Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir det ikke veldig ensartet om du velger samme farge i flere rom? 

Jeg tror jeg hadde gått fort lei. 

Jeg tror også jeg ville ha valgt gulv først, fordi det er store flater som dominerer. 

Den fargen du velger på veggene nå kan jo bli totalt feil til det gulvet du velger senere. Ville ikke valgt gulvfarge ut fra veggene, da gulv skal ha lenger levetid. 

Oppsummert: du starter i feil ende.

Anonymkode: a7f18...fb5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Linneah2013 skrev:

Hvilken farge har du på de andre veggene?

Jeg har en farge som heter tidløs. Den passer til st. Pauls blue. Det er en hvitaktig gråfarge. 

• Liker 1
Gjest Linneah2013
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også jeg ville ha valgt gulv først, fordi det er store flater som dominerer. 

Den fargen du velger på veggene nå kan jo bli totalt feil til det gulvet du velger senere. Ville ikke valgt gulvfarge ut fra veggene, da gulv skal ha lenger levetid. 

Du har nok rett i dette, og at gulvet må bestemmes først.

Gjest Linneah2013
Skrevet

Har visst fått meg noe å gruble på, puh, takker dere for gode forslag.

AnonymBruker
Skrevet

Blått er ut..kommer til å bli den nye «hvit/grå», stilen som alle har (kjedelig) hvorfor ikke være litt mer vågal og gå for noe freshere som ikke alle har? 

Anonymkode: 6fe06...b86

• Liker 2
Gjest Linneah2013
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blått er ut..kommer til å bli den nye «hvit/grå», stilen som alle har (kjedelig) hvorfor ikke være litt mer vågal og gå for noe freshere som ikke alle har? 

Anonymkode: 6fe06...b86

Etter å ha sett på Finn, Pinterest og div. har faktisk de fleste grått på veggene fortsatt, var lite blått og se, eller andre farger for den del

AnonymBruker
Gjest Linneah2013
Gjest Linneah2013
Skrevet

Da har jeg prøvemalt med St Pauls blue, den ble mer grå enn blå, Industrial blue ble mer grønn enn blå i lyset nærmest vinduene, Deco blue ble mørk gråblå, Havblå fra butinox ble blå på veggen, men kanskje litt for lys. Kanskje jeg skal male hele stua egghvit og pynte med blått istedet..

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Linneah2013 skrev:

Da har jeg prøvemalt med St Pauls blue, den ble mer grå enn blå, Industrial blue ble mer grønn enn blå i lyset nærmest vinduene, Deco blue ble mørk gråblå, Havblå fra butinox ble blå på veggen, men kanskje litt for lys. Kanskje jeg skal male hele stua egghvit og pynte med blått istedet..

Det kan bli veldig pent :jepp: 

Anonymkode: c0708...d21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Linneah2013 skrev:

Hva med denne fargen, og kun på 1 vegg,  og de andre veggene hvite? https://www.nordsjo.no/files/hvitelinjer-stue-malt-bl-i-dark-dijonjpg-0

hvitelinjer-stue-malt-bl-i-dark-dijon.jp

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Linneah2013 skrev:

Ja, den er jo veldig grå  også på dette bildet

Jotun_Frama_LADY_5030-St-Pauls-Blue.jpg

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Linneah2013 skrev:

Hvilken farge har du på gulvet på det rommet? Skulle du også bytte farge på gulvet og eventuelt til hvilken farge? Farge på gulv, møbler og listverk virker veldig mye inn på fargen på veggen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 5.5.2019 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Dette er viktig TS. Velge gulv først, mal etterpå. 

Anonymkode: 1c2d1...a48

• Liker 1
Gjest Linneah2013
Skrevet
På 12.5.2019 den 2.23, AnonymBruker skrev:

Ja, den er jo veldig grå  også på dette bildet

Jotun_Frama_LADY_5030-St-Pauls-Blue.jpg

Den ble mye mer grå på min vegg.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Linneah2013 skrev:

Den ble mye mer grå på min vegg.

Det kan ha med gulvet ditt å gjøre, + fargen du har på karmer og lister. Har også mye å si hvilken retning solen kommer inn, sørvendt, vestvendt? Belysningen i stuen din kan spille inn. Her malt jeg med en blåfarge på soverommet, på instragram og interiørbilder ser den mye lysere ut. I mitt rom er den myye mørkere.

Anonymkode: 1c2d1...a48

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...