Gå til innhold

Når lørdagsgodtet varer til søndagen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han hadde fått litt smågodt + chipsen etter middag, og resten neste helg. Og så hadde vi tatt en prat og reflektert litt om mengden snop han kjøpte, versus mengden snop han greide å spise, og kanskje kosthold genrelt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Har en liten diskusjon med 13-åringen her. Han har kjøpt seg lørdagsgodt sammen med onkel i dag og kom hjem med en boks Pringles samt en hel kilo smågodt som han fikk råd til fordi det var på tilbud.

Jeg syntes det var hinsides mye, men har nå latt ham få hive innpå i kveld fordi jeg visste han ikke ville klare å spise opp. Nå er han halvveis ferdig med potetgullet og orker ikke røre den enorme godteposen.

Selv vokste jeg opp med at lørdagsgodt som var til overs til søndag var lov å spise opp, men jeg synes ikke noe om å føre dette videre til egne barn. Hadde vi tillatt det, hadde vel 13-åringen sittet med godteposen hele dagen på søndagen og fremdeles ikke klart å spise opp.

Jeg mener vi kan legge godteposen i skapet når lørdagen er over og spare resten til neste helg. Han mener han burde få tilgang på den igjen etter middag på søndag.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 08594...e19

Han har ikke "hevet innpå" om han har spist en halv pringlesboks, du skrev jo at han ikke hadde rørt posen med smågodt. Snakk om å lage problemer av ingenting, gutten sitter vel ikke å presser godt ned som han ikke vil ha. Ta en en passe mengde og gjem resten til neste helg. For dere er vel slike som ikke ville finne på å spise en liten sur sild i ukedagene. 

Anonymkode: d8bdd...9f7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når han er så stor som 13, syntes jeg det blir feil og regulere godteriinntaket så strengt. Ville latt han spise det. 

Anonymkode: 2d622...1d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en liten diskusjon med 13-åringen her. Han har kjøpt seg lørdagsgodt sammen med onkel i dag og kom hjem med en boks Pringles samt en hel kilo smågodt som han fikk råd til fordi det var på tilbud.

Jeg syntes det var hinsides mye, men har nå latt ham få hive innpå i kveld fordi jeg visste han ikke ville klare å spise opp. Nå er han halvveis ferdig med potetgullet og orker ikke røre den enorme godteposen.

Selv vokste jeg opp med at lørdagsgodt som var til overs til søndag var lov å spise opp, men jeg synes ikke noe om å føre dette videre til egne barn. Hadde vi tillatt det, hadde vel 13-åringen sittet med godteposen hele dagen på søndagen og fremdeles ikke klart å spise opp.

Jeg mener vi kan legge godteposen i skapet når lørdagen er over og spare resten til neste helg. Han mener han burde få tilgang på den igjen etter middag på søndag.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 08594...e19

Herregud, han er 13. Her har vi godis stort sett hele helgen, fra fredag -lørdag og er det igjen så må de gjerne spise dette søndag ,de er tenåringer. Vi har et sunt og godt kosthold ellers. Ungdom i dag har stort sett egne penger og bruker mye av disse på usunn mat når de er på skolen. Det gjør ikke mine, tror mye av det er at vi ikke er for strenge hjemme. Ikke så lett å nekte en på tretten at det kun skal være lørdagsgodis. Har to på 16 og 17, og vi har hatt det sånn noen år at dette kan de begrense selv . Tror ikke ungdommen din tar skade at han kan spise dette på  en søndag så lenge det ikke er mengder gjennom hele helgen , hver helg

Anonymkode: 1b1f2...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...