Gå til innhold

Stiv i kroppen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt psykiske plager mer eller mindre, nesten hele livet. Har vært mye anspent pga dette, og derfor har jeg fått mer og mer vondt i kroppen med årene. Er nå i begynnelsen av 30-årene, og sliter veldig med stiv og vond korsrygg. Tøyer en del hver dag, og dette hjelper litt. Gjør litt yoga og. Men bare jeg lukker øynene blir jeg trøtt, så meditasjon og savasana føles til ingen nytte.. Har ellers vondt og er stiv i hofter og nakke. Har prøvd naprapat, massasje, psykom. fysio, uten at det hjelper noe. Hva bør jeg gjøre? Ryggen har blitt værre de siste par årene, så er redd for utviklingen.

Anonymkode: 95048...829

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trening. Myke opp ryggen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det hjelper litt å gå tur, helst i skogen. 

Anonymkode: 19c74...f9b

AnonymBruker
Skrevet

Kombinasjonene Kiropraktor og muskelterapaut (gikk til de annenhver gang) samt å opprettholde bevegelsestrening etter veiledning fra disse + gå turer i ulendt terreng har hjulpet min stive rygg, er nå blitt veldig, veldig mye bedre. Husk at når du først gått sånn noen år er det sjeldent noe quick-fix, desverre.

Anonymkode: 0b4c9...e27

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det jeg føler hjelper litt, som å tøye. Har vært hos kiropraktor tidligere, men aldri fått noen øvelser. Det er så dyrt for kiropraktor, naprapat osv, og har brukt mye penger på dette tidligere da jeg var plaget med et spesielt punkt i ryggen. Men nå er det hele korsryggen da.

Skrevet

Eneste som hjelper for og holde kroppen i gang er trening. Det trenger ikke være hard trening. Alt stivner i kroppen etter hvert som vi blir eldre. Vi kan få slitasjer og vondter over alt. 

AnonymBruker
Skrevet

Men nå har ikke jeg blitt stivere og fått vondt pga alderen, men mye anspenthet og psykiske utfordringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...