Gå til innhold

Hva syns dere om influensere?


Mumeod

Anbefalte innlegg

Litt satt på spissen, men fortsatt, er jeg den eneste som føler denne reklamen faktisk får frem hvor dumt og ute denne influenser bølgen er? :)

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes den reklamen er svært treffende. Det er noen unntak, selvsagt, men har inntrykk av at de fleste influenserne produserer innhold man ikke trenger bruke mange hjernecellene på å bearbeide. Takke meg til eksempelvis Linnéa Myhre, som kjører helt sin egen greie.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha som jobb å skulle påvirke andre til kjøpepress og være misfornøyd med seg selv - må være en trasig jobb. Jeg velger bort å bruke firmaer som leier inn påvirkere og, syns de er nåtidens dørselgere. 

Anonymkode: 8adc0...13d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha som jobb å skulle påvirke andre til kjøpepress og være misfornøyd med seg selv - må være en trasig jobb. Jeg velger bort å bruke firmaer som leier inn påvirkere og, syns de er nåtidens dørselgere. 

Anonymkode: 8adc0...13d

Er så enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mer å si på de som faktisk følger diss influencerene. Man ser jo bare her på forumet hvor oppslukt folk er disse menneskene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ganske mye mer om de som gjør at det finnes noe/noen som heter influensere. 

Mitt råd: Tenk selv - Vær kritisk! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Tenker de er egoistiske og overfladiske mennesker. Influencer er et yrke jeg ser på som useriøst og unødvendig siden det er så få som faktisk skriver bra og fremmer noe bra.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tenk om disse influenserne kunne gjøre noe meningsfullt her i livet?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i mine øyne en gjeng med selvopptatte drittunger med et enormt ego som tror de er bedre og "spesielle" når de egentlig lever veldig overfladiske og banale liv. Lurer på hvordan de skal takle det ekte voksenlivet. Å leve av å poste selfier og flasher dyre klær o.l varer ikke i all evighet, det gjør ikke ungdomstiden heller. Må si jeg er glad jeg ikke er av denne generasjonen, for hadde jeg vært 15 år yngre hadde jeg ikke passet inn blant jevnaldrende mtp utlevering om eget liv og det evige jaget om å se bra ut på sosiale medier. Jeg synes hele greia er trist egentlig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, DianaV skrev:

Det er i mine øyne en gjeng med selvopptatte drittunger med et enormt ego som tror de er bedre og "spesielle" når de egentlig lever veldig overfladiske og banale liv. Lurer på hvordan de skal takle det ekte voksenlivet. Å leve av å poste selfier og flasher dyre klær o.l varer ikke i all evighet, det gjør ikke ungdomstiden heller. Må si jeg er glad jeg ikke er av denne generasjonen, for hadde jeg vært 15 år yngre hadde jeg ikke passet inn blant jevnaldrende mtp utlevering om eget liv og det evige jaget om å se bra ut på sosiale medier. Jeg synes hele greia er trist egentlig. 

Signerer 👏 Så glad jeg vokste opp på 90 tallet, hvor det ikke fantes bloggere, SoMe osv. 90 tallet var en fin tid å vokse opp på. Begynte på ungdomsskolen i 02 og det var ikke fillers på den tiden og hadde hørt om botox,men var bare eldre som tok det. Ikke vanlig at en på 20 tok botox liksom

I dag er det mange ræva forbilder for unge. Kan ikke tenke meg et verre forbilde enn Kim K og hennes like lillesøster Kylie 🤮

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lagerbestilling

Influencer er ikke akkurat en beskyttet tittel, ser drøssevis med folk som skriver at de er influencere selv om de bare har et par hundre følgere på Instagram. Influencer/påvirker er et uttrykk som SoMe-bransjen selv har oppfunnet, for å fortelle annonsørerat dette er hippe folk som de kan bruke for å annonsere for produktene sine. Men jeg ler meg i hjel av de selverklærte "influencerne" der ute med duck lips, bat lashes og falske plastnegler med skitt under. Som smisker med hverandre og bruker all sin tid på å bygge opp en falsk fasade som de viser frem på SoMe. Ser ikke ekte ut i det hele tatt. Syns KLP tar disse folka på kornet 👍👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lagerbestilling
På 4.5.2019 den 17.12, Macro skrev:

Har mer å si på de som faktisk følger diss influencerene. Man ser jo bare her på forumet hvor oppslukt folk er disse menneskene..

