Gå til innhold

Trening etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fødte for 10 uker siden.var meget inaktiv i svangerskapet pga plager i bekkenet. Et også veldig overvektig. Ønsker så gjerne å ta opp treningen igjen, var veldig gla i styrketrening før fødsel. Er det noe som tilsier at jeg ikke bør trene litt tyngre styrke nå? Blir så fryktelig lei av å bare gå tur, hehe.  Når er det ok å trene magemuskler igjen?

Anonymkode: ee53c...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk program av fysioterapeuten da jeg også slet med bekkenet. Jeg ville fokusert på å få kontakt med magemusklene og kjernemuskulaturen før jeg hadde gått over på tyngre styrke.

Men du kjenner din egen kropp best. Om du vet den er klar, så er det vel bare å prøve seg frem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker etter fødsel er anbefalingen, og det funket fint for meg :) 

Men skal du ned i vekt, er det maten du bør fokusere på. Og lange turer med vognen vil gi deg nok mosjon til å gå ned i vekt. Jeg nevner det, fordi jeg fikk motsatt effekt av å begynne med styrketrening - jeg gikk OPP i vekt. Og det var nok pga stressfaktoren det ga meg. Hverdagen med nattevåk og baby (nr 3) var travel nok, og da ble trilleturer + trening x3 i uken, rett og slett for mye.

Gjør det enkelt!

Anonymkode: 28a70...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...