Gå til innhold

Bedre selvtillit etter fylte 30 :-)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært en usikker person. Omgitt meg med dårlige venner som kun har tid når det passer dem og ellers ignorert meg. Hatt kjærester som behandlet meg som søppel! Etter bruddet med x-samboer for 3 år siden gikk jeg ned i vekt og ble sykelig tynn blant annet. Nå føler jeg ingenting når vi snakker sammen. 

Selvtillit var på bunn, trengte bekreftelse fra menn på at jeg var god nok. Men i år ble jeg 30 og noe magisk skjedde. Ble sjef i mitt eget liv. Dumpet nylig min nye kjæreste (drøyde det ikke ut over mnd/år som jeg pleier og tenkte jeg fortjener mer), avstår fra "venner" jeg kun føler meg tom og trist med etter endt samvær. Har faktisk blitt kjent med nye folk jeg kan anse som venner. Noen har sagt jeg er koselig, snill, morsom og lett å prate med (og det vet jeg er sant). Har lagt på meg. Ikke overvektig men ikke tynn. Er opptatt av personlig hygiene, sminke/hår/klær. Badevekt er tom for batteri, men bryr meg lite. Kler meg etter fasong. Jeg trener for mitt eget velvære. På en god dag føler jeg meg pen! 

Barna mine synes jeg er snill og lager meg tegninger i bhg og Sfo hverdag med "glad i deg mamma" selvom jeg ikke alltid føler jeg er verdens beste mamma. Mine to elsklinger er jeg mest stolt av over alt i verden. Nummer 1 er utrolig smart og gjør det bra på skolen. Hun har stå på vilje, er sosialt godt likt og kan bli noe veldig stort. Nummer 2 er liten (5 år) , men sjarmerer alle, morsom og har mye omsorg. 

Ikke meningen å skryte, men har noen opplevd det samme? Inntil i slutten av tjueårene hadde jeg det ikke sånn. Kanskje tilfeldig.. På et tidspunkt fant jeg ut man ikke kan sitte hjemme å synes synd på seg selv, men bli sjef i eget liv. 

Anonymkode: 30e53...2df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har og merket at ting blir litt lettere etter fylte tredve. Har ihvertfall lært og gi mer faen. Der hvor jeg var sosialt ubekvem før har det merkelig nok blitt letter å få kontak med folk når man driter mer i hva de synes om en. En innser vel rett og slett at en er en helt okei person. Og de som ikke synes det, har en vel egentlig ikke behov for å omgåes.

Mye som enda ikke er perfekt, men man får et bedre forhold til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Cordelia skrev:

Har og merket at ting blir litt lettere etter fylte tredve. Har ihvertfall lært og gi mer faen. Der hvor jeg var sosialt ubekvem før har det merkelig nok blitt letter å få kontak med folk når man driter mer i hva de synes om en. En innser vel rett og slett at en er en helt okei person. Og de som ikke synes det, har en vel egentlig ikke behov for å omgåes.

Mye som enda ikke er perfekt, men man får et bedre forhold til det.

Nettopp 🙂 TS

Anonymkode: 30e53...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg driter mye mer i idiotiske ting😂 Mine 10 år yngre medsøstre streser mye om mange bagateller så misunner dem ikke😜

Anonymkode: 6c498...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...