Gå til innhold

Elbil og lading, hvordan fungerer det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en Kia Soul. Hvis jeg parkerer bilen og den da har 80% strøm vil den fremdeles ha 80% hvis jeg bruker den en uke senere? Eller vil den lade seg ut selv om den ikke blir brukt, på samme måte som en mobiltelefon. Spør fordi jeg ikke har lademulighet på hytta. 

Anonymkode: fdd4a...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den lader seg IKKE ut om den står stille et par uker 😊

Anonymkode: 8dd7f...c00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den lader seg IKKE ut om den står stille et par uker 😊

Anonymkode: 8dd7f...c00

Fantastisk! 😊

Anonymkode: fdd4a...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for guds skyld ikke kjøpt den stygge dritt bilen, du forteller kun en ting når du kjører den, og det er at du ikke har greie på bil.

Anonymkode: be7d8...c32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men for guds skyld ikke kjøpt den stygge dritt bilen, du forteller kun en ting når du kjører den, og det er at du ikke har greie på bil.

Anonymkode: be7d8...c32

Jeg synes den er fin jeg. Og i min prisklasse. Hva er det du ikke liker med den?

Anonymkode: fdd4a...384

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia Soul er en av klassens beste biler, og også som elbil et veldig godt, fornuftig valg. Markedets beste garanti og mest fornøyde nybilkunder. Svært pålitelige og praktiske biler til en kjempefin pris.

Ikke la deg distrahere av troll her inne på forumet. :)

Anonymkode: 46ab0...132

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men for guds skyld ikke kjøpt den stygge dritt bilen, du forteller kun en ting når du kjører den, og det er at du ikke har greie på bil.

Anonymkode: be7d8...c32

Og med denne uttalelsen sier oss at du selv ikke har peiling på bil. At du ikke liker utseende på en bil betyr ikke at bilen er dårlig. Hadde du hatt greie på bil så hadde du ikke uttalt deg så barnslig og du hadde forklart hvorfor du mener det er et dårlig valg av bil. 

Anonymkode: 95b8c...fef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet vil lade seg ut med mellom 1-3% i døgnet, avhengig av forhold. Så du vil miste noen prosent over en uke men ikke noe dramatisk. Om du parkerer en god og varm bil der batteriene er ved optimal driftstemperatur vil ikke batterimåleren vise samme nivå på ladning når batteriene er blitt kalde, spenningen på batteriene faller med temperaturen.

Anonymkode: 6dc51...e4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lader seg ikke ut ved å stå. 
Selv kjører jeg en Leaf og i sommer sto den på Gardermoen i 3 uker mens vi var på ferie. Den hadde nøyaktig like mye strøm da vi kom tilbake som da vi dro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Angelheart2 skrev:

Den lader seg ikke ut ved å stå. 
Selv kjører jeg en Leaf og i sommer sto den på Gardermoen i 3 uker mens vi var på ferie. Den hadde nøyaktig like mye strøm da vi kom tilbake som da vi dro. 

Du må bare huske på at det er stor forskjell på å la et batteri stå urørt på sommer, mot vinter.

Anonymkode: 98edf...21f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Soul før og kan anbefale den. Svakheter er det få av, men Kia får ofte noe knirk i interiøret etterhvert. Altså omtrent som VW. Serviceprisene er forresten fullstendig spinneville. Vi brukte ca. 10 000 i vanlig service i året. Da sjekket de software og oppdatert kart. BOS vet å prise seg på topp.

Anonymkode: 8665b...a6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen det er jo derfor du ikke går til BOS eller Møller! De største palassene, de glatteste selgerne...kjøp bilen der, men ta service på et fritt verksted.

Anonymkode: 46ab0...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...