Gudskjelov at noen kritiserer de som reklamerer for botox, restylane og løsvipper! Og det er faktisk bedre å sette seg inn i hva dagens ungdom påvirkes av, enn å putte på noen gammeldagse skylapper og riste på hodet. Du dreper kommunikasjonen med tenåringene dine hvis du nekter å ta innover deg hva de faktisk interesserer seg for. Hvis man følger med så kan man faktisk ha fruktbare diskusjoner med ungdommen for å se om de reflekterer over hva disse "influencerne " holder på med. 

Endret av Lagerbestilling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, smalls skrev:

Signerer 👏 Så glad jeg vokste opp på 90 tallet, hvor det ikke fantes bloggere, SoMe osv. 90 tallet var en fin tid å vokse opp på. Begynte på ungdomsskolen i 02 og det var ikke fillers på den tiden og hadde hørt om botox,men var bare eldre som tok det. Ikke vanlig at en på 20 tok botox liksom

I dag er det mange ræva forbilder for unge. Kan ikke tenke meg et verre forbilde enn Kim K og hennes like lillesøster Kylie 🤮

Vil si at det er mange Ex the beach og paradise deltagere som får selv Kim K til å blekne i forhold. Der snakker vi dårlige forbilder høstet frem av søppel tv.

Endret av Mumeod
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Meezspisen

Da tenket jeg på folk med skyhøy forbrukslån,  falske øyenvippet , gucci, og gudene vite, og som lever i en falsk verden der de aldri blir fornøyd. Jeg håper dem en gang når de får litt erfaring på ræva skjønner hvor dumt det er. Bruker man mye tid på likes, så får man mye likes tilbake. Jeg tror det er ganske få som lever i den verden som dem vil at vi skal tro.  

Endret av Meezspisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller tenkt på hvilket behov de dekker for følgere. Hvorfor de kan tjene så store beløp på å skrive nærmest en offisiell dagbok. Jeg har ikke fulgt noen av dem, men har vært inne på lenker som er blitt lagt ut her, pluss sjekket ut noe om det blir snakket mye om. 

Jeg har ikke lagt meg fenge ved noen. Leste en del fra Linnéa Myhres blogg, hun var jo faktisk superflink på ironi. Ellers tenker jeg at de er helt vanlige mennesker med vanlige interesser osv. Det er bare at de fremstår som mer "vellykkede" og strukturerte. Jeg hadde kanskje likt noen om jeg undersøkte litt mer, men jeg har ikke den store interessen for det akkurat. 

Følger noen you tunere, men det er fordi de har noe interessant å komme med, eller de er spesielle mennesker som skiller seg ut fra mengden og derfor inspirerer mer som oftest. Eller at de snakker om spesifikke temaer.

Jeg bryr meg ikke om hvilke klær og vesker og sko andre bruker. Jeg syns det er lite interessant å henge meg på den trenings,- og supersunt kosthold-trenden. Jeg går turer og spiser pizza og blåser i hva andre gjør. Ikke er jeg opptatt av å følge mødre med barn heller. Det jeg har sett er kjedelig.

Hvis en virkelig er mot influenser, så bryr en seg ikke på hverken godt eller vondt. Alle kritikerne er absolutt med på å holde virksomhetene i gang, så istedenfor å ha nærmest mani på å finne nok en feil de gjør, bør en bare la vær å engasjere seg. Finne noe annet å bruke energien på. Men jeg tenker at spesielt bloggere vekker "kikkerinstinkter hos mange, og det kan kanskje være vanskelig å snu seg bort...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende mange som er høye på seg selv for tiden!

Svært mange - i alle aldersgrupper - framstår som utrolig egosentriske og egoistiske. Ikke rart at generasjonen som vokser opp nå ser på seg selv som verdens midtpunkt og som såkalte "influencere"... De oppdras jo til det...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...