Gå til innhold

Hva synes du om korpsmusikk?

Hva synes du om korpsmusikk?  

18 stemmer

1. 1. Hva synes du om korpsmusikk?

• Elsker det!
      8
    • Det setter stemningen på 17. mai, men det er det.
      7
    • Hater det!
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Debatten som aldri tar slutt..

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Liker det ikke, men er greit på 17.mai.

Skrevet

Korpsmusikk er så mangt. Du har marsjene som spilles 17. Mai, men man kan gjøre så mye annen musikk også.

kunne jeg sittet i timesvis å kun hørt marsjer helt frivillig? Nei det tror jeg ikke. 

Men andre typer korpskonserter med variert type musikk? Ja takk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mer enn 40 års erfaring med korps, både som musikant, instruktør, forelder, og frivillig, men kan ikke svare ja eller nei på det spørsmålet.

Jeg liker korps og korpsmusikk, men jeg liker ikke alle korps eller all korpsmusikk. 

For eksempel: et nyoppstartet skolekorps hadde sitt første selvstendige marsjoppdrag forrige uke.  Jeg ble rørt av dem.  Bygda hadde fått tilbake korpset sitt, og de små (i alderen 8 til 12) var så flinke og stolte der de marsjerte i uniformene sine mens de spilte så godt de kunne.

Jeg vet hvor mye jobb som ligger bak, og hvor hardt de har øvd for å klare dette! Jeg var ordentlig stolt på deres vegne, og da gjorde det ingenting at det var noen sure toner her og der, og at de ikke alltid klarte å holde rekka i svingene.  

Men så kan jeg høre på Kampen janitsjar (som jeg vanligvis liker), eller et annet semiprofft korps, som spiller bra, men som ikke treffer meg med repertoaret sitt.  Da kjeder jeg meg.

Anonymkode: 8cfd6...56d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig musikkinteressert og har spurt hundrevis av folk hva slags musikk de liker. Korpsmusikk har aldri blitt nevnt. Har aldri sett et album med det heller, eller hørt folk snakke om at de gleder seg til å høre et korps.

Anonymkode: 00c2f...3e3

AnonymBruker
Skrevet

Mye bra med korps. Bare synd det høres så jævlig ut. 

Anonymkode: a250f...015

Skrevet

Jeg har ikke noe godt forhold til det. Det hadde vel sett annerledes ut om jeg hadde hatt barn i korpset.

AnonymBruker
Skrevet

Hater det. Korpsmusikk er bare ulyder.

Anonymkode: ffed3...cb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...