Gå til innhold

Sterk angst - hjelp!


Anonymz

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter her med full panikk. Desperat etter hjelp, eller noe som helst som kan lindre.

Har sterk angst, og kjenner frykten spre seg gjennom kroppen. Er i tillegg hypokonder, og føler alt er skikkelig galt. Har vondt i magen, og tror noe er galt. Var på legevakta i går og sjekket, men de kunne ikke finne noe. Føler og jeg feiler mer, uten å gå inn i noe mer detaljer på det.

Føler meg helt paralysert av redsel, helt nummen og skjelven. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvor jeg skal gjøre av meg.

Uansett; noen som kjenner seg igjen? Erfaringer? Hva kan jeg gjøre? Hva som helst... takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kun ett råd; det går over. Det er bare angst. Kroppen blir litt vel overivrig og forvirra, og aktiverer deg uten grunn.

Anonymkode: 5d77e...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun ett råd; det går over. Det er bare angst. Kroppen blir litt vel overivrig og forvirra, og aktiverer deg uten grunn.

Anonymkode: 5d77e...313

Tusen takk.. betryggende ord å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også helseangst, og det er helt grusomt. Akkurat nå har jeg halsbetennelse og feber, men tror det er noe mer alvorlig. Det gjør jeg alltid. Føler med deg, og håper vi får noen gode råd. Klem til deg.

Anonymkode: f552f...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med helseangst tidligere, rignte legen for alt! Veldig slitsomt. Når panikken setter seg, pust i hendene dine! Det er beroligende. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt sterk angst før, men leste meg opp på alt jeg kunne da og eksponerte meg for det "farlige". Tvang meg på jobb osv.

 

Rundt 10 år siden hadde noen anfall. Kan ha litt småangst av og til. Men ikke slik det var, ler faktisk av d nå. Det suger noe innmari ja, men går over.

Anonymkode: d7848...82e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter også med helseangst. Før jul var det helt forjævlig og jeg har aldri hatt så sterk angst før. Alle som har hatt angst vet hvor grusomt det er! Men det er viktig å huske på at det «bare» er angst og angstanfall går alltid over, det gjelder å ri bølgen av. Kroppen orker ikke å være redd for lenge og angsten vil bli mindre, så det gjelder å stå i det så vil det gi seg av seg selv. Og når det kommer til helseangst så ikke stol så mye på dine egne følelser og tanker rundt helsen din, vi kan tenke og tro mye rart men det er ikke slik at det er sant. Og husk at angst kan gi fysiske symptomer som smerter og ubehag. 

Anonymkode: 2802b...1d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også helseangst, og det er helt grusomt. Akkurat nå har jeg halsbetennelse og feber, men tror det er noe mer alvorlig. Det gjør jeg alltid. Føler med deg, og håper vi får noen gode råd. Klem til deg.

Anonymkode: f552f...499

Huff, ikke noe godt å høre. Samme her, tror også alltid det er noe mer alvorlig når jeg er syk. Men eneste tilfellene av det, har kun vært i tankene. Ønsker deg god bedring. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter også med helseangst. Før jul var det helt forjævlig og jeg har aldri hatt så sterk angst før. Alle som har hatt angst vet hvor grusomt det er! Men det er viktig å huske på at det «bare» er angst og angstanfall går alltid over, det gjelder å ri bølgen av. Kroppen orker ikke å være redd for lenge og angsten vil bli mindre, så det gjelder å stå i det så vil det gi seg av seg selv. Og når det kommer til helseangst så ikke stol så mye på dine egne følelser og tanker rundt helsen din, vi kan tenke og tro mye rart men det er ikke slik at det er sant. Og husk at angst kan gi fysiske symptomer som smerter og ubehag. 

Anonymkode: 2802b...1d5

Helt sant. Helseangst (og angst forøvrig) er så mye verre, og mer omfattende enn det høres ut. 

Ja, en må huske på det du nevner om fysiske symptomer av angst.. som regel er symptomene på sykdom jeg frykter, utløst av angsten selv. nummenhet, kvalme, smerter her og der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...