Gå til innhold

Er det mitt problem at jeg har tesla og sitter i rullestol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir forbannet og sur på alle de som tror jeg stjeler penger fra staten, da jeg har tesla og sitter i rullestol. I tillegg er jeg så lei av alle de rare blikkene som rettes mot meg.

Heldigvis har det ikke skjedd noe som er ulovlig ennå, slik som å bli spyttet på. Fant også ut at det er flere som opplever dette. Her er det en annen person som har opplevd det samme.

Er det virkelig slik at man må være fattig, hvis skal sitte i rullestol. Jeg har en jobb og gå til. Disse pengene har jeg spart gjennom årene for å kjøpe meg en Tesla.

Anonymkode: 7f6f4...bb0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rullestol og Tesla hørtes veldig problematisk ut. Det er en grunn til at de fleste har ombygde varebiler.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vel at folk kan skjerpe seg. Det er ikke sånn at man sitter i fattigkassa selv om man har rullestol. Jeg kjenner en som er siv.ing og sitter i rullestol. Han er lam i beina, ikke hodet...🙄

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Rullestol og Tesla hørtes veldig problematisk ut. Det er en grunn til at de fleste har ombygde varebiler.


Ikke alle rullestolbrukere har behov for elektrisk rullestol. :)

Mange bruker manuelle rullestoler med kryssramme. Disse er mye, mye mindre og lettere, slås enkelt sammen og får plass i en vanlig bil.

Anonymkode: ed30d...ab6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Ikke alle rullestolbrukere har behov for elektrisk rullestol. :)

Mange bruker manuelle rullestoler med kryssramme. Disse er mye, mye mindre og lettere, slås enkelt sammen og får plass i en vanlig bil.

Anonymkode: ed30d...ab6

Problemet er når rullestolbrukeren skal gjøre dette selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Problemet er når rullestolbrukeren skal gjøre dette selv.

Det er absolutt ingen problem. Dette lærer man seg og vender seg til. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk ser ofte bare rullestolen, og kun det. Trist, for folk glemmer at det er et menneske som sitter oppi der, tross alt. Nå vet ikke jeg hvordan TS har det med eventuelt resterende evne til å gå, eller om det ikke er noen gårest igjen. Dersom rullestolen får plass i en Tesla, har vel folk ingenting med det å gjøre? Den eneste grunnen man bør snakke til noen som har en Tesla og rullestol, da om selve Teslaen og rullestolen, er for å enten si "Fin bil" eller spørre om vedkommende trenger hjelp til å få rullestolen i bagasjerommet. Makan. Folk altså.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker for min del at det er sammenheng mellom handicap og fattigdom. Det er slik det er framstilt på andre steder i samfunnet, spesielt i den tredje verden.

Endret av Sosialt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir forbannet og sur på alle de som tror jeg stjeler penger fra staten, da jeg har tesla og sitter i rullestol. I tillegg er jeg så lei av alle de rare blikkene som rettes mot meg.

Heldigvis har det ikke skjedd noe som er ulovlig ennå, slik som å bli spyttet på. Fant også ut at det er flere som opplever dette. Her er det en annen person som har opplevd det samme.

Er det virkelig slik at man må være fattig, hvis skal sitte i rullestol. Jeg har en jobb og gå til. Disse pengene har jeg spart gjennom årene for å kjøpe meg en Tesla.

Anonymkode: 7f6f4...bb0

Drit i dem. Det er et kaldt samfunn vi har fått i dag og alle ønsker å være individualister og bidra med så lite som mulig til fellesskapet. Du er tøff og flink så stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner frustrasjonen din, TS. Av en eller annen merkelig grunn er det liksom 'lov' til og å rakke ned på utviklingshemmede og syke, mens kommer du med f eks rasistiske uttalelser virker det nesten som at det får flere reaksjoner. Samfunnet vårt er helt sykt noen ganger, men jeg håper at den yngre generasjonen blir flinkere til og å snakke om det, da ungdommen er gode på og å jobbe med sosiale problemer. Bl a har vi miljøaktivisten Ebba Åkerlund som har autisme. Jeg håper at det kan utfordre menneskers holdninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sosialt skrev:

Det er synd at folk har feil oppfatning.

Folk er så forutinntatt at det er rent idiotisk, av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Husholdning1 skrev:

Rullestol og Tesla hørtes veldig problematisk ut. Det er en grunn til at de fleste har ombygde varebiler.

 

1 time siden, Husholdning1 skrev:

Problemet er når rullestolbrukeren skal gjøre dette selv.

Snakk om uvitenhet! ;)

"Fred (42) først med BMWs mest banebrytende sportsbil"

"Fred har rukket å kjøre bilen sin over 2.000 kilometer allerede. Og med tanke på at i8-en tross alt skal erstatte en BMW 650i, og at han i tillegg har en M3 CLS stående i garasjen, er det ingen hvem som helst som gir bilen to tomler opp"

Endret av Leo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Leo skrev:

 

Snakk om uvitenhet! ;)

"Fred (42) først med BMWs mest banebrytende sportsbil"

"Fred har rukket å kjøre bilen sin over 2.000 kilometer allerede. Og med tanke på at i8-en tross alt skal erstatte en BMW 650i, og at han i tillegg har en M3 CLS stående i garasjen, er det ingen hvem som helst som gir bilen to tomler opp"

Det ser noe upraktisk ut. Men artig valg da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig er det slett ikke alle rullestolbrukere som ikke kan bruke beina i det hele tatt. Flere klarer fint å reise seg, slå sammen rullestolen, få den inn i bilen før de selv kommer seg inn i bilen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Husholdning1 skrev:

Rullestol og Tesla hørtes veldig problematisk ut. Det er en grunn til at de fleste har ombygde varebiler.

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:


Ikke alle rullestolbrukere har behov for elektrisk rullestol. :)

Mange bruker manuelle rullestoler med kryssramme. Disse er mye, mye mindre og lettere, slås enkelt sammen og får plass i en vanlig bil.

Anonymkode: ed30d...ab6

 

2 timer siden, Husholdning1 skrev:

Problemet er når rullestolbrukeren skal gjøre dette selv.

Null problem. Jeg hadde en klassekamerat som var lam i begge bena og avhengig av rullestol. Hun fikk støtte til en ombygd bil, og kom seg helt fint inn og ut av bilen på egen hånd. Hun klappet deretter sammen og lempet inn rullestolen uten problemer. Hadde hun passasjerer i bilen fikk hun ofte hjelp med stolen, men hun var på ingen måte avhengig av det. Når en 19 år gammel jente klarte dette uten hjelp i en liten Toyota 323 fra tidlig 90-tall ser jeg ingen grunn til at det skal være vanskeligere for en voksen mann i en Tesla, spesielt med tanke på at rullestoler også har nesten 30 års produktutvikling bak seg siden den gang.  

Anonymkode: c1992...16d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Privatsjåfør? 

Anonymkode: 028d2...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2019 den 13.39, AnonymBruker skrev:

Jeg blir forbannet og sur på alle de som tror jeg stjeler penger fra staten, da jeg har tesla og sitter i rullestol. I tillegg er jeg så lei av alle de rare blikkene som rettes mot meg.

Heldigvis har det ikke skjedd noe som er ulovlig ennå, slik som å bli spyttet på. Fant også ut at det er flere som opplever dette. Her er det en annen person som har opplevd det samme.

Er det virkelig slik at man må være fattig, hvis skal sitte i rullestol. Jeg har en jobb og gå til. Disse pengene har jeg spart gjennom årene for å kjøpe meg en Tesla.

Anonymkode: 7f6f4...bb0

Hvem er "alle de".... som du forteller om? Hvordan vet du hva andre tenker? 

Anonymkode: c3106...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Rosalie skrev:

For øvrig er det slett ikke alle rullestolbrukere som ikke kan bruke beina i det hele tatt. Flere klarer fint å reise seg, slå sammen rullestolen, få den inn i bilen før de selv kommer seg inn i bilen. 

Det finnes en slags mekanisk arm som tar ut rullestolen fra bagasjerommet og fører den fram til døra. Det var artig å se på ihvertfall^^ Dog vet jeg ikke om det er noe man må betale for selv eller om det er noe man kan få fra hjelpemiddelsentralen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du ikke skal bry deg om det. Det er vel misunnelse ute å går. ( janteloven). Håper du gleder deg over teslaen, flott bil!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...