AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #41 Skrevet 5. mai 2019 Med tanke på hvem som ofte kommer med det utsagnet, så har "jævla sosialist" nå utviklet seg til å bli en hedersbetegnelse. Anonymkode: faa7b...206 2
FactsOverFeelings Skrevet 5. mai 2019 #42 Skrevet 5. mai 2019 1 minutt siden, bippo said: God bedring Les historie 1
bippo Skrevet 5. mai 2019 #43 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, FactsOverFeelings skrev: Les historie Ditto 👌 3
FactsOverFeelings Skrevet 5. mai 2019 #44 Skrevet 5. mai 2019 Just now, bippo said: Ditto 👌 Forstå hva du leser, passer vel bedre i ditt tilfelle.
bippo Skrevet 5. mai 2019 #45 Skrevet 5. mai 2019 4 minutter siden, FactsOverFeelings skrev: Forstå hva du leser, passer vel bedre i ditt tilfelle. Hahaha, ja okey 😉👍🏻 1
Gjest Veni, vidi, vici Skrevet 5. mai 2019 #46 Skrevet 5. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med tanke på hvem som ofte kommer med det utsagnet, så har "jævla sosialist" nå utviklet seg til å bli en hedersbetegnelse. Anonymkode: faa7b...206 Amen til dette!
Nicathv Skrevet 5. mai 2019 #47 Skrevet 5. mai 2019 12 minutter siden, FactsOverFeelings skrev: Det hadde vi aldri hatt uten oljen, og det fullkapitalistiske eventyret som driver norsk økonomi. Og ja, det er gøy til kassa er tom. Så du er altså ikke klar over at nesten alle deler av velferdsstaten har blitt kjempet frem av arbeidere og motarbeidet av høyresida helt siden de første velferdslovene ble innført på 1910-tallet? Og du har ikke fått med deg at Norge hadde en velutviklet velferdsstat før vi fant olje? Og du vet heller ikke at grunnen til at Norge har nytt så godt av olja er at vi, i motsetning til land som Nigeria, ikke lot private kapitalister styre over oljerikdommen, men i stor grad har utnyttet oljeressursene våre via statlige, ikke-kapitalistiske selskaper og høy skatt på de private vi slapp til? Hørt om Statoil? 14
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #48 Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, Nicathv skrev: Så du er altså ikke klar over at nesten alle deler av velferdsstaten har blitt kjempet frem av arbeidere og motarbeidet av høyresida helt siden de første velferdslovene ble innført på 1910-tallet? Og du har ikke fått med deg at Norge hadde en velutviklet velferdsstat før vi fant olje? Og du vet heller ikke at grunnen til at Norge har nytt så godt av olja er at vi, i motsetning til land som Nigeria, ikke lot private kapitalister styre over oljerikdommen, men i stor grad har utnyttet oljeressursene våre via statlige, ikke-kapitalistiske selskaper og høy skatt på de private vi slapp til? Hørt om Statoil? Ok, du virker å ha nogenlunde kontroll på historiske fakta. La meg da utfordre deg litt: Har fortidens venstreside mer til felles med dagens høyre- eller venstreside? Greier du tenke deg forskjeller på datidens venstreside, og de som poserer som venstresiden vår i dag? Anonymkode: 3df7e...597 2
Nicathv Skrevet 5. mai 2019 #49 Skrevet 5. mai 2019 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, du virker å ha nogenlunde kontroll på historiske fakta. La meg da utfordre deg litt: Har fortidens venstreside mer til felles med dagens høyre- eller venstreside? Greier du tenke deg forskjeller på datidens venstreside, og de som poserer som venstresiden vår i dag? Anonymkode: 3df7e...597 Jeg vet ikke helt når du mener når du sier "fortida", men venstresida i Norge, hovedsaklig representert ved Ap, hadde i tida fra 1930 til 1970/80-tallet en økonomisk politikk som ligner mest på den SV eller Rødt har i dag. Så fortidas venstreside var mer til venstre enn mange på venstresida er i dag. Hele samfunnet har blitt dratt til høyre siden 1970-80-tallet. Paradoksalt nok har partiet Høyre gått litt til venstre. Kombinert med Aps store høyredreining er det mye mindre forskjell på de to store partiene i dag enn før. Mangelen på et stort parti som hovedsaklig kjemper for arbeidere/"vanlige" folk siden 80-tallet har ført til at mange har blitt desillusjonert og har kjøpt FrPs lettvinte populistiske retorikk, selv om den økonomiske politikken deres er stikk i strid med folk flests interesser. Endret 5. mai 2019 av Nicathv 12
norw Skrevet 5. mai 2019 #50 Skrevet 5. mai 2019 52 minutter siden, Wiskola skrev: Venstresiden forsvarer Giske med nebb og klør. Siste saken VG dro opp var åpenbart et feilgrep, men det gagner ingen å late som om han ikke har noen skjeletter i skapet. Nå var dessverre ikke jeg like politisk interessert før 22.juli, så har begrenset med kunnskap om hvordan retorikken var på den tiden. Det skitne, politiske spillet kommer muligens ikke fra toppen av venstresiden politisk, likevel observerer jeg altfor ofte at venstresiden ønsker å kneble høyresiden for hva det er verdt. Man kan ikke kjempe for demokratiet om den ene parten skal ties ihjel. Dette må du oppgi kilder på. 2
Wiskola Skrevet 5. mai 2019 #51 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, norw skrev: Dette må du oppgi kilder på. Oi, beklager. Skriver jeg eksamen? Nei. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #52 Skrevet 5. mai 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nein. Siden du brukte begrepet Dummkopf, avslørte du deg selv som gammeldags, etnosentrert rundt hvit kultur og språk, iboende rasistisk og ikke velkommen i det sosialistiske selskap. Anonymkode: 3df7e...597 Skulle jeg heller skrevet idiot? Ja, jeg er en politisk idiot. Men rasist er jeg ikke! Og hermed sier jeg takk for meg! TS. Anonymkode: 2b87e...fd6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #53 Skrevet 5. mai 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle jeg heller skrevet idiot? Ja, jeg er en politisk idiot. Men rasist er jeg ikke! Og hermed sier jeg takk for meg! TS. Anonymkode: 2b87e...fd6 Slapp av, personen du siterer kaller egentlig ikke deg en rasist, men prøver å gjøre narr av folk på venstresiden. Anonymkode: f31cd...78f 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #54 Skrevet 5. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Stort problem dette og det viser at høyresiden stadig blir verre i språkbruken. Sånne ord bidrar til sinte mennesker, splid i folket og ja vi vet hva sinte mennesker med skruene løs kan finne på. Anonymkode: 2a29a...2f2 Hæ? Det er jo sosialister som har laget alle ny-ordene siden 70-tallet minst. Og når den positive ladede konnotasjonen forsvinner erstatter de det med et nytt ord som spiller på det samme. Det er sosialister som har definert språket vi har i dag. Det er derfor det er så bedritent og diffust og klinisk i dag. Sosialister liker ordsalater som høres/ser bra ut. Innholdet betyr ikke noe. Innpakningen gjør. ‘Det viktigste er at det ser bra ut’, lærte jeg gjennom jobben. Jeg blir faktisk kvalm av slike holdninger. Anonymkode: cd658...3f7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #55 Skrevet 5. mai 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Det er jo sosialister som har laget alle ny-ordene siden 70-tallet minst. Og når den positive ladede konnotasjonen forsvinner erstatter de det med et nytt ord som spiller på det samme. Det er sosialister som har definert språket vi har i dag. Det er derfor det er så bedritent og diffust og klinisk i dag. Sosialister liker ordsalater som høres/ser bra ut. Innholdet betyr ikke noe. Innpakningen gjør. ‘Det viktigste er at det ser bra ut’, lærte jeg gjennom jobben. Jeg blir faktisk kvalm av slike holdninger. Anonymkode: cd658...3f7 Historieløse fjott. Vet du egentlig forskjellen på sosialisme og sosialdemokrati ? Det ble for vanskelig ja, tenkte nok det. Anonymkode: fd715...b14 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #56 Skrevet 5. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nein. Siden du brukte begrepet Dummkopf, avslørte du deg selv som gammeldags, etnosentrert rundt hvit kultur og språk, iboende rasistisk og ikke velkommen i det sosialistiske selskap. Anonymkode: 3df7e...597 Finnes det? Trodde meningen med norsk sosialisme var å inkludere ... Så sosialister vil ha sin egen «VIP-klubb» sånn innerst inne? Helt innerst inne? Hjelpes. Verre enn jeg trodde. Jeg som trodde sosialister spydde av slikt. Men så driver dere med det selv? ...? Trodde sosialister prøvde å unngå andre sosialister for å ikke bli for flokkaktige, for like hverandre, være selvstendige, som et slags hjelpemiddel mot fallgruver. Men så sitter de der og er bare enige med hverandre. Hva er det for noe tull. Det er useriøst. Anonymkode: cd658...3f7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #57 Skrevet 5. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Historieløse fjott. Vet du egentlig forskjellen på sosialisme og sosialdemokrati ? Det ble for vanskelig ja, tenkte nok det. Anonymkode: fd715...b14 Fårklar, er De snill. Anonymkode: cd658...3f7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #58 Skrevet 5. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fårklar, er De snill. Anonymkode: cd658...3f7 Gjør verden en tjeneste. ❤️ Anonymkode: cd658...3f7 1
Påtattpåtatt Skrevet 5. mai 2019 #59 Skrevet 5. mai 2019 2 timer siden, Wiskola skrev: Oi, beklager. Skriver jeg eksamen? Nei. Oioioi. Så eid. Phhhhrrrr.. "la meg utfordre deg" hohoho. dette er bedre en battel rap. Jeg ler meg skakk. 3-0 til deg Wiskola. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #60 Skrevet 5. mai 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Takk, litt klokere nå, tror jeg🙂Politikk er ikke noe jeg bryr meg så hardt om, og FRP er et parti jeg aldri kunne stemme på! Så da er jeg vel en "jævla sosialist" jeg også? Anonymkode: 2b87e...fd6 Hvorfor skulle du være en jævla sosialist kun fordi du ikke bryr deg om politikk eller ville stemt FrP? Anonymkode: 228e1...b9a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå