Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge noen islendinger så er det snadder men mange turister klarer bare å svelge det sammen med brennevin. Er det en smak en må være oppvokst med for at det skal være en delikatesse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det er som å spise en bit med svamp dynket i harsk tran. Hvert tygg gir mer tran.

Helt forjævlig. Aldri mer. 

• Liker 2
Skrevet

Gjorde det da jeg var på Island, og nå kan jeg si at det smakte høgg og jeg liker det ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det i fryseren (til min store frustrasjon) mannen er oppvokst med det og synes det er... godt (på en sånn sær måte. Tror han forbinder det mer med gode minner og "gamle dager"

Jeg synes det lukter helt forferdelig og smaker verre. Både lukten og smaken nøytraliseres om det dyppes i brennevin, men hva er da poenget? 

På Island er det noe alle de tøffe spiser, men en gastronomisk nytelse tror jeg ikke noen synes det er.

Anonymkode: 391ab...99c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Ginny skrev:

Ja. Det er som å spise en bit med svamp dynket i harsk tran. Hvert tygg gir mer tran.

O lykke! :skratte:

Jeg er ganske tøff til å prøve (og like) "rar" mat, men akkurat denne tror jeg nok jeg skal holde meg unna. Takk for den fine beskrivelsen! 

Anonymkode: cd4bf...030

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Ginny skrev:

Fikk du noen assosiasjoner til velagret ost, som noen hevder det smaker? 

På Grønland har et konsept med råtten fugl som visst også skal være delikatesse. 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Pipaluk skrev:

Fikk du noen assosiasjoner til velagret ost, som noen hevder det smaker? 

På Grønland har et konsept med råtten fugl som visst også skal være delikatesse. 

Nei, på ingen måte! Jeg er glad i ost, vellagret og muggen og alt mulig, men hákarl er ikke godt! Det lukter død, det smaker død, konsistensen er grusom. Og alt med en eim av gammel urin på en måte. 

Jeg spiser mye rart, lutefisk og rakfisk og gravet fisk og gammel ost og ja.. Men hákarl, Nope! 

Endret av Ginny
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...