AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #21 Skrevet 5. mai 2019 Frp har jo fulgt retorikken til Donald Trump de siste årene, så ikke veldig overraskende. Anonymkode: 07439...266 2
norw Skrevet 5. mai 2019 #22 Skrevet 5. mai 2019 Hvis vi godtar dette nå, så er vi ett skritt nærmere trumpske tilstander i Norge. 4
Wiskola Skrevet 5. mai 2019 #23 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, Veni, vidi, vici skrev: Når har venstresiden sagt noe slikt som dette egentlig? Dette minner om den tiden før 22. juli hvor de hadde direkte hatsk retorikk.. Husker jeg så en brosjyre hvor Jens Stoltenberg var portrettert som et skjelett f.eks. Dette ville aldri venstresiden gjort. Venstresiden forsvarer Giske med nebb og klør. Siste saken VG dro opp var åpenbart et feilgrep, men det gagner ingen å late som om han ikke har noen skjeletter i skapet. Nå var dessverre ikke jeg like politisk interessert før 22.juli, så har begrenset med kunnskap om hvordan retorikken var på den tiden. Det skitne, politiske spillet kommer muligens ikke fra toppen av venstresiden politisk, likevel observerer jeg altfor ofte at venstresiden ønsker å kneble høyresiden for hva det er verdt. Man kan ikke kjempe for demokratiet om den ene parten skal ties ihjel. 1
bippo Skrevet 5. mai 2019 #24 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, Wiskola skrev: Venstresiden forsvarer Giske med nebb og klør. Siste saken VG dro opp var åpenbart et feilgrep, men det gagner ingen å late som om han ikke har noen skjeletter i skapet. Nå var dessverre ikke jeg like politisk interessert før 22.juli, så har begrenset med kunnskap om hvordan retorikken var på den tiden. Det skitne, politiske spillet kommer muligens ikke fra toppen av venstresiden politisk, likevel observerer jeg altfor ofte at venstresiden ønsker å kneble høyresiden for hva det er verdt. Man kan ikke kjempe for demokratiet om den ene parten skal ties ihjel. Unnskyld, men nei. Mediene forsvarer kanskje Giske med nebb og klør, men oss vanlige folk syns han er en taper og en gris. 5
Wiskola Skrevet 5. mai 2019 #25 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, bippo skrev: Unnskyld, men nei. Mediene forsvarer kanskje Giske med nebb og klør, men oss vanlige folk syns han er en taper og en gris. Er det derfor han får støtteerklæringer og folk skryter intervjuet på TV2 opp i skyene? Fordi "oss vanlige" synes han er en taper og gris?
Gjest Veni, vidi, vici Skrevet 5. mai 2019 #26 Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, Wiskola skrev: Venstresiden forsvarer Giske med nebb og klør. Siste saken VG dro opp var åpenbart et feilgrep, men det gagner ingen å late som om han ikke har noen skjeletter i skapet. Nå var dessverre ikke jeg like politisk interessert før 22.juli, så har begrenset med kunnskap om hvordan retorikken var på den tiden. Nå forstår jeg virkelig ikke hva dette har med saken vi diskuterer. Hva AP gjør for å beskytte sine egne har da ingen vesentlighet? Men ja, retorikken før 22. juli var grusom til tider.. Jeg gikk på ungdomskolen da jeg gikk innom en bod for FRP midt i byen jeg bor i.. Og da fikk jeg litt sjokk.. Læreren min sa at det ikke var overraskende at det var akkurat FRP, og at slik som de drev på så kom de ikke til å komme i regjering noen gang.. Han tok desverre feil. Men nå håper jeg på et knallvalg neste stortingsvalg hvor FRP eventuelt blir vraket.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #27 Skrevet 5. mai 2019 28 minutter siden, Luna Llena said: Siv Jensen sa det på landsmøte til FRP. Det morsomme her er jo at hun faktisk ikke sa det ordet. I beste fall mimet hun det, men knapt nok det. Nå blir det vel fullt opprør i spørretimen igjen med krav om å legge seg paddeflat og unnskylde seg med ord opposisjonen kan godta. Anonymkode: 7306a...e51 2
bippo Skrevet 5. mai 2019 #28 Skrevet 5. mai 2019 1 minutt siden, Wiskola skrev: Er det derfor han får støtteerklæringer og folk skryter intervjuet på TV2 opp i skyene? Fordi "oss vanlige" synes han er en taper og gris? Jeg har ikke hørt eller fått med meg noe av det, alt jeg har hørt er "lol wtf hvorfor fremstår han som et offer!?!?!?!", men det kan godt tenkes det er noen litt eldre mennesker som syns han er en kjernekar. Det vet jeg ikke. 1
Wiskola Skrevet 5. mai 2019 #29 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, Veni, vidi, vici skrev: Nå forstår jeg virkelig ikke hva dette har med saken vi diskuterer. Hva AP gjør for å beskytte sine egne har da ingen vesentlighet? Men ja, retorikken før 22. juli var grusom til tider.. Jeg gikk på ungdomskolen da jeg gikk innom en bod for FRP midt i byen jeg bor i.. Og da fikk jeg litt sjokk.. Læreren min sa at det ikke var overraskende at det var akkurat FRP, og at slik som de drev på så kom de ikke til å komme i regjering noen gang.. Han tok desverre feil. Men nå håper jeg på et knallvalg neste stortingsvalg hvor FRP eventuelt blir vraket. Jeg så på det større bildet, beklager om jeg ikke formulerte meg spisst nok. Selv håper jeg ikke på noe brakvalg for FRP for å si det slik.
Husholdning1 Skrevet 5. mai 2019 #30 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, Veni, vidi, vici skrev: Nå forstår jeg virkelig ikke hva dette har med saken vi diskuterer. Hva AP gjør for å beskytte sine egne har da ingen vesentlighet? Men ja, retorikken før 22. juli var grusom til tider.. Jeg gikk på ungdomskolen da jeg gikk innom en bod for FRP midt i byen jeg bor i.. Og da fikk jeg litt sjokk.. Læreren min sa at det ikke var overraskende at det var akkurat FRP, og at slik som de drev på så kom de ikke til å komme i regjering noen gang.. Han tok desverre feil. Men nå håper jeg på et knallvalg neste stortingsvalg hvor FRP eventuelt blir vraket. At læreren kommer med slike uttalelser sier vel mer om lærerens inkompetanse enn om FrPs politikk. En lærer som påvirker slik bøe avskjediges. 4
Wiskola Skrevet 5. mai 2019 #31 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, bippo skrev: Jeg har ikke hørt eller fått med meg noe av det, alt jeg har hørt er "lol wtf hvorfor fremstår han som et offer!?!?!?!", men det kan godt tenkes det er noen litt eldre mennesker som syns han er en kjernekar. Det vet jeg ikke. Hva eldre mennesker synes aner jeg svært lite om, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #32 Skrevet 5. mai 2019 Jeg er ikke på venstresiden politisk, men jeg liker ikke slik språkbruk. Jo da, det ble sagt med glimt i øyet, og jeg forsto sammenhengen, men så er det noe med hva som blir sagt privat, og hva som blir sagt offentlig. Dette var språkbruk for private sammenkomster, og ikke passende i offentligheten. Anonymkode: 31397...8c3 8
FactsOverFeelings Skrevet 5. mai 2019 #33 Skrevet 5. mai 2019 (endret) Sosialist og kommunist er skjellsord på lik linje med fascist eller nazist, det burde i alle fall være det. Alle er skrudde ideologier som kostet livet til hundre(vis) av millioner. Trist å se folk faktisk støtte en så menneskefiendtlig og autoritær ideologi som sosialisme, folk har allerede glemt det 20 århundre... Endret 5. mai 2019 av FactsOverFeelings 3
Husholdning1 Skrevet 5. mai 2019 #34 Skrevet 5. mai 2019 (endret) Hvis man ikke vil bli kalt en jævla sosialist, hvorfor velger man da å være en jævla sosialist? Endret 5. mai 2019 av Husholdning1 1
Gjest Veni, vidi, vici Skrevet 5. mai 2019 #35 Skrevet 5. mai 2019 (endret) 1 minutt siden, FactsOverFeelings skrev: Sosialist og kommunist er skjellsord på lik linje med fascist eller nazist, det burde i alle fall være det. Alle er skrudde ideologier som kostet livet til hundrevis av millioner. Trist å se folk faktisk støtte en så menneskefiendtlig og autoritær ideologi som sosialisme, folk har allerede glemt det 20 århundre... Så du liker ikke velferdsstaten Norge? Fordi sosialdemokratiet du lever kan du takke sosialismen for. Jeg synes nå populisme er enda verre.. Det er jo direkte løgn framsatt som sannhet. Akkurat som det FRP i utgangspunktet står for. Endret 5. mai 2019 av Veni, vidi, vici
bippo Skrevet 5. mai 2019 #36 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, Wiskola skrev: Hva eldre mennesker synes aner jeg svært lite om, dessverre. Jeg vet bare det jeg ser i kommentarfeltene, og det er alltid en Anne Lise eller Ruth som syns Giske er en knakende kjekk fyr, for de skjønner seg ikke på me too-styret. 😅 2
Wiskola Skrevet 5. mai 2019 #37 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, bippo skrev: Jeg vet bare det jeg ser i kommentarfeltene, og det er alltid en Anne Lise eller Ruth som syns Giske er en knakende kjekk fyr, for de skjønner seg ikke på me too-styret. 😅 Det kan godt være. Har selv kanskje inntrykk av at Giske har størst fanskare blant de som iallfall er eldre enn meg, for å si det sånn.
bippo Skrevet 5. mai 2019 #38 Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, FactsOverFeelings skrev: Sosialist og kommunist er skjellsord på lik linje med fascist eller nazist, det burde i alle fall være det. Alle er skrudde ideologier som kostet livet til hundre(vis) av millioner. Trist å se folk faktisk støtte en så menneskefiendtlig og autoritær ideologi som sosialisme, folk har allerede glemt det 20 århundre... God bedring 6
Husholdning1 Skrevet 5. mai 2019 #39 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, Veni, vidi, vici skrev: Så du liker ikke velferdsstaten Norge? Fordi sosialdemokratiet du lever kan du takke sosialismen for. Dette er en misforståelse. Velferdsstaten er vel så mye et produkt av markedsøkonomien. 1
FactsOverFeelings Skrevet 5. mai 2019 #40 Skrevet 5. mai 2019 Just now, Veni, vidi, vici said: Så du liker ikke velferdsstaten Norge? Fordi sosialdemokratiet du lever kan du takke sosialismen for. Det hadde vi aldri hatt uten oljen, og det fullkapitalistiske eventyret som driver norsk økonomi. Og ja, det er gøy til kassa er tom. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå