Gå til innhold

Ang spisedag og diett. Spiste pizza, krise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spise veldig sunt og teller kalorier, men har en spisedag jeg spiser ca 200 kalorier mer. Spisedagen er fredager. Jeg spiste en halv pizza grandiosa til middag idag, ligger bare 200 kalorier over pga det, men er dette dumt? Legger jeg på meg av sånne typer karbohydrater en sjelden gang? Eller burde jeg bare spise litt mer av den maten som er sunn når jeg har spisedag? Redd for å legge på meg nå. Spiser 1100 kalorier til vanlig og ja det er lite. Men jeg har allerede gått ned 15 kg til nå, og stagnerte så måtte ned litt til for å gå ned mer. Idag har jeg spist 1300. Trener flere ganger i uken, men ikke idag. Var pizza er dumt valg? 

Anonymkode: 1e4be...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg spise veldig sunt og teller kalorier, men har en spisedag jeg spiser ca 200 kalorier mer. Spisedagen er fredager. Jeg spiste en halv pizza grandiosa til middag idag, ligger bare 200 kalorier over pga det, men er dette dumt? Legger jeg på meg av sånne typer karbohydrater en sjelden gang? Eller burde jeg bare spise litt mer av den maten som er sunn når jeg har spisedag? Redd for å legge på meg nå. Spiser 1100 kalorier til vanlig og ja det er lite. Men jeg har allerede gått ned 15 kg til nå, og stagnerte så måtte ned litt til for å gå ned mer. Idag har jeg spist 1300. Trener flere ganger i uken, men ikke idag. Var pizza er dumt valg? 

Anonymkode: 1e4be...4a4

Litt dumt å angre på noe du allerede har gjort, da. :fnise: Jeg tror ikke en halv Grandiosa ødelegger mye fra eller til, kommer jo an på hvor ofte slike glipper eventuelt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for sent å angre nå men 😅 er sjelden jeg gjør sånne glipper, men ble helt stresset nå.

Ts

Anonymkode: 1e4be...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1kg er 7000kcal :) 

Så om du en dag i uken har 200kcal mer ann andre måltider gjør ikke det noe. Men du ligger nå såpass mye i underskudd at det ihvertfall ikke gjør noe :) 

Anonymkode: e35ae...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å stresse over, en sånn dag vil ikke gjøre noen forskjell. Det er hverdagene som er viktigst, ikke hva man gjør en og annen gang:) 

Anonymkode: 62b65...554

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Jeg spiste nesten en halv langpannepizza i dag, går ned i vekt likevel.

Handler om kalorier inn/kalorier ut, så det spørs jo hva du spiser ellers, men karbohydrater vil ikke påvirke vekta, for mye kalorier gjør det. Men mindre karbohydrater = større andel proteiner/fett = mer mett = enklere å holde seg til kalorimålet med en mett mage.

 

Anonymkode: ff4c3...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tankegangen du beskriver her, er dum.

Du spiser ikke veldig sunt hvis du spiser 1100 kalorier "til vanlig". 1100 kalorier til vanlig er ikke bare lite, det er for lite.

Når du teller kalorier. kan du spise hva du vil, det er hele poenget med kaloritelling. Diverse dietter søker å skape kaloriunderskudd ved å utelukke enkelte matvarer.

Spisedag er bra for dem det fungerer for, men det forutsetter at man har taket på det grunnleggende og ikke leker med spiseforstyrrelser.

Du legger på deg av, over tid, å konsekvent spise i kalorioverskudd.

Det er ingen spesielle karbohydrater i pizza, heller ikke i Grandiosa. Det er heller ikke noe spesielt med kaloriene i karbohydrater.

Det er ingen mat som i seg selv er sunn (eller usunn).

Du kan ikke regne med å se et jevnt dropp i vekta, spesielt ikke etter at du allerede har gått ned litt. En lettere kropp kan ikke bruke opp fett like fort.

Hvis du bare er uinformert, vil denne informasjonen hjelpe deg. Hvis du ikke blir beroliget av dette, oppsøk profesjonell hjelp. 

Anonymkode: 8cd80...978

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem alt som heter spisedag.

Det fucker opp hjernen din.

Spis ordentlig hver dag, etterhvert så fjerner du suget etter søppelmat. Så da holder man seg unna det resten av livet. Inkl alkohol.

Anonymkode: 53697...046

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...