Gjest Theo Skrevet 23. april 2005 #1 Skrevet 23. april 2005 Vi skal ha ferie + pappa perm i august/september og lurer veldig på å reise, og har tenkt litt på Thailand.. Men er litt usikker etter tsunamien. Har tenkt å være borte i fem uker.. Ville dere ha reist (gutten vår er da 10 mnd)? Eller er det noen som har andre forslag? Det som lokker med Thailand er at det er billig å leve og at det er litt eksotisk.. Og føler det er trygt i forhold til sykehus og slikt.. Hjelp, er veldig usikker!!
Ciara Skrevet 24. april 2005 #2 Skrevet 24. april 2005 Jeg personlig tror ikke jeg hadde orket å reise så langt med et lite barn - men dette er det sikkert mange som er uenige med meg i. Når det er sagt, er Thailand helt nydelig, og dere vil sikkert få et flott opphold Menneskene er utrolig hyggelige, prisene lave og naturen fantastisk
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #3 Skrevet 24. april 2005 Vi vurderer å ta felles perm i Thailand vi også når vi skal ha barn. Tsunamien er forskjellig fra øst til vest, så undersøk med en reisearrangør. Eller, www.gotoasia.com etc
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #4 Skrevet 24. april 2005 En tsunami som ingen nålevende hadde opplevd før 26 des 2004, vil ingen nålevende heller oppleve igjen.
Mona Skrevet 24. april 2005 #5 Skrevet 24. april 2005 Da vi var i Thailand i februar var det flere babyer med. Jeg var overasket over at de ikke skrek! Jeg synes det høres slitsomt ut, men det går tydligvis bra for mange. Og Thailand kan absolutt anbefales. Hvis dere drar på den siden Koh Samui er, og dere skal være så lenge, ville jeg tatt en uke på Kohphagnon. En liten øy, det skjer ikke stort der, er bare en restaurant og dårlig infrastruktur osv, men det er paradisstrender. BILLIGE bungalover og fantastisk flott. Det er kun for avslapning, men det har dere tid til i løpet av 5 uker! Det går båt til Koh Samui hver dag.
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #6 Skrevet 24. april 2005 Hvis dere drar på den siden Koh Samui er, og dere skal være så lenge, ville jeg tatt en uke på Kohphagnon. En liten øy, det skjer ikke stort der, er bare en restaurant og dårlig infrastruktur osv, men det er paradisstrender. BILLIGE bungalover og fantastisk flott. Det er kun for avslapning, men det har dere tid til i løpet av 5 uker! Det går båt til Koh Samui hver dag. Så etter den øya i lonely planet, men fant ingenting om den. Vet du hvor på Koh Samui det går båt fra? Elsker sånne små øyer med flott strender Var dere plaget med mygg rundt om kring?
Samantha Skrevet 24. april 2005 #7 Skrevet 24. april 2005 Eg trur det går veldig fint å reise med små ungar på Thailand-tur. Når det gjeld tsunamien, så ville eg berre ikkje reist til dei alle verst ramma plassane akkurat no. Men det er jo ei stund fram i tid for dokke, så mesteparten av Thailand kjem nok til å vere som nytt til den tid. Eg anbefalar og Koh Phag-ngan! Syns det var rart at det ikkje stod om den øya i Lonely Planet-boka di. Det er der den store fullmåtefesten er, så det er en populær plass for backpackerar. Kjempefine strender, god mat og veldig avslappa stemning. Var der 1 veke i fjor og 1 veke året før, og vil definitivt tilbake. Huskar ikkje heilt kor båten gikk frå Koh Samui, men trur ikkje det var så langt i frå Chaweng? Uansett... Det er berre å bestille billett til dit du vil frå der du er i landet. Latterlig enkelt å reise i Thailand! Reisefolka held deg nesten i handa og følger deg inn på rett buss/båt/taxi og klistrar på deg rosa/gule klistermerke for å vere heilt sikker på at du er på rett plass
Gjest Silje H. Skrevet 5. mai 2005 #8 Skrevet 5. mai 2005 Dersom du ønsker å reise til en mindre turistplass som ikke bærer preg av voldsom turisme, kan jeg anbefale Koh Chang. HELT FANTASTISK! Denne øya ligger på østkysten og ble dermed vernet for tsunamien. Foreløpig er det ingen norke charterselskap som tilbyr turer hit, men det er enkelt å komme seg rundt og fram på egen hånd. Dersom det er interessant, spør gjerne om råd! Se for øvrig www.koh-chang.com Lykke til!
Isola Skrevet 5. mai 2005 #9 Skrevet 5. mai 2005 I den perioden du skal reise bør du iallfall reise til et sted i Thailand-bukta, for å komme unna værste regntid. (F.eks: Koh Samui, Hua Hin, Koh Chang osv osv) På Koh Samui er det en hel masse hoteller, og veldig tilrettelagt for deg som turist. Går fly fra Bangkok til Koh Samui nesten hver time. Koh Chang er også virkelig å anbefale, men merk at dette er en veldig rolig øy. Så det spørs litt hva dere er ute etter! Veldig mange som reiser med små barn i Thailand, og alle jeg har snakket med er storfornøyd med det! Som andre sier her - et meget enkelt land å reise i. Folkene er superhyggelige, og vil gjerne hilse på babyen din! Rimeligste for deg er å kjøpe en flybillett til Bangkok, og så reise videre derifra. Mange flotte steder i Thailand, også er det utrolig billig å være der! Si ifra om du trenger noe mer info! :rosasmil:
Gjest Fruktfat Skrevet 5. mai 2005 #10 Skrevet 5. mai 2005 hvordan er det å dra til thailand i juli/august? regn hele tiden? og hvor mye er det (ca) for flybilletter?
Pasha Skrevet 5. mai 2005 #11 Skrevet 5. mai 2005 Thailand er et fantastiks land .. men sykehusa vil jeg ikke anbefale. vennina mi måtte en tur dit,,, og det var ikke en positvi opplevelse for å si det sånn
Gjest gjest1 Skrevet 9. mai 2005 #12 Skrevet 9. mai 2005 Thailand er et fantastiks land .. men sykehusa vil jeg ikke anbefale. vennina mi måtte en tur dit,,, og det var ikke en positvi opplevelse for å si det sånn Jeg har motsatt erfaring. Lå på sykehus i en uke i Nord-Thailand. Eget rom, balkong, bad, tv og kjøleskap. Topp medisinsk ekspertise. Har man reiseforsikring i orden får man det beste som sykehuset kan tilby. Men det er trist at lokalbefolkningen er henvist til store oppbevaringssaler uten særlig medisinsk tilsyn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå