AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #1 Skrevet 5. mai 2019 Jeg har en middels Instagramkonto med noen tusen følgere, og jeg vet at jeg dessverre er avhengig av denne appen. Ikke i form av bekreftelse på utseende (jeg poster ikke selfies/kropp), men i form av likes og følgere. Jeg følger konstant med på antall følgere og jobber hardt for å holde antallet konstant/øke. Det vil si at jeg bruker enormt mye tid på Instagram. Både på selve appen, samt å faktisk ta bildene. Jeg reiser mye, og tenker alltid på instagrambilder når jeg er på reise. Jeg må jo poste bilder et par ganger i uken? Og stories så ofte som mulig? Er hele tiden på vakt etter fine steder rundt meg og redd for å gå glipp av et fint bilde. Jeg koser meg hvor enn jeg er, men jeg merker at fokuset på bildene er stort. Når jeg har tatt bildene jeg ønsker kan jeg slappe av. Humøret er på bånn dersom jeg ikke fikk tatt bildet jeg ønsket. Humøret er på topp dersom jeg fikk bildene jeg ønsket. Og midt i Athens gater tar jeg meg selv i å tenke: hadde jeg vært her nå hvis det ikke var for Instagram? Jeg hadde selvsagt ønsket å dra til Athen uansett. Men å gå rundt i timesvis i det samme området kun for å få det perfekte bildet, med det perfekte lyset, de perfekte menneskene. Når jeg i steden kunne gått der én gang med en is i hånda og hygget meg i øyeblikket. Har/er noen vært i samme situasjon? Dette er helt sikkert et stort problem for mange, særlig de yngre. Men jeg er 25 år, så er ingen fjortis heller! Jeg burde sikkert bare slette appen, og reise og kose meg uten alt stresset! Men jeg freaker ut bare av tanken på det. Alle de fine bildene jeg har jobbet for, miste alle følgerne. Så jeg vil jo ikke slette den.. Setter pris på alle innspill Anonymkode: f5f5a...07d
kvinneguide Skrevet 5. mai 2019 #2 Skrevet 5. mai 2019 Du er ung nok til å ha vokst opp med dette som normaltilstand og det er veldig reflektert av deg å stille spørsmål ved praksis som er så integrert i livene våre. Spør deg selv hva som skjer hvis du slutter. Det høres ut som du er kommet til et punkt der du er usikker på om du lever i tråd med egne ønsker og drømmer eller om du lever som en slave under SoMe. Du gjør lurt i å gå i deg selv og utfordre konformitet. Kanskje du vil ende opp med å leve videre på samme måte, kanskje bruken din vil endre seg til noe som passer bedre for å oppnå egen lykke eller kanskje du trapper ned/kutter ut?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå