Gå til innhold

Hvor ofte vaske kjøleskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det innafor å vaske kjøleskap en gang i året?

Anonymkode: e5f93...2ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Burde sikkert vasket det oftere enn det som blir gjort her i hus 🙈

Anonymkode: 58776...075

AnonymBruker
Skrevet

Når det er skittent eller lukter. Jeg vasker 1 gang i mnd. 

Anonymkode: ca20e...f8d

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vaske det da, mener du?

Jeg vasker litt rett som det er, ofte daglig, dersom jeg ser at det er noe søl eller rusk på hyllene eller ellers i kjøleskapet. Holder det alltid rent, så da er det ikke nødvendig med storrengjøring med å ta alle tingene ut og vaske overalt.

Forresten tar jeg jo ut grønnsaksskuffen noen ganger, og vasker den gullende ren. Men stort sett alder jeg det å rent der også, t det blir ikke ofte at jeg tar den ut og vasker hele på en gang.

Du lukter vel, eller ser når det trengs?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker før jeg storhandler, så ca 1 gang per uke...

Anonymkode: b50a9...25b

AnonymBruker
Skrevet

Tar ut alt av hyller og og plastdeler og vasker det nøye med magisk svamp og zalo minst 1 gang hver 3 mnd, gjerne to ganger også. 

Tørker av med klut hver uke, og ved behov :) 

har sånne beholdere fra Clas Ohlson så slipper å vaske mer enn nødvendig i hverdagen, da de bare kan dras ut og vaskes hver og en ved behov :) 

liker å ha et rent og pent kjøleskap så vasking av den er høyt prioritert :)

Anonymkode: a374d...c83

Skrevet
På 4.5.2019 den 7.01, AnonymBruker skrev:

Tar ut alt av hyller og og plastdeler og vasker det nøye med magisk svamp og zalo minst 1 gang hver 3 mnd, gjerne to ganger også. 

Tørker av med klut hver uke, og ved behov :) 

har sånne beholdere fra Clas Ohlson så slipper å vaske mer enn nødvendig i hverdagen, da de bare kan dras ut og vaskes hver og en ved behov :) 

liker å ha et rent og pent kjøleskap så vasking av den er høyt prioritert :)

Hvilke beholdere fra Clas O har du? Får du lagt ved link? Jeg er i ferd med å super organisere kjøleskapet vårt her nå straks. Vil ha det sånn som deg 😍😍

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, MammaMums skrev:

Hvilke beholdere fra Clas O har du? Får du lagt ved link? Jeg er i ferd med å super organisere kjøleskapet vårt her nå straks. Vil ha det sånn som deg 😍😍

Link til boksene vi har: https://m.clasohlson.com/no/SmartStore-Compact-Clear-systemboks-/44-3187

syns de er geniale, vi bruker de største. Men jeg skulle gjerne hatt større, men ikke funnet hittil :) 

vi har 2 til pålegg, 1 til grønnsaker, 1 til frukt, og 1 til middagsmat/rester :)

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Link til boksene vi har: https://m.clasohlson.com/no/SmartStore-Compact-Clear-systemboks-/44-3187

syns de er geniale, vi bruker de største. Men jeg skulle gjerne hatt større, men ikke funnet hittil :) 

vi har 2 til pålegg, 1 til grønnsaker, 1 til frukt, og 1 til middagsmat/rester :)

🥰

Tusen takk for at du tok deg tid å linke 😊 Da blir det sånne store på meg oxo🤩 Bruker du lokkene? Eller har du uten? De to til pålegg, det er den minste str da eller? 

Ahhh.. nå fikk jeg skikkelig boost👍 Tusen takk🥳

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, MammaMums skrev:

🥰

Tusen takk for at du tok deg tid å linke 😊 Da blir det sånne store på meg oxo🤩 Bruker du lokkene? Eller har du uten? De to til pålegg, det er den minste str da eller? 

Ahhh.. nå fikk jeg skikkelig boost👍 Tusen takk🥳

Alle jeg har er i den største størrelsen, to i hver hylle. Du kan måle inni kjøleskapet så kan du se hvilken som passer best hos dere.  Eventuelt prøve to stykk å se om det er noe for dere :) 

Har lokk til alle men bruker det bare til halvparten, eller de gangene jeg setter to bokser oppå hverandre. De jeg har pålegg i bruker jeg ikke lokk til, for å ha det litt lettere tilgjengelig :) så lokk ville jeg kjøpt bare en av for å se det Ann :) 

Får håpe dere blir like fornøyd som det vi er :) så får du si ifra om hva du syns 🤗

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle jeg har er i den største størrelsen, to i hver hylle. Du kan måle inni kjøleskapet så kan du se hvilken som passer best hos dere.  Eventuelt prøve to stykk å se om det er noe for dere :) 

Har lokk til alle men bruker det bare til halvparten, eller de gangene jeg setter to bokser oppå hverandre. De jeg har pålegg i bruker jeg ikke lokk til, for å ha det litt lettere tilgjengelig :) så lokk ville jeg kjøpt bare en av for å se det Ann :) 

Får håpe dere blir like fornøyd som det vi er :) så får du si ifra om hva du syns 🤗

🥰🥰🥰

AnonymBruker
Skrevet

Em gang i året er innafor, men litt sjelden. To ganger i året vil jeg si er passe. Litt husmorhysteri ute å går fremdeles, ser jeg.

Snakker her om grundig vask, søler man noen dråper saft osv så tørkes det opp med en gang.

Anonymkode: 7e7f7...408

• Liker 5
Skrevet

Tørker stadig over flekker og annet med en gang jeg ser de, grønnsaksskuffen blir også ofte vasket. Grundig vask av hele kjøleskapet er vel kanskje 2 x i året :) Skal kjøpe meg beholdere til kjøleskapet som en annen her tipset om, ser stadig så rotete og overfylt ut. 

Skrevet

Tørker om jeg søler noe osv. Ellers vasker vi hele  2-3 ganger i året. 

AnonymBruker
Skrevet
On 5/3/2019 at 4:12 PM, AnonymBruker said:

i månaden. Ikke året. Skam deg. 

Anonymkode: e1abb...d6e

Skrevet
On 5/3/2019 at 4:12 PM, AnonymBruker said:

Ja

AnonymBruker
Skrevet

Vasker mitt ca en gang i kvartalet, altså kanskje 3-4 ganger i året. Jeg er 1 person og kjøleskapet ser ikke ut de gangene jeg vasker det. 1 gang i året er jo galskap. 

Anonymkode: 1fe4d...393

AnonymBruker
Skrevet
På 5.5.2019 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Det var smart! Takk for tipset! 

Nå lurer jeg på hvorfor jeg ikke har tenkt på det før! :fnise:

Anonymkode: fd756...792

AnonymBruker
Skrevet

tørker litt ved behov og vasker om noe er sølt. Tømmer og vasker det kanskje 1 gang i året. Mest egentlig for å få sett igjennom alle glass og slikt og se om noe bør kastes. Alt i kjøleskapet er oppbevart i emballasje så skittent blir det jo ikke. Av nysgjerrighet har jeg og svabret det etter 6 mnd for bakteriervekst på flatene som er mest i bruk uten å ha funnet noe. Flatene i kjøleskap er for glatte og temperaturen for lav til at bakterier trives.

Anonymkode: 50758...b63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tørker over alle hyller ca en gang i måneden, eller når det er synlige smuler eller søl. Vasker hele kjøleskapet ved å ta ut all mat og deretter helt ut og vaske grundig alle hyller og kurver, vasker "vegger og tak" før det settes inn igjen, det gjør jeg 2-3 ganger i året. Fast gjør jeg det før jeg begynner å fylle kjøleskapet med julemat, og har masse gjester. Så en gang på våren og en gang på høsten som regel. Sammen med nedvask av stue, vask og bytte av gardiner/gulvtepper osv. 

Jeg synes det er mer enn nok, og tenker at det går sikkert mer sjeldent også, spesielt om man er få og bare voksne, og sjelden søler noe. 

Anonymkode: 2e885...fee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...