Gå til innhold

Hva er din "comfort food"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søtpotetfries (de fra pose) stekt hardt i ovnen slik at de blir sprø! NAM! Et godt dryss med havsalt på og dip laget av majones, hvitløk og estragon ved siden av.. 🤤 comfortfood de LUX

Anonymkode: 89bd1...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En til: Doritos Nacho Cheese med tortilla dip!

SÅÅÅ digg

Anonymkode: 89bd1...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P I Z Z A !!!!

I alle versjoner og fasonger.

Pizza.

Pizza.

Piiiizzaaaa...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst godis eller potetgull, men av mat er det taco. 

Anonymkode: 3e167...d2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

P I Z Z A !!!!

I alle versjoner og fasonger.

Pizza.

Pizza.

Piiiizzaaaa...!

Mmm, enig! Fristet nå.. Jeg lagde innbakt pizza igår for første gang, også kalt calzone! Sykt digg! Satte en enkel pizzadeig som fikk stå hele dagen. Fylte med pepperoni, chili, sopp, løk & to forskjellige typer ost! Skal gjentas - fornøyd kjæreste for å si det sånn🥰 Delte en flaske rødvin til 🍷🍷

Hva liker du best på pizza? 

Anonymkode: 89bd1...172

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helst godis eller potetgull, men av mat er det taco. 

Anonymkode: 3e167...d2e

Hvilken godis? Hvilket potetgull? 

Anonymkode: 89bd1...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mmm, enig! Fristet nå.. Jeg lagde innbakt pizza igår for første gang, også kalt calzone! Sykt digg! Satte en enkel pizzadeig som fikk stå hele dagen. Fylte med pepperoni, chili, sopp, løk & to forskjellige typer ost! Skal gjentas - fornøyd kjæreste for å si det sånn🥰 Delte en flaske rødvin til 🍷🍷

Hva liker du best på pizza? 

Anonymkode: 89bd1...172

Jeg liker faktisk best en helt enkel ostepizza.

Men da lager jeg en skikkelig god langtidskokt pizzasaus på gode råvarer, lager en deig dagen i forveien, minst, som jeg knar godt og legger til kaldheving i kjøleskapet over natten.

Dagen etter tar jeg den ut og lar den få god temperatur på kjøkkenbenken, 2 timer fra kjøleskapet, som et minimum.

Strekker ut deigen for hånd, legger på saus, rasper litt parmesan over saus+bunn, legger på et jevnt og godt lag med revet mozzarella og topper med biter av fersk mozzarella.

Steker på pizzasten som har fått varmet seg på høyeste temperatur i ovnen i minst 1 time, for å få høy nok temperatur.

Æsj, nå ble jeg fysen på dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Jeg liker faktisk best en helt enkel ostepizza.

Men da lager jeg en skikkelig god langtidskokt pizzasaus på gode råvarer, lager en deig dagen i forveien, minst, som jeg knar godt og legger til kaldheving i kjøleskapet over natten.

Dagen etter tar jeg den ut og lar den få god temperatur på kjøkkenbenken, 2 timer fra kjøleskapet, som et minimum.

Strekker ut deigen for hånd, legger på saus, rasper litt parmesan over saus+bunn, legger på et jevnt og godt lag med revet mozzarella og topper med biter av fersk mozzarella.

Steker på pizzasten som har fått varmet seg på høyeste temperatur i ovnen i minst 1 time, for å få høy nok temperatur.

Æsj, nå ble jeg fysen på dette...

Fyttikatta det hørtes heeelt himmelsk ut! Skikkelig proff du👌🏼👅

Har du prøvd pizza blanco med potet, trøffel og rosmarin? Nydelig!! 

Men enig; det enkle ER ofte det beste..

Anonymkode: 89bd1...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Fyttikatta det hørtes heeelt himmelsk ut! Skikkelig proff du👌🏼👅

Har du prøvd pizza blanco med potet, trøffel og rosmarin? Nydelig!! 

Men enig; det enkle ER ofte det beste..

Anonymkode: 89bd1...172

Som sagt i en annen tråd, jeg har ennå ikke prøvd noen form for hvit pizza, men det kunne jeg godt tenkt meg, og jeg liker det helt sikkert.

Men pizza er det ikke, ikke egentlig, he he..

Pizza er, som et minimum, god bunn, tomatsaus og ost.

Ofte har man på andre ingredienser som stjeler mye av showet, og det er jo selvfølgelig også godt, men skal man vurdere en pizzakokk skikkelig, så ber du han om å lage en margherita, eller en annen enkel ostepizza.

Det er der håndtverk og råvarer skinner gjennom.

Endret av 282_NaughtySpark
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nok bli makanorigrateng, så kalt mac and cheese. Eventuelt spaghetti med "carbonara" ostesaus og bacon! 

Pizza er alltid en slager! Pommes frites og løvbiff med masse bearnaise! 😍

Anonymkode: dd96a...938

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En variant av kremet pasta, falafel i pita med hvitløksdressing, blomkålsuppe eller rosinboller. 🤤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/7/2019 at 9:49 AM, AnonymBruker said:

Sushi. Alt blir bedre med magen full av sushi. Wasabi tar liksom å røsker opp i alt det vonde 😄 Ellers er alt av gjærbakst skikkelig god comfort food ❤️ 

Anonymkode: 35f1f...3b8

Ja!!! Spesielt søt gjærbakst som rosinboller, kanelsnurrer, horn med vaniljekrem, skolebrød, you name it, og så får jeg så utrolig vondt i magen når jeg spiser det, så jeg må egentlig bare la være :( Men godt er det, uten tvil 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Brunhilde skrev:

Ja!!! Spesielt søt gjærbakst som rosinboller, kanelsnurrer, horn med vaniljekrem, skolebrød, you name it, og så får jeg så utrolig vondt i magen når jeg spiser det, så jeg må egentlig bare la være :( Men godt er det, uten tvil 

 

Samme her,men spiser lell 🙂 ferske boller eller kanelsnurrer på en dårlig dag er som en varm klem❤️

Anonymkode: 35f1f...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagd potetmos med smør, fløte og muskat .. slurp 

Anonymkode: 89bd1...172

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 Chillinøtter faktisk! 

 Det liker i alle fall jeg..        

Anonymkode: 44a8c...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...