Gå til innhold

Alkoholiker på overnatting med barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Foreldrekontakten på håndballaget til jentungen er alkoholiker. Dette er ikke alment kjent, men jeg vet det med 100% sikkerhet. (En del vet om det, men ikke så mange av de foresatte på laget, jeg kjenner til vedkommende fra før.)  Nå skal denne foreldrekontakten være med laget på overnattingscup som bare en av tre voksne. Jeg kjenner at jeg ikke er helt komfortabel med dette, men ser ikke helt hva jeg kan gjøre.. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 9c51a...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

H*n drikker vel ikke alltid?

Mange alkoholikere er "funksjonerende" i dagliglivet. Er du veldig bekymret, kan du jo melde deg og bli med selv.

Anonymkode: f3ef6...6c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

H*n drikker vel ikke alltid?

Mange alkoholikere er "funksjonerende" i dagliglivet. Er du veldig bekymret, kan du jo melde deg og bli med selv.

Anonymkode: f3ef6...6c6

Det vet jeg ikke noe om, derav bekymringen.

Nei, jeg kan ikke bare bli med, jeg jobber.

Anonymkode: 9c51a...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at vedkommende er «alkoholiker» og hva legger du i det?

Anonymkode: 32b9e...bab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at vedkommende er «alkoholiker» og hva legger du i det?

Anonymkode: 32b9e...bab

Ser ikke at dette er relevant, jeg VET at vedkommende drikker for mye og for ofte og at vedkommende har en del problemer pga alkoholen, og det bekymrer meg fordi hun skal ha ansvar for 20 barn i to døgn. Jeg vet ikke om hun kommer til å drikke på turen, men jeg er usikker og det gjør meg bekymret.

Anonymkode: 9c51a...522

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge varer en slik overnattingscup? Er det fare for abstinens? Er det et par glass øl for mye det er snakk om, eller sprit på lommelerke?

Anonymkode: 44387...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge varer en slik overnattingscup? Er det fare for abstinens? Er det et par glass øl for mye det er snakk om, eller sprit på lommelerke?

Anonymkode: 44387...71e

Denne varer i to døgn. Jeg vet ikke om hun vil ta med alkohol eller om hun klarer å la være disse to døgnene. Men jeg synes det er jævlig kjipt om hun lukter alkohol og ungene merker det eller enda være, blir påvirket.

Anonymkode: 9c51a...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ta kontakt direkte med personen og si i fra om din bekymring. Få i gang en samtale?

Anonymkode: 894aa...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke at dette er relevant, jeg VET at vedkommende drikker for mye og for ofte og at vedkommende har en del problemer pga alkoholen, og det bekymrer meg fordi hun skal ha ansvar for 20 barn i to døgn. Jeg vet ikke om hun kommer til å drikke på turen, men jeg er usikker og det gjør meg bekymret.

Anonymkode: 9c51a...522

Klart det er relevant da det å være avhengig av rusmidler er noe annet enn å «drikke for mye» eksempelvis på fest eller hjemme en helg. Noe annet er om man er rusavhengig og ikke klarer seg uten de dagene de er borte.

Anonymkode: 32b9e...bab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...