Gå til innhold

Omplasserer hunden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg omplasserer hunden min pga jeg har så lite tid til han og kan ikke gi han all den oppmerksomheten han fortjener. Han blir hentet om 6 dager og jeg klarer ikke å slutte å grine, han flytter flere timer unna å vet ikke om jeg får mulighet for å se han på flere måneder, muligens over 1 år... jeg er så utrolig lei meg, kommer til å være et uutholdelig savn. hvordan takler jeg dette? Noen som har måttet omplassere dyra sine selv? 😭🥺😔

Anonymkode: c67ab...4eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg omplasserer hunden min pga jeg har så lite tid til han og kan ikke gi han all den oppmerksomheten han fortjener. Han blir hentet om 6 dager og jeg klarer ikke å slutte å grine, han flytter flere timer unna å vet ikke om jeg får mulighet for å se han på flere måneder, muligens over 1 år... jeg er så utrolig lei meg, kommer til å være et uutholdelig savn. hvordan takler jeg dette? Noen som har måttet omplassere dyra sine selv? 😭🥺😔

Anonymkode: c67ab...4eb

Jeg har ikke måttet omplassere hunden min, men måtte ta det tunge valget om å la han få en siste tur til dyrlegen.. Det du må fokusere på, er at uansett hvor smertefullt det er for deg som eier, så gjør du det som er hundens beste. Fokuser på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd å måtte gjøre det, men føler med deg❤ Jobber du ekstremt mye eller noe? Var du i denne situasjonen når du skaffet deg hund? Ikke ment som dømmende spm , bare lurer. Det er jo uansett godt gjort å tenke på hundens beste.  Skjønner det er vondt da. Har selv måtte ta med hund til avliving og det er grusomt. Håper det ordner seg på et vis for både deg og hunden din etterhvert❤  

Du nevner noe om å ikke se hunden på flere mnd til kanskje over ett år. Er dette imidlertid løsning? Huff, må være grusomt å vente på å levere en hund du er så glad i 🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savnet vil jo etterhvert bli lettere å leve med, og prøv å fokuser på at han får det bedre, og du slipper å gå rundt med dårlig samvittighet hele tiden når du er på ditt tristeste. 

At du ikke får truffet ham på lenge er nok like greit både for den og deg, for den vil nok overgangen til ny familie bli mindre forvirrende enn om du stadig hadde besøkt den. Og nå har man jo fått oppfinnelser som e-post og mobilkamera, så da kan jo de nye eierne oppdatere med glade bilder av fornøyd hund! :) 

Anonymkode: 6cccd...89f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har måttet vurdere det og vurdere om hun skulle avlives. Jeg har alltid vært alene med henne og slitt veldig med samvittigheten i hverdagen. Men jeg har løst det med hundeluftere og familie som låner henne når det er kriser på jobben. Når jeg ikke jobber så er hun alltid med meg og det hjelper på samvittigheten min. Og hun har det bra selv om hun er alene 8-9 timer på dagen dersom jeg ikke har noen til å lufte/henge med henne. 

Anonymkode: 3f28a...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, wintergirl skrev:

Aldri opplevd å måtte gjøre det, men føler med deg❤ Jobber du ekstremt mye eller noe? Var du i denne situasjonen når du skaffet deg hund? Ikke ment som dømmende spm , bare lurer. Det er jo uansett godt gjort å tenke på hundens beste.  Skjønner det er vondt da. Har selv måtte ta med hund til avliving og det er grusomt. Håper det ordner seg på et vis for både deg og hunden din etterhvert❤  

Du nevner noe om å ikke se hunden på flere mnd til kanskje over ett år. Er dette imidlertid løsning? Huff, må være grusomt å vente på å levere en hund du er så glad i 🙁

Når Jeg fikk han så hadde jeg en mye mindre stilling, men nå jobber jeg opp til 6 dager i uka også skal jeg flytte og gå skole i tillegg derfor har det skjært seg helt:/ trist å høre at du måtte avlive din, det må jo være forferdelig! Jeg får ikke sett han for de nye eierne bor på andre siden av landet og jeg har ikke mulighet å reise så langt hele tiden

Anonymkode: c67ab...4eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når Jeg fikk han så hadde jeg en mye mindre stilling, men nå jobber jeg opp til 6 dager i uka også skal jeg flytte og gå skole i tillegg derfor har det skjært seg helt:/ trist å høre at du måtte avlive din, det må jo være forferdelig! Jeg får ikke sett han for de nye eierne bor på andre siden av landet og jeg har ikke mulighet å reise så langt hele tiden

Anonymkode: c67ab...4eb

Ok. Skjønner det er vondt🙁 Ingen familie som kunne hjulpet deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvor vondt det er ❤️ hadde hund med ekskjæresten, og vi passet på å gi han mye oppmerksomhet, tid og samvær på fritiden. Så var eksen utro, og ingen av oss kunne gi hunden det den trengte, alene. Ga hunden til familien som brukte å passe han, og så flyttet den familien til andre siden av landet. Trippel straff for meg, og veldig tungt. 

Det er 5 år siden, og det har ikke gått over. Men det er ikke like tungt lenger. Jeg slipper dårlig samvittighet, jeg har mer fritid, og kan passe andre sine hunder når jeg savner pelsballen. Har ikke fått meg ny hund, for jeg vil aldri sette en hund i en slik situasjon igjen. Så det går bra, selv om det er tungt.

Anonymkode: 81bca...74c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...