Gå til innhold

Ei vennine ønsker barn med meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lang historie kort:

Ei venninne ønsker barn, og hun sliter litt psykisk. Hun sier til meg at hun vil følge seg bedre hvis hun får barn. Jeg vurder å hjelpe henne med det.

Er det mulig å fraskrive seg farskapen her? Altså at jeg ikke har noen forpliktelser ovenfor barnet eller barnemoren.

Anonymkode: ed9a3...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lang historie kort:

Ei venninne ønsker barn, og hun sliter litt psykisk. Hun sier til meg at hun vil følge seg bedre hvis hun får barn. Jeg vurder å hjelpe henne med det.

Er det mulig å fraskrive seg farskapen her? Altså at jeg ikke har noen forpliktelser ovenfor barnet eller barnemoren.

Anonymkode: ed9a3...bbb

Dummeste du kan gjøre er å sette barn på henne.Be henne søke hjelp.Et barn redder deg ikke fra å ha dårlig psyke

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en tulletråd.

Anonymkode: 3b127...01c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette må være en tulletråd.

Anonymkode: 3b127...01c

La oss håpe det

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolling garantert. 

Anonymkode: 56ea1...b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hind

Hvis ikke dette er en trolletråd er jeg fristet til å tro at du også er litt ustabil. Er du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du kan ikke fraskrive deg farskap, og man sørger for at barna ens får en god oppvekst, man gir dem ikke som gavepakke til blivende alenemødre med psykiske problemer. Du vil ha barn som har det godt i oppveksten og som får bli godt rustet til voksenlivet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er psykiske problemer så mangt. Man kan fint klare omsorgen for ett barn til tross for slike utfordringer. Om denne damen det er snakk om her gjør det vet jo ikke vi.
Hvis dere skulle gjøre dette her TS, så kan hun skrive far ukjent, hun blir da kalt inn til møte hos NAV etter barnet er født, der de prøver å få henne til å si hvem det er, men de kan ikke tvinge henne. Hvis hun fastholder på at det skal stå far ukjent så går du fri. Men tenk deg nøye om, vil du virkelig ha et barn du ikke får delta i livet til...

Anonymkode: 87f07...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er psykiske problemer så mangt. Man kan fint klare omsorgen for ett barn til tross for slike utfordringer. Om denne damen det er snakk om her gjør det vet jo ikke vi.
Hvis dere skulle gjøre dette her TS, så kan hun skrive far ukjent, hun blir da kalt inn til møte hos NAV etter barnet er født, der de prøver å få henne til å si hvem det er, men de kan ikke tvinge henne. Hvis hun fastholder på at det skal stå far ukjent så går du fri. Men tenk deg nøye om, vil du virkelig ha et barn du ikke får delta i livet til...

Anonymkode: 87f07...770

Når man tror at et barn kommer til å få en til å føle seg bedre, vitner det om at en ikke burde få barn.

Anonymkode: ca0d9...298

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet venninnen din hvor mye ansvar det er med en liten baby? Hva om babyen får kolikk? Eller en baby som ikke sover? Takler hun det? Det kan være en påkjenning for oss som ikke har en psykisk sykdom også. Tror nok dere begge må tenke gjennom GRUNDIG hva dere egentlig planlegger. 

Anonymkode: 42e12...c60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det kommer an på hvordan hun er som PERSON. Hvis hun er til å stole på (ikke kommer til å kreve barnebidrag med mindre du gjerne vil bidra senere én gang) og har egenskaper som gjør henne til en bra mor: hvorfor ikke? 

Anonymkode: b26b3...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...