Gå til innhold

Væske fra katt under slåssing?


apekatt123

Anbefalte innlegg

Vi har en veldig snill katt på ca. 3 år som med jevne mellomrom har besøk av en annen katt (mistenker vi). Katten vår er kastrert og vi har katteluke slik at katten kan få gå ut og inn som han vil.

Vi har opplevd et par ganger nå hvor vi har vært borte en natt at vi kommer hjem og finner leiligheten full av pelsdotter/hår som tydeligvis har blitt revet av i noe form for slåsskamp. Tydeligvis har en annen katt funnet ut at vi ikke har chip i katteluka og kommet seg inn på besøk. Heldigvis har aldri katten vår blitt såret, men sammen med dottene og hårene finner vi ofte noe væske som har klistret seg fast i gulvet. Noen som vet hva denne guffa kan være for noe? Spruter katter ut noe mens de slåss? 

Vi jobber selvfølgelig nå for å finne en løsning på dette med katteluke, for det er jo selvfølgelig dumt at en annen katt kommer inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunder har vel en type gland (i mangel på norsk ord) hvor det skilles ut en væske når dem blir stresset, bekymret eller redd o.l. Kanskje det er det samme med katter. Tror denne gland sitter der bake, om jeg husker riktig.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjør du ikke noe med problemet? 

Anonymkode: cb173...188

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ene katten min tisser på seg når nabokatten kommer og banker henne opp. Det lukter litt skarpt av det. Han andre skiller ikke fra seg noen væske, men det hender han sikler etter slosskamp. Kan være det. Gutten min har også fått sår med infeksjon som har skilt ut en væske. Begge mine er steriliserte og kastrerte.

Nabokatten er ikke sterilisert og har ofte ganske stygge sår, mulig disse sprekker når min angriper han. Er som regel mine som mister store dotter med pels hver gang da..

Synes du skal skaffe en katteluke med chipleser, eller sånn med halsbånd.

Anonymkode: 67ef3...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjør du ikke noe med problemet?

Anonymkode: cb173...188

TS skriver jo at de jobber med å få inn en katteluke med chipleser. 

Anonymkode: 9ce62...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...