Gå til innhold

Reise alene til utlandet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kunne tenkt meg en tur til London, men det er forferdelig vanskelig å få med seg folk. Da vil jeg reise alene, men det høres litt trist ut? 
Har du prøvd?

Anonymkode: 60f6c...5e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. London er super å reise alene i. Gikk helt fint. Dagene ble brukt til sightseeing og så sørget jeg for å være på hotellet på litt tidlig kveld.Siden jeg uansett var sliten i beina etter mye vandring på dagtid så var absolutt ikke det noe offer.  Følte ikke for å traske gatelangs alene på sen kveldstid. Fant meg en liten restaurant like ved hotellet der jeg gikk og spiste middag 2 av 3 kvelder :ler: . 

• Liker 2
Skrevet

Beste måten å møte ny mennesker. Er du sammen med andre, kan du gå glipp av det. Hvem vet? Kanskje din livs kjærlighet?

Uansett får man vel med seg langt mer alene. God tur! 

• Liker 2
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg har reist alene i hele Europa, Sør-Amerika og Japan. På tirsdag drar jeg alene til Australia og New Zealand, og til Sør-Korea senere i år. Det er helt fantastisk å reise alene. Man har frihet til å gjøre akkurat det man selv vil, og man kan møte nye folk hvis man vil, eller man kan bare kose seg med det man liker - shopping, mat, kultur, museer, musikaler. Alt mulig. Det finnes selvsagt ulemper, men med dagen sosiale medier, kan man alltids kommunisere med folk hjemme, så man føler seg ikke like ensom.

London er en flott by å reise alene til. Jeg reise mye dit alene da jeg var 18-19. Jeg likte å finne små indie-konserter å dra på. Der er det ofte veldig god stemning og man kommer ofte i snakk med folk som er interessert i samme type musikk som en selv, og man har nok alkohol innabords til å bli litt mer selvsikker, men folk er sjelden for fulle eller pågående.

AnonymBruker
Skrevet

Planlegger kanskje å lande London Stansted , men vet noen hva prisen er og hvor langt tid det tar?
Har sett på nett, men de har jo utrolig mange tog synes jeg. Er det forresten noen billetter som er inkludert i kollektivtransporten der?

Skrevet

Jeg har ikke vært alene i London, men tilbragte likevel en del tid alene der pga et trøblete reisefølge. Kan ikke si det var noe problem, men jeg synes byen var forferdelig slitsom og stressende. Hva med å vurdere Berlin om du skal på tur alene? Der får du alt du får i London, bortsett fra stress, mas og Harry Potter studio ☺️ Det er også billigere, og maten er mye bedre 😁

Skrevet

Trist å reise alene ?

For noe reinspikka tøv

Skrevet
51 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Trist å reise alene ?

For noe reinspikka tøv

Å reise alene er det beste som finnes!

• Liker 4
Skrevet

Å reise alene er noe av det beste som finnes. Det skal jeg gjøre til dagen jeg dør, i tillegg til å reise med venner selvfølgelig 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun reist alene èn gang. Det var til Mallorca. Helt topp første uka, men for meg ble to uker alene litt lenge. Tar èn uke neste gang :)

Anonymkode: ae1f4...7f9

Skrevet

Å reise er herlig. :-) Alene, i små grupper, i store grupper. Med voksne, med barn, med blanding av generasjoner.

Jeg har noen turer alene. Norge på langs, storbyer i Europa, små byer. Det er en flott opplevelse. Man gjør det man vil. Spiser hvor man vil. Velger om man vil være alene, er bli kjent med folk. Er man glad i å bli kjent med nye folk, er det mye lettere når man er alene.  Jeg vil ikke si at turene jeg har hatt alene, er de beste turene, men det kan jeg heller ikke si om turene sammen med andre. For det er forskjellige opplevelser. Å reise til en by sammen med andre, oppleves helt annerledes enn å reise til sammen byen alene. Begge deler er flott. Det gjelder å se fordelene ved begge deler.

En ting er sikkert. Jeg har aldri følt det kleint å reise alene, eller ensomt.

Se på det som et eventyr. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: fd866...a97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 5.5.2019 den 22.41, AnonymBruker skrev:

kunne tenkt meg en tur til London, men det er forferdelig vanskelig å få med seg folk. Da vil jeg reise alene, men det høres litt trist ut? 
Har du prøvd?

Jeg reiser på min andre tur alene til London til sommeren. Kan varmt anbefales. Sjekk ut tråden jeg linja til i innlegget over

Anonymkode: fd866...a97

Skrevet

Å reise alene av og til er egentlig helt topp.  Å kunne være fri til å gjøre det man vil på et nytt sted.  Har reist alene noen ganger og det har vært topp.

Skal selvfølgelig vurdere hvor man reiser.  Ikke alle steder er å anbefale på grunn av sikkerheten

Gjest Snøkvit
Skrevet

Jeg har reist alene til London og storkoste meg 😊

Savnet kjæresten litt på kveldene, ble liksom ikke til at jeg dro ut på byen alene, men da koste jeg meg på hotellrommet med snacks og film 😄

På dagtid tok jeg gratis yogatime, gikk på caféer og shoppet en del 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...