Gjest Nefertiti Skrevet 23. april 2005 #1 Skrevet 23. april 2005 Jeg begynner seriøst å lure på hvem som sorterer saker som skal på trykk og i mediene generelt for tiden. Jeg mener personlig at det bør være litt kvalitetssiling på stoffet som skal skrives om. Jeg mener mediene åpenbart bør ta på seg en beskytterrolle for noen personer. Deriblandt Aylar. Hun bør ikke få så mye spalteplass som hun gjør. Men hvorfor får hun det? Pga. puppene? Mangelen på innsikt av konsekvenser? Ikke vet jeg...Jeg kjenner jeg til tider koker! Det er så mye annet som interesserer verden som kunne vært skrevet om, men neida...
Gjest Violetta Skrevet 23. april 2005 #2 Skrevet 23. april 2005 Jeg synes mediene er alt for preget av tabloid. Det er det som selger. De sakene som virkelig betyr noe kommer helt bort i mengden av tabloid som omhandler tvserier, moter og spørreundersøkelser.
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #3 Skrevet 23. april 2005 Den stolte avislesende nasjonen Norges kunnskaper begrenser seg vel til rampelys, trash-tv og idol.
Gjest Formosiss Skrevet 23. april 2005 #4 Skrevet 23. april 2005 Hos de store avisenes nett-avdelinger er det faktisk ungdom som sitter og bestemmer hva som skal inn på nettet; både av saker, overskrifter og bilder.
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #5 Skrevet 23. april 2005 Du har internet. Det er nok av kvalitetsaviser der ute for de som kan engelsk. Du kan lese nyheter fra Japan på engelsk, de store amerikanske, engelske etc etc Ikke les norske aviser for utenriksstoff.
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #6 Skrevet 23. april 2005 Jeg for min del er utrolig lei av Idol...
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #7 Skrevet 23. april 2005 Jeg er drittlei Idol, Aylar og lene alexandra... Så jeg har lurt på det samme selv
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #8 Skrevet 23. april 2005 Selv leser jeg nesten aldri løssalgsavisene lengre, dessverre er jeg ikke så flink til å lese andre aviser heller. Hører på nyheter i radioen (p2), ellers abonnerer jeg på Morgenbladet. Vil anbefale denne avisa, og skulle gjerne supplert den med f eks Dagens Næringsliv et par ganger i uka, samt Politiken og et par tysk- eller engelskspråklige kvalitetsaviser. Jeg skal som sagt ikke skryte på meg at jeg får med meg så mye nyheter, men stoffet i Dagbladet og VG, for ikke å snakke om en god del tv-nyheter, interesserer meg ikke.
Gjest GreenSky Skrevet 23. april 2005 #9 Skrevet 23. april 2005 Det står jo en del om dette i Vær Varsom Plakaten. Men så er spørsmålet; Skal pressen ha en beskytterrolle over helt vanlige, intelligente personer som vet hva de sier og gjør?
Gjest Nefertiti Skrevet 23. april 2005 #10 Skrevet 23. april 2005 Problemet med mange av de er at de er ikke intelligente personer. Mange av de er nok ikke i stand til å se konsekvenser av hva de gjør, (tenker da på konsekvenser for seg selv) og da er det synd at media bruker så mye tid på disse.
Gjest GreenSky Skrevet 23. april 2005 #11 Skrevet 23. april 2005 Pressen beskytter mindreåringe, psykisk utviklingshemmende og personer som ikke er vant med å uttale seg til pressen. Seff blir grensene strukket noen ganger. Men journalistene jobber ikke for idealisme alene; De må også skrive det de får beskjed om/ det som selger.
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #12 Skrevet 23. april 2005 Når det gjelder Aylar så har jo hun fått masse bra personlig ut av det. Hvor bra det er spørs jo på personen som ser, men jeg tror Aylar egentlig er gansk fornøyd.
Gjest GreenSky Skrevet 23. april 2005 #13 Skrevet 23. april 2005 Aylar vet nok hva hun gjør. )g SvennO, f.eks. Han virker ofte helt dust i mediene, men har bakgrunn som journalist selv. Altså vet han godt konsekvensene av sine handlinger.
Gjest Violetta Skrevet 23. april 2005 #14 Skrevet 23. april 2005 Jeg synes ikke pressen skal ha noen beskytterrolle, men at de har plikt til å formidle alle typer nyheter. Jeg mener ikke at det er bra at aviser har samme rolle som ukeblader osv.
Gjest Formosiss Skrevet 23. april 2005 #15 Skrevet 23. april 2005 Jeg synes ikke pressen skal ha noen beskytterrolle, men at de har plikt til å formidle alle typer nyheter. Jeg mener ikke at det er bra at aviser har samme rolle som ukeblader osv. Husk at mediene er en av de største beskytterene for ytringsfrihet (tro det eller ei), så at de har en beskytterrolle er rimelig viktig. Derimot lar de seg alt for ofte styre av økonomien, og det er -det- som plager meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå