Gå til innhold

Raseforbud


Nutz

Anbefalte innlegg

Jeg lurer bare litt på dette med raseforbud i Norge, jeg regner med det er regjeringen som avgjør hvilke hunderaser som er og blir forbudte?
Nå ble det jo nylig lov med reptiler i Norge, da er det vel på tide med en gjennomgang av listen over ulovlige hunderaser. Hvilket parti var det som fikk gjennom den nye reptil loven og hvilke parti(er) (om noen) er det som er åpen for gjennomgang av hundeloven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke, men jeg er sterkt i mot disse raseforbudene. Pitbull er flotte familiehunder. Sier seg selv at de blir aggressive kamphunder når de blir mishandlet og trent opp til det. Det ville en annen type hund også blitt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest B_K_W

Det er ikke bare raseforbudet som må gjennomgås. Hele hundeloven trenger en endring. Hunder er fullstendig rettsløse i Norge og er man uheldig så trenger man igrunn ikke mer enn en litt engstelig nabo som ringer politiet, før de står på døra og tar fra deg hunden og begjærer avliving.

Eier man blandingshund som ikke kan bevise opphav og denne hunden har et utseende som kan minne om en av de forbudte rasene, så er man også på tynn is.

Jeg vet dessverre ikke hvilket parti som kunne kjørt gjennom en endring av hundeloven, men dersom jeg finner ut av det, så får det hvertfall min stemme😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...