Gå til innhold

"Jævla sosialist"

Fremhevede innlegg

Gjest Veni, vidi, vici
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Dette er ikke nøytralt. Det er oppsigelsesgrunn.

Jeg har kommentert utsagnet til Siv Jensen.

På 5.5.2019 den 21.24, Husholdning1 skrev:

Hvis man ikke vil bli kalt en jævla sosialist, hvorfor velger man da å være en jævla sosialist?

Jeg tror heller du bør se deg selv i speilet før du kritiserer andre. 

Forøvrig er det en ære å bli kalt en jævla sosialist. det betyr at man irriterer høyresiden såpass at de må ty til slike tåpelige karekastikker. 

Hvem som skal sparkes og ikke sparkes får være opp til rektoren og skoleledelsen, ikke et troll på nettet som klarer å spore av debatten fordi man må vise sin frykt for andres meninger. 

Endret av Veni, vidi, vici
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Veni, vidi, vici skrev:

Jeg tror heller du bør se deg selv i speilet før du kritiserer andre. 

Forøvrig er det en ære å bli kalt en jævla sosialist. det betyr at man irriterer høyresiden såpass at de må ty til slike tåpelige karekastikker. 

Hvem som skal sparkes og ikke sparkes får være opp til rektoren og skoleledelsen, ikke et troll på nettet som klarer å spore av debatten fordi man må vise sin frykt for andres meninger. 

Hvis andre ikke vil ha kritikk så står de helt fritt til ikke å sette seg i en posisjon der kritikk er helt på sin plass.

Enten er man en jævla sosialist eller så er man ikke det. Fritt valg.

Endret av Husholdning1
Gjest Veni, vidi, vici
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hvis andre ikke vil ha kritikk så står de helt fritt til ikke å sette seg i en posisjon der kritikk er helt på sin plass.

Det er jo komisk at dette kommer fra en som tydeligvis støtter en regjering og et parti som faktisk har hatt 4 ganske flaue episoder det siste året.. Også påstår du at kritikk skal rettes mot venstresiden og sosialister.. Jaja. 

Det er heller motsatt. 

Som sagt så er jeg svært stolt av å være en jævla sosialist det betyr i det minste at jeg står for en politikk som handler om likhet for alle ikke bare for de rike. Og ihvertfall ikke skattelette for de rikeste slik at de kan bli enda rikere. 

Så bruker du også det som en hersketeknikk istedenfor å svare på det jeg skrev over.. Du klarer jo ikke å ta til deg at du er om ikke like ille så verre enn denne læreren som kom med denne uttalelsen. Han kalte ihvertfall en spade for en spade ikke et direkte persongnarep som det å bruke "jævel" forran sosialist er. 

Og igjen, takk for at du ikke klarer å oppføre deg slik som partilederen Siv Jensen, det beviser jo det vi sosialister har sagt hele veien. :)

Endret av Veni, vidi, vici
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Veni, vidi, vici skrev:

Det er jo komisk at dette kommer fra en som tydeligvis støtter en regjering og et parti som faktisk har hatt 4 ganske flaue episoder det siste året.. Også påstår du at kritikk skal rettes mot venstresiden og sosialister.. Jaja. 

Det er heller motsatt. 

Som sagt så er jeg svært stolt av å være en jævla sosialist det betyr i det minste at jeg står for en politikk som handler om likhet for alle ikke bare for de rike. Og ihvertfall ikke skattelette for de rikeste slik at de kan bli enda rikere. 

Kritikk skal selvsagt rettes til de som bør kritiseres. Jeg ser selvsagt mindre grunn til å kritisere regjeringen da den er mindre kritikkverdig enn opposisjonen. Jeg har stemt for deres politikk, og ønsker den følgelig. Du må gjerne kritisere den.

Om du vil være stolt av å være en jævla sosialist eller ikke får være din sak. Jeg synes det er helt ok at du er det. Men du er da like fullt en jævla sosialist.

Jeg er for øvrig undrende til påstanden om hersketeknikk. Kan ikke se keg har benyttet det.

Endret av Husholdning1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Veni, vidi, vici said:

Det er heller motsatt. 

Kunne ikke bare Ap eller SV hatt en streng innvandringspolitikk. Sette en stopper for all, i alle fall 99% av all familiegjenforening. 

Sendt hjem alle asylsøkere, innvandrere som bryter loven. 

Fjerne all statsstøtte til religiøse skoler og samfunn. 

Sette vilkår om bosted spredt over hele landet ved innvilgelse av opphold. 

Endre reglene for statsborgerskap, dvs ikke innvilge statsborgerskap. 

Anonymkode: 413f7...085

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Husholdning1 skrev:

Jeg er ikke en "jævla sosialist ", men det ville ikke falt meg inn i halvsøvne å kritisere de som ikke mener det samme som meg selv.

Vi vektlegger ulike ting, og det bør respekteres  det er slik er moderne demokrati fungerer.   

Jeg liker ikke "splitt og hersk "-mentaliteten som er i norsk politikk i dag.  Når politikere oppfører seg som om de befinner seg i et eller annet kommentarfelt der de hamrer løs helt ufiltrert, med personkarakteristikker i hytt og pine.  Det skaper så mye uro at de viktige sakene forsvinner i all støyen.

Jeg foretrekker politikere som er samlende, som fokuserer på sak, ikke person.  Dessverre er det ikke mange av dem igjen.  :(

Anonymkode: 31397...8c3

Skrevet
På 5.5.2019 den 20.52, Wiskola skrev:

Altså, jeg er selv på venstresiden politisk sett, men helt ærlig.. Dette er en kampanje brukt av venstresiden for å spille offer. Det er patetisk. Selv skjønner jeg at Jensen var litt uheldig med språkbruken, men det er null poeng i å late som om venstresiden spiller noe renere politisk sett. Dette er, beklageligvis, et forsøk fra mine meningsfeller på å sitte på sin høye hest. Det er flaut å være vitne til.

Du minner meg litt om Åsne Seierstad. Det er positivt ment:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...