldri vært noe tull.

Anonymkode: 1d5ee...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige bil var en skoda. Hadde den i 3 år. Var veldig fornøyd! Ikke noe tull med bilen, fantastisk å kjøre og komfortabel for passasjerer. 

Anonymkode: fac88...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Skoda i mange år, og den funket veldig bra.

Tror det er mange som har gode erfaringer med Skoda. Et tips er å google bilmerke/modell og bruktbiltester, da kan du få mye nyttig informasjon som kan spare deg for en del penger.

Anonymkode: a35e9...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...