Gå til innhold

Ekstrem atferd hos katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HJELP!!

Har en pusefrøken på 7 år (kom til oss som kattunge) som alltid har vært veldig glad i kos. Før kunne hun ligge på fanget i timesvis å bli klappet og var veldig glad i å slikke og "kose" tilbake. 

Før 2 år siden fikk vi barn, og for 1 år siden flyttet vi. Har en annen katt også, og han har taklet disse forandringene veldig bra. Men frøkna har blitt helt ekstremt klengete og kosete... på grensen til manisk. Og det er bare meg hun skal ha oppmerksomhet fra. 

Når jeg kommer inn døren kan hun klatre opp etter beina og ryggen min og klamre seg fast så hun får slikket på det hun finner av bar hud. Om jeg prøver å kose tilbake eller flytte henne unna har ingen ting å si..  Hun prøver på nytt og på nytt

Det samme skjer om jeg setter meg i sofaen, står ved kjøkkenbenken eller sitter på gulvet å leker med barnet mitt.. Hun klamrer seg fast med alt hun har og går inn i denne maniske kose fasen.. noen ganger ender jeg opp med hull i huden etter klørne.. 

Vi har vært inkluderende med kattene, både ang. Å få barn og å flytte. De får omsorg og kos på lik linje som før, og er mye ute å utforsker. 

Håper noen har råd å komme med.. for alt vi har prøvd har ikke hjulpet! ???? 

 

Anonymkode: 874f1...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når startet endringen i oppførsel? 

Du sier dere har "vært inkluderende med kattene". Hva betyr det, i praksis?

Anonymkode: d2f8e...c70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket henne hos veterinæren? Kanskje hun har vondt i tennene feks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...