Gå til innhold

Migrene flere ganger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei:) noen som har erfaring med migrene? Pleier kun å få kraftige anfall ca 2-3 ganger i året, men denne uka fikk jeg det plutselig på skolen på mandag og så ga de seg, og nå fikk jeg et anfall tidligