Jente_38 Skrevet 4. mai 2019 #1 Skrevet 4. mai 2019 (endret) Hei på dere Noen flere som skal prøve nå i mai? Hvor er dere i prosessen? Selv skal jeg prøve nå i Mai. Status pr 4.Mai Fikk TR idag 04.05. Startet på nesespray den 26.april. Kontroll til torsdag. Historikk:Høst/vinter 2015 3 inseminasjoner i Danmark = ikke gravidSept 2016 inseminasjon priv.klinikk Norge = ikke gravidOkt 2016 inseminasjon priv.klinikk i Norge = ikke gravidDes 2016 IVF = Ikke gravidJan 2017 tining = Biokjemisk gravSept 2017 tining = ikke gravidMai 2018 tining = Biokjemisk gravJun 2018 tining = ikke gravidSept 2018 = spontan abort Endret 20. mai 2019 av Jente_38 1
Unicorn1337 Skrevet 4. mai 2019 #2 Skrevet 4. mai 2019 Vi er ivrige prøvere og satser på mai mnd! Venter på mensen og syklusdag 1 nå! Har ladet opp med EL-tester 😅 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #3 Skrevet 4. mai 2019 Vi har begynt på vår første prøveperiode på vårt første barn nå i mai😁 Skal ha mensen 12 mai, så spennende å se hva som skjer😊 Gaia Anonymkode: 31bd2...60e 1
J1994 Skrevet 4. mai 2019 #4 Skrevet 4. mai 2019 Jeg og samboeren prøver på vårt første barn. Sluttet på Ppiller i Mai 2018, etter 8 års bruk av disse. Fikk igjen mensen i slutten av Juni, og klarte å kartlegge sykluser på 42, 36, 36 og 36 dager. Skulle egentlig hatt mensen i oktober, men testet positivt på G-test i desember, men endte dessverre i en SA noen dager senere. Fikk igjen mensen 1.mars og siden har jeg ikke sett noe til den.. Startet med EL-tester på syklusdag 19, men aldri fått en positiv test. Er testoman, så har hamstret strimler med både EL-tester og G-tester fra Babyplan/Billigetester. Venter nå på mensen, slik at jeg kan starte med EL-tester rett etter mensenslutt, startet også med temping for ca. 2 uker siden. Vært hos gynekolog, både i forbindelse med SA og celleprøve, alt av eggstokker og livmor ser bra ut. Fint å ha noen å følge her inne, og snakke sammen med 😊 1
Unicorn1337 Skrevet 4. mai 2019 #5 Skrevet 4. mai 2019 Syklus dag 1 i dag. Vi prøver på nummer én etter to svangerskap som ikke ble. Den siste var MA i desember. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #6 Skrevet 4. mai 2019 Syklusdag 5. Forventet EL 18. mai! Prøver på nr 2. Prøvd siden september 2017. Blitt gravid to ganger, men begge endte i MA. Nå får jeg hjelp av privat gynekolog for å få det til å gå fortere. Håper det klaffer snart, og at det ikke blir nok en abort.. Anonymkode: 4c98d...e2a 1
Jente_38 Skrevet 20. mai 2019 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2019 Hei på dere Hvordan er statusen deres her inne? Spent på å høres deres vei i denne prosessen. Selv har jeg fått beskjed om egguthenting førstkommende fredag. Var på ul-sjekk idag. De kunne se ca 8 eggposer, og trudde muligens det kunne komme fler innen fredag. Slutter med sprøyten i morgen. Nesespray frem til onsdagskveld. Får beskjed ila helgen om det er noen egg som har blitt befruktet.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #8 Skrevet 20. mai 2019 21 minutter siden, Jente_38 said: Hei på dere Hvordan er statusen deres her inne? Spent på å høres deres vei i denne prosessen. Selv har jeg fått beskjed om egguthenting førstkommende fredag. Var på ul-sjekk idag. De kunne se ca 8 eggposer, og trudde muligens det kunne komme fler innen fredag. Slutter med sprøyten i morgen. Nesespray frem til onsdagskveld. Får beskjed ila helgen om det er noen egg som har blitt befruktet. Hei, hvilken type nesespray er det du bruker? Vi startet å prøve september 2016 uten hell. Dro til legen februar 2018 og fikk henvisning til utredning som ble i september 2018, og det er ingenting galt med oss. I løpet av august - september 2018 hadde jeg ikke mensen og fikk en svaaaak antydning til strek over noen få dager når jeg forventet IKM. Men den var så pass svak at jeg er usikker på om jeg kunne stole helt på det, likevel fikk jeg ikke mensen før det var gått en måned. Det siste året har ikke ting vært så greit for meg personlig, og jeg startet på anti-depressiva da ting ikke ble bedre på så lang tid. Jeg har det 150% bedre nå og skal gå på disse over sommeren, og etter det starter jeg på Letrozol😌 Det har vært sinnsykt psykisk belastende når vi ikke har fått det til på 3 år - men jeg har fortsatt tro, hvis ikke så blir IVF siste løsning. Anonymkode: 7890d...7a8
sekundærinfertil Skrevet 20. mai 2019 #9 Skrevet 20. mai 2019 Jente snart 30 her. Vi har en gutt på snart 2år. Vi prøver på barn nr.2, prøvd ett år nå, og fått henvisning til utredning på sykehuset, men må vente til uti august med å få time.. tiden går så sent! Ikm 27.mai.. men gidder ikke håpe lenger. Nå venter jeg bare på mensen hver eneste måned, tester ikke med gtest, ikke gjort det siste halvåret, orker ikke skuffelsen av neg.test, for så å bli enda litt mer skuffet når mensen kommer på toppen av det igjen. Litt deilig med henvisningen nå, stresser ikke med graviditet enda- men jeg er ikke en stressa person i utgangspunktet. Heldigvis, kanskje.. det er jo vanlig at det kan ta ett år, men det er litt vondt at månedene bare passerer uten resultat, selv når vi gjør alt etter boka.. ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #10 Skrevet 20. mai 2019 På 4.5.2019 den 12.25, AnonymBruker skrev: Vi har begynt på vår første prøveperiode på vårt første barn nå i mai😁 Skal ha mensen 12 mai, så spennende å se hva som skjer😊 Gaia Anonymkode: 31bd2...60e Jeg ble gravid, gitt, testet positivt 10 mai😍 Krysser fingrene for deg! Anonymkode: 31bd2...60e
Unicorn1337 Skrevet 21. mai 2019 #11 Skrevet 21. mai 2019 Fikk positiv eggløsningstest søndag/mandag, og har hatt sex annenhver dag siden mensenslutt. Sist på søndag, så det vil si at vi prøver igjen i dag. Kommer nok til å fortsette slik ut uken i det minste. Tar ingen sjanser! Nå må det sitte!
Jente_38 Skrevet 22. mai 2019 Forfatter #12 Skrevet 22. mai 2019 På 20.5.2019 den 23.08, AnonymBruker skrev: Hei, hvilken type nesespray er det du bruker? Vi startet å prøve september 2016 uten hell. Dro til legen februar 2018 og fikk henvisning til utredning som ble i september 2018, og det er ingenting galt med oss. I løpet av august - september 2018 hadde jeg ikke mensen og fikk en svaaaak antydning til strek over noen få dager når jeg forventet IKM. Men den var så pass svak at jeg er usikker på om jeg kunne stole helt på det, likevel fikk jeg ikke mensen før det var gått en måned. Det siste året har ikke ting vært så greit for meg personlig, og jeg startet på anti-depressiva da ting ikke ble bedre på så lang tid. Jeg har det 150% bedre nå og skal gå på disse over sommeren, og etter det starter jeg på Letrozol😌 Det har vært sinnsykt psykisk belastende når vi ikke har fått det til på 3 år - men jeg har fortsatt tro, hvis ikke så blir IVF siste løsning. Anonymkode: 7890d...7a8 Hei. Jeg går på Synerela. De gangene jeg har vært kjemis gravid har testene vist svakt positivt. De har aldri blitt ordentlig blå. (Brukte Clear Blue) Trist å høre at du ikke har hatt det bra. Har det vært grunnet at du ikke har blitt gravid, eller andre årsaker? (Trenger ikke nevne grunn) Hva er Lerozol? Ja, dessverre så tar denne barneprosessen veldig på oss som har forsøkt i lang tid. Håper det går for dere snart Hvor gammel er du?
Jente_38 Skrevet 22. mai 2019 Forfatter #13 Skrevet 22. mai 2019 På 21.5.2019 den 9.35, Unicorn1337 skrev: Fikk positiv eggløsningstest søndag/mandag, og har hatt sex annenhver dag siden mensenslutt. Sist på søndag, så det vil si at vi prøver igjen i dag. Kommer nok til å fortsette slik ut uken i det minste. Tar ingen sjanser! Nå må det sitte! Oioi, så spennende. Håper det går deres vei nå. Masse lykke til. Venter i spenning på oppdatering
Jente_38 Skrevet 22. mai 2019 Forfatter #14 Skrevet 22. mai 2019 På 21.5.2019 den 0.23, AnonymBruker skrev: Jeg ble gravid, gitt, testet positivt 10 mai😍 Krysser fingrene for deg! Anonymkode: 31bd2...60e Oiiiii, gratulerer så mye Så gøy!!!!
Jente_38 Skrevet 22. mai 2019 Forfatter #15 Skrevet 22. mai 2019 På 20.5.2019 den 23.38, sekundærinfertil skrev: Jente snart 30 her. Vi har en gutt på snart 2år. Vi prøver på barn nr.2, prøvd ett år nå, og fått henvisning til utredning på sykehuset, men må vente til uti august med å få time.. tiden går så sent! Ikm 27.mai.. men gidder ikke håpe lenger. Nå venter jeg bare på mensen hver eneste måned, tester ikke med gtest, ikke gjort det siste halvåret, orker ikke skuffelsen av neg.test, for så å bli enda litt mer skuffet når mensen kommer på toppen av det igjen. Litt deilig med henvisningen nå, stresser ikke med graviditet enda- men jeg er ikke en stressa person i utgangspunktet. Heldigvis, kanskje.. det er jo vanlig at det kan ta ett år, men det er litt vondt at månedene bare passerer uten resultat, selv når vi gjør alt etter boka.. ☺️ Håper dere snart får det til. Kjipt med så mange nedturer når man ønsker så mye. Lykke til på veien.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #16 Skrevet 22. mai 2019 Påvirker nesespray prøvinga? Anonymkode: 2fbcf...868
Jente_38 Skrevet 22. mai 2019 Forfatter #17 Skrevet 22. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Påvirker nesespray prøvinga? Anonymkode: 2fbcf...868 Er ikke sikker på hva du mener nå. Tenker du på vanlig nesespray, eller Synarelaen?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #18 Skrevet 22. mai 2019 3 timer siden, Jente_38 skrev: Oiiiii, gratulerer så mye Så gøy!!!! Takk😁 Ja det var utrolig gøy og overraskende ☺️ Anonymkode: 31bd2...60e
Jente_38 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #19 Skrevet 27. mai 2019 Hei. Liten oppdatering herfra. Hadde innsett av ett egg i går. (Søndag) De sa at det var et «bra» egg. Ble befruktet på fredagen. Nå er det nok et par uker med venting. Tiden snegler seg avgårde. Flere som venter på å teste i løpet av de neste par ukene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå