Gå til innhold

Utslitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

*sovemorgen, ikke overmorgen

Anonymkode: dacef...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Har det på samme måte. Jeg har to små barn og et stort barn. Er for tiden sykemeldt. Jeg løser det ved å sove litt så fort alle er ute av huset om morgenen. Hvorfor vil du ikke prøve det? 

Til alle som sier de bør skille seg: På hvilken måte skal det hjelpe? 

Man får håpe at mannen til ts er en god pappa på andre måter, å at han vil trø til på andre områder når barna blir eldre. Å heldigvis har disse barna en mor 🙂

Anonymkode: e4921...d2c

Barne- og mannefri så man faktisk får sovet i de magiske morgentimene når man endelig har falt i søvn...?

Jeg vet ikke hvordan ts er, men når jeg sliter med søvnen så er det seint natt/tidlig morgen at jeg sover og sover dypt nok til å få hvilesøvnen. Da gjør det selvfølgelig kjempeforskjell om jeg blir vekket klokka 06 eller 08. Og helt ærlig når man er nedkjørt og desperat så er den ene morgen gull verdt og bedre enn ingen morgen!

Anonymkode: 8e17f...168

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2019 den 11.27, AnonymBruker skrev:

Gjør det hver eneste kveld, men sovner ikke før 03.00- 04.00 uansett om jeg legger meg 20.00, 00.00 eller 02.00

Anonymkode: a08a3...04d

Da må du komme deg til fastlege/DPS! Evt. få en søvnanalyse. Har du hatt søvnproblemer periodevis i hele livet, så tviler jeg på at det ordner seg av seg selv. Du trenger hjelp! Jeg har det selv - selv om jeg har fulgt alle mulige søvnhygienetips etter boken, gikk det ikke. Kanskje i små perioder, men ikke på sikt. Jeg tenker at riktige sovemedisiner ville vært til stor hjelp - jeg prøvde flere medisiner før jeg endelig fikk den riktige, som har gjort underverker.

Ellers synes jeg mannen din oppfører seg som en tosk. Men du skulle i prinsippet blitt uthvilt når du har en fast søvnrutine, problemet ditt er jo at du ikke sovner før sent om natta uansett hva du gjør. Jeg hadde det helt likt selv.

Anonymkode: d71c6...94e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2019 den 11.27, AnonymBruker skrev:

Gjør det hver eneste kveld, men sovner ikke før 03.00- 04.00 uansett om jeg legger meg 20.00, 00.00 eller 02.00

Anonymkode: a08a3...04d

Start opp med litt meditasjon/aromaterapi 1 time før leggetid...hjalp meg med søvnproblemer, verdt å teste ut essensielle oljer :) 

Anonymkode: 7a286...e25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barne- og mannefri så man faktisk får sovet i de magiske morgentimene når man endelig har falt i søvn...?

Jeg vet ikke hvordan ts er, men når jeg sliter med søvnen så er det seint natt/tidlig morgen at jeg sover og sover dypt nok til å få hvilesøvnen. Da gjør det selvfølgelig kjempeforskjell om jeg blir vekket klokka 06 eller 08. Og helt ærlig når man er nedkjørt og desperat så er den ene morgen gull verdt og bedre enn ingen morgen!

Anonymkode: 8e17f...168

Så de skal SKILLE SEG på det grunnlag at ts har søvnproblemer å en umoden mann??? 

Barna vil bli eldre å ikke lenger ha behov for hjelp eller opp kl 6 for den del. Dette er en svært liten del av livet. 

Hva med å sove når barn å mann er ute av huset? Hva med å ta inn på hotell? Sove hos en venninne? 

Anonymkode: e4921...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så de skal SKILLE SEG på det grunnlag at ts har søvnproblemer å en umoden mann??? 

Barna vil bli eldre å ikke lenger ha behov for hjelp eller opp kl 6 for den del. Dette er en svært liten del av livet. 

Hva med å sove når barn å mann er ute av huset? Hva med å ta inn på hotell? Sove hos en venninne? 

Anonymkode: e4921...d2c

Folk har skiller seg av dårligere grunner enn de, faktisk er det å skille seg pga umoden og egoistisk ektemann en ganske vanlig grunn... Ekstrem søvnmangel fører dessuten til store helseproblemer og søvndeprivasjon er en kjent torturmetode. Ingen barn er tjent med å ha en ikke-fungerende forelder, så ja, hvorfor ikke?

Og at det er midlertidig? Tja, 8 år og jeg sliter fortsatt med ettervirkningene av ekstrem søvnmangel over flere år... Ungene står forresten fortsatt gladelig opp kl 06..

Anonymkode: 8e17f...168

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Start opp med litt meditasjon/aromaterapi 1 time før leggetid...hjalp meg med søvnproblemer, verdt å teste ut essensielle oljer :) 

Anonymkode: 7a286...e25

Støtter dette forslaget! Jeg anbefaler Per Peo Olsen sin cd hvor han veileder man gjennom en meditasjon/avspenning. Han har riktignok litt dansk aksent, men er veldig behagelig! :) 

Anonymkode: 2644c...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Støtter dette forslaget! Jeg anbefaler Per Peo Olsen sin cd hvor han veileder man gjennom en meditasjon/avspenning. Han har riktignok litt dansk aksent, men er veldig behagelig! :) 

Anonymkode: 2644c...09e

Fra nettsiden "Kan også brukes som hjelp til innsovningsproblemer for både ungdom og voksne."

Anonymkode: 2644c...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk har skiller seg av dårligere grunner enn de, faktisk er det å skille seg pga umoden og egoistisk ektemann en ganske vanlig grunn... Ekstrem søvnmangel fører dessuten til store helseproblemer og søvndeprivasjon er en kjent torturmetode. Ingen barn er tjent med å ha en ikke-fungerende forelder, så ja, hvorfor ikke?

Og at det er midlertidig? Tja, 8 år og jeg sliter fortsatt med ettervirkningene av ekstrem søvnmangel over flere år... Ungene står forresten fortsatt gladelig opp kl 06..

Anonymkode: 8e17f...168

At det er en dårlig grunn, har du iallefall rett i. Helt utrolig å råde noen til å skille seg pga dårlig kommunikasjon. 

At du sliter med ettervirkninger etter ekstrem søvnmangel, flere ÅR etter, sier vel sitt om deg selv. Kjære vene, at søvn står på hodet når barna er små, gjelder de aller fleste. Å når ungene blir større, så er man ikke nødt å stå opp samtidig. 

Anonymkode: e4921...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en egoistisk mann. Men at dere begge skal stå opp tidlig både lørdag og søndag gir jo ingen mening? Hvorfor ikke sove ut en dag hver i helga?

Anonymkode: 1027d...b80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist bort en uke fra mann og barn. Lån noens hytte eller lei deg inn på et sted, gå laaaange turer på dagtid og sov og sov, så godt du klarer. Eventuelt gå fra hytte til hytte i fjellet. 

La mannen klare seg selv! Kanskje han får en oppvekker. 

Anonymkode: 1b5f4...c59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her tenker jeg at dere begge må endre dere litt og være mer løsningsorientert.

Du må begynne å sove litt på dagtid når du har mulighet til det. Det gjelder alle småbarnsforeldre som får søvnunderskudd. Bare ikke sov når det nærmer seg kveld og leggetid. 

Kan du stå opp litt seinere enn seks på hverdagene? Lag matpakker om kvelden, bestem kvelden i forvegen hva du skal ha på deg, kutt ned på morgendusjen, legg sminke på fem minutter osv.

Helgene er ikke tid for å stå opp sammen når begge har behov for søvn. Dere får ta en morgen hver slik at dere begge kan sove litt ut. Det er ingen, heller ikke barna, som får det bra om dere begge har søvnunderskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du aldri sovner før 3-4 om natta vet jeg ærlig talt ikke om en dag i helga vil løse problemet eller gjøre det så veldig mye bedre? Det er jo ditt søvnmønster som er det store problemet. Det er vanskelig å få tatt inn nok søvn på én overmorgen i helgen, selv om mannen skulle stått opp før deg.

 

Anonymkode: dacef...ba7

Alt hjelper! En dag litt mer uthvilt i uka er bedre enn ingen..

Anonymkode: a08a3...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva egentlig er problemet når du ikke sove uansett? Hvorfor må dere begge opp i helgene? Dummest jeg har hørt. Her byttet vi på i helgene slik at vi fikk en dag hver å sove inn- og dette trengte vi virkelig. Faktum er at DU har noe alvorlig soveproblemer som har null å gjøre med mannen og barn. Kom deg til legen og få medisin, samt kom deg av data og sosialmedia slik at du kan fonusere på noe annet. 

Anonymkode: f3086...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...