lin Skrevet 3. mai 2019 #1 Skrevet 3. mai 2019 Jeg har psoriasisarttitt, og Revmatologen har forespeilet at jeg må starte på metotreksat med tiden. Men pga bivirkninger er det ønskelig å drøye så lenge som mulig. Hva slags kjipe bivirkninger er det snakk om? Googler men blir ikke klokere. Har gått opp 20kg dom følge av sykdommen og de sitter dønn. Orker ikke at det skal bli flere. Samler fort væske i kroppen. Er det håp om at metex kan gi vekttap?
Jadzia Skrevet 3. mai 2019 #2 Skrevet 3. mai 2019 Kvalme, brekninger, oppkast, hårtap og utmattelse var mine bivirkninger da jeg tok den mot crohns. Tok jeg piller annen hver dag, og folsyre dagene mellom, så fikk jeg mindre bivirkninger enn om jeg tok hele ukesdosa på en dag. Da sov jeg i fire dager etterpå. Etter fire år på den, begynte det å gå på lever og nyrer og jeg måtte slutte på den.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #3 Skrevet 3. mai 2019 Jeg har gått på metex penn (injeksjon) i litt over en måned nå. Har også psoriasisartritt. Har utsatt LENGE da jeg var redd for bivirkninger, Men, skulle ønske jeg begynte lenge før, ingen bivirkninger og føler meg bedre for hver dose jeg tar. Min far tar samme medisin, og har heller ingen bivirkninger. Han har gått på medisinen i over 10 år. Anonymkode: cffdd...957
lin Skrevet 5. mai 2019 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2019 Så fint å høre!! vet ikke hvilke bivirkninger man skal frykte en gang. Bare hørt at det er kjipe bivirkninger. Mer det håp om at kilo kan renne fortere av?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #5 Skrevet 5. mai 2019 Jeg mistet mye hår på Metrotrexat (eller hvordan det skrives), puta var full hver morgen. Sure oppstøt og halsbrann nesten hver dag. Stoppet omtrent på dagen da jeg begynte med biologisk medisin (Enbrel/Benepali). Anonymkode: 12ed0...f36
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #6 Skrevet 5. mai 2019 På 3.5.2019 den 13.24, Jadzia skrev: Kvalme, brekninger, oppkast, hårtap og utmattelse var mine bivirkninger da jeg tok den mot crohns. Tok jeg piller annen hver dag, og folsyre dagene mellom, så fikk jeg mindre bivirkninger enn om jeg tok hele ukesdosa på en dag. Da sov jeg i fire dager etterpå. Etter fire år på den, begynte det å gå på lever og nyrer og jeg måtte slutte på den. Det var nøyaktig slik jeg hadde det også. Anonymkode: a2a46...af2
lin Skrevet 5. mai 2019 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2019 Biologisk , ingen bivirkninger da eller? Er det noe aber med denne?
Jadzia Skrevet 6. mai 2019 #8 Skrevet 6. mai 2019 10 timer siden, lin skrev: Biologisk , ingen bivirkninger da eller? Er det noe aber med denne? Alt har bivirkninger, og de biologiske medisinene har lister som i hvert fall skremmer livskiten av meg når jeg leser om dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå