Gå til innhold

Finnes der permanente "gamlehjem" for katter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min 12 år gamle katt har bodd hos mine foreldre i noen år pga jeg bor slik at han ikke ville trivdes like godt hos meg. Han har alltid vært utekatt og her jeg bor er det dårlige utemuligheter og mye stress for en eldre katt som alltid har bodd på landet. Å ha ham som innekatt hos meg ville jeg hatt dårlig samvittighet for, i tillegg til at samboer ikke er helt åpen for å ha ham kun som innekatt. 

Det er mulig jeg flytter til et mer egnet sted i fremtiden, men i mellomtiden forsøker jeg å se om det er noen god løsning for ham. Jeg ønsker ikke å selge/gi ham bort da man aldri har garanti for at nye eiere behandler ham bra og holder kontakten. 

Finnes det steder hvor man evt kan betale en fast sum i måneden hvor han bli passet på og får delvis utemuligheter? Jeg tenker der kunne vært en grei midlertidig løsning hvor jeg også ville hatt mulighet til å besøke ham. 

 

 

Anonymkode: ff020...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo poste en annonse på Finn.no og høre om noen er behjelpelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wiskola said:

Du kan jo poste en annonse på Finn.no og høre om noen er behjelpelige.

Det kan jo være en idé. Jeg er litt skeptisk må jeg innrømme pga man aldri er garantert at evt interesserte er slik de utgir seg for osv, men det kan muligens bli en nødløsning. 

Anonymkode: ff020...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være en idé. Jeg er litt skeptisk må jeg innrømme pga man aldri er garantert at evt interesserte er slik de utgir seg for osv, men det kan muligens bli en nødløsning. 

Anonymkode: ff020...a3f

Ser den. Ville absolutt vært nøye med å sjekke opp folk. Vet ikke om det er mulighet for å skrive kontrakter om slike ting? Finnes kanskje også Facebookgrupper for denne type ting, typ kattegrupper eller lignende. (Anbefaler en som heter Midtnorsk Katteskrullekompetansesenter :fnise:) Er mange løsninger, forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Wiskola said:

Ser den. Ville absolutt vært nøye med å sjekke opp folk. Vet ikke om det er mulighet for å skrive kontrakter om slike ting? Finnes kanskje også Facebookgrupper for denne type ting, typ kattegrupper eller lignende. (Anbefaler en som heter Midtnorsk Katteskrullekompetansesenter :fnise:) Er mange løsninger, forhåpentligvis.

Jeg sjekker videre, ja. Takk for tips om gruppe 👍

Anonymkode: ff020...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...