Gå til innhold

Idébank for småbarnsforeldre


Gjest chiki

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Mumua skrev:

Jeg begynte også å følge fordi jeg trodde det var idébank for småbarnsforeldre, men d var jo bare egenreklame og spons. 

Jeg fikk inntrykk av at det forrige barnet var uplanlagt og at det har vært tungt med enda en liten en, så om de virkelig skal ha en til nå så skjønner jeg ikke helt greia? Hvorfor må man fortsette og få barn dersom man kjenner at det er tungt med de man har fra før? 

All verdens respekt for å klare å ta seg av så mange barn altså, jeg har bare to og er helt skakkjørt 🤪 

 

Enig. Jeg heller skjønner ikke greia. Ho sluttet å amme minste fordi det var vanskelig å få tid fordi han ville ha mat så ofte. Det blir ikke akkurat mer tid med enda en unge 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Lyspæææra said:

Enig. Jeg heller skjønner ikke greia. Ho sluttet å amme minste fordi det var vanskelig å få tid fordi han ville ha mat så ofte. Det blir ikke akkurat mer tid med enda en unge 🙄

Nei, jeg ser hvor travelt det er med to tette og da klarer jeg ikke forestille meg hvordan det er med så mange. Håper hun har mye god hjelp rundt seg. 

Tenker mer på hvor hardt det er for psyken, hun virket smådeppa sist og jeg vet godt hvor tungt det er å få svangerskap/fødselsdepresjon. Men så vet jo vi bare det de velger å si/vise, så trenger jo slett ikke være slik, heldigvis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mumua skrev:

Nei, jeg ser hvor travelt det er med to tette og da klarer jeg ikke forestille meg hvordan det er med så mange. Håper hun har mye god hjelp rundt seg. 

Tenker mer på hvor hardt det er for psyken, hun virket smådeppa sist og jeg vet godt hvor tungt det er å få svangerskap/fødselsdepresjon. Men så vet jo vi bare det de velger å si/vise, så trenger jo slett ikke være slik, heldigvis.

Hun har jo klaget gjennom hele barsel og baby-tiden med både minste og nest minste... i tillegg har hun hatt alvorlige fødselsdepresjoner tidligere. Jeg har også lyst på mange fler barn enn de jeg har, men man kan ikke alltid bare få seg mange barn hvis ikke det er forenelig med egen psykiske eller fysiske helse🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg barn. Men jeg tror nok ikke barn tar noe skade av dette. Når det er sagt, så hadde ikke jeg ville dele så mye fra privatlivet til barna mine, om jeg hadde hatt barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ønskepappa said:

Nå har ikke jeg barn. Men jeg tror nok ikke barn tar noe skade av dette. Når det er sagt, så hadde ikke jeg ville dele så mye fra privatlivet til barna mine, om jeg hadde hatt barn. 

Barna er en ting, det trenger absolutt ikke være negativt å ha mange søsken. Men det sitter en mor oppi dette som har slitt med depresjon i forbindelse med graviditet og barseltid, og for oss som har vært gjennom det så unner vi ikke noen å oppleve dette. Å få barn er en velsignelse, men det er også brutalt, livsomveltende og enormt krevende. Både å bære frem og videre å skulle ivareta, oppdra og være ansvarlig for et liv. Det er et enormt ansvar, og selv om det kan være tøft for fedre også, så er det mor som virkelig kjenner det på kroppen.

Jeg tror absolutt at barna deres er høyt elsket, ivaretatt og mottar god omsorg, aldri tenkt noe annet. Men det stikker litt i meg når jeg ser mor og sender henne noen styrkende tanker. Jeg håper de snart føler seg fullendt med flokken de har og at man har energi og oppmerksomhet nok til å plukke opp moren hvis dette blir tøft. 

Når det er sagt så har mange mye mer energi og kapasitet enn meg, så jeg håper de gleder seg og klarer å få en fin graviditet 😊 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Tuppeluren said:

Hun har jo klaget gjennom hele barsel og baby-tiden med både minste og nest minste... i tillegg har hun hatt alvorlige fødselsdepresjoner tidligere. Jeg har også lyst på mange fler barn enn de jeg har, men man kan ikke alltid bare få seg mange barn hvis ikke det er forenelig med egen psykiske eller fysiske helse🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Jeg kan og drømme om en til, men jeg vet 100% sikkert at det ikke hadde gått. Hverken fysisk eller psykisk. Barseltid, kolikk og den runden der har jeg ikke psyke til å overleve en gang til. Men det er enda godt ikke alle er slik, noen må jo befolke verden 🤗

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Petra35 skrev:

Hvor var det hun annonserte den nye graviditeten? 

Snap og blogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Petra35 skrev:

Hvor var det hun annonserte den nye graviditeten? 

På snapchat med link til blogginnlegg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreds til de, som orker å få så mange, og så tette barn! 

Følger med på snap, og de har stadig tilbud. Bare så synd at ting ofte er dyrt, og det skjeldent er noe særlig bra tilbud hun kommer med.. 20% er ræva dårlig tilbud synes jeg 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Line1301
3 minutter siden, Ranunkelen skrev:

Kreds til de, som orker å få så mange, og så tette barn! 

Følger med på snap, og de har stadig tilbud. Bare så synd at ting ofte er dyrt, og det skjeldent er noe særlig bra tilbud hun kommer med.. 20% er ræva dårlig tilbud synes jeg 🙈

Hvorfor skal de nødvendigvis ha mer kreds enn de som velger å stoppe på to barn f.eks.? Ikke ment spydig, jeg bare lurer oppriktig. Er det sånn at de som får flere enn 3-4 barn blir sett på som supermennesker og superforeldre fordi nesten ingen andre orker/ ønsker så mange barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvordan man praktisk får til å følge opp alle sammen når det er 7 stykker. Så lurer jeg også på om det er så rosenrødt å være så mange søsken. Ser for meg at de eldste i en så stor flokk må hjelpe mer til enn hva de kanskje har godt av. Ei venninne av meg har vokst opp som nest eldst i en søskenflokk på 8, og hun sier nå som voksen at det var skikkelig dritt med tanke på alt ansvaret hun fikk for småsøsken. Hun følte seg til tider som en ekstra mamma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 barn.. Hvordan ha råd til stort nok hus og mat etc...? De får vel Nesten 7000 i barnetrygd i måneden? Kontantstøtte for flere? Trygd? Hjelpes..Blir sliten av tanken på det økonomiske og praktiske presset, hadde hatt konstant dårlig samvittighet for de andre barna🙊

Men kudos altså...😅 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, ninjamamma skrev:

7 barn.. Hvordan ha råd til stort nok hus og mat etc...? De får vel Nesten 7000 i barnetrygd i måneden? Kontantstøtte for flere? Trygd? Hjelpes..Blir sliten av tanken på det økonomiske og praktiske presset, hadde hatt konstant dårlig samvittighet for de andre barna🙊

Men kudos altså...😅 

 

Kudos til de som kjenner sine begrensninger, vil nå jeg si. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazydoglady
8 timer siden, ninjamamma skrev:

7 barn.. Hvordan ha råd til stort nok hus og mat etc...? De får vel Nesten 7000 i barnetrygd i måneden? Kontantstøtte for flere? Trygd? Hjelpes..Blir sliten av tanken på det økonomiske og praktiske presset, hadde hatt konstant dårlig samvittighet for de andre barna🙊

Men kudos altså...😅 

 

Kontantstøtte får man i kun fra 13-23 mnd. De eier jo bedrift med 7 mill i driftsresultat, har fleksible hverdager og bor ute i huttiheita så hvis noen kan må det være dem.

Med så mange barn tror jeg de må følge de opp helt annerledes enn en mindre familie, de har jo ikke mulighet til å følge de på alle aktiviteter, bursdager osv. Og jeg tror også at eldste ender opp som ekstramamma. Men dette er bare miine antagelser da. Kjenner to stk som er blandt de eldste i en sånn flokk, de ønsker ikke barn selv siden de føler seg ferdige med å være forelder allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 8.43, Crazydoglady skrev:

Kontantstøtte får man i kun fra 13-23 mnd. De eier jo bedrift med 7 mill i driftsresultat, har fleksible hverdager og bor ute i huttiheita så hvis noen kan må det være dem.

Med så mange barn tror jeg de må følge de opp helt annerledes enn en mindre familie, de har jo ikke mulighet til å følge de på alle aktiviteter, bursdager osv. Og jeg tror også at eldste ender opp som ekstramamma. Men dette er bare miine antagelser da. Kjenner to stk som er blandt de eldste i en sånn flokk, de ønsker ikke barn selv siden de føler seg ferdige med å være forelder allerede.

He he... Må bare kommentere på at de bor ute i huttiheita 😅 De bor på et stort byggefelt på et tettsted en liten times kjøring nord for Oslo, med 10 minutters kjøring til Hønefoss sentrum. Vet om mange som bor langt mer uti huttiheita enn dette 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.10.2019 den 23.26, Mitral skrev:

Jeg lurer litt på hvordan man praktisk får til å følge opp alle sammen når det er 7 stykker. Så lurer jeg også på om det er så rosenrødt å være så mange søsken. Ser for meg at de eldste i en så stor flokk må hjelpe mer til enn hva de kanskje har godt av. Ei venninne av meg har vokst opp som nest eldst i en søskenflokk på 8, og hun sier nå som voksen at det var skikkelig dritt med tanke på alt ansvaret hun fikk for småsøsken. Hun følte seg til tider som en ekstra mamma. 

Det går bra, men en må være veldig bevisst på å ikke tillegge de eldre mer ansvar enn de naturlig ville hatt med en mindre barneflokk.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 0.19, ninjamamma skrev:

7 barn.. Hvordan ha råd til stort nok hus og mat etc...? De får vel Nesten 7000 i barnetrygd i måneden? Kontantstøtte for flere? Trygd? Hjelpes..Blir sliten av tanken på det økonomiske og praktiske presset, hadde hatt konstant dårlig samvittighet for de andre barna🙊

Men kudos altså...😅 

 

En trenger da ikke enormt stort hus, de minste kan fint dele rom bla 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2019 den 16.03, Tuppeluren skrev:

Hun har jo klaget gjennom hele barsel og baby-tiden med både minste og nest minste... i tillegg har hun hatt alvorlige fødselsdepresjoner tidligere. Jeg har også lyst på mange fler barn enn de jeg har, men man kan ikke alltid bare få seg mange barn hvis ikke det er forenelig med egen psykiske eller fysiske helse🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Siste var ikke planlagt og det er ikke alle som synes det er greit å ta abort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Trude4 skrev:

Siste var ikke planlagt og det er ikke alle som synes det er greit å ta abort. 

For all del, jeg hadde aldri i verden klart å tatt abort selv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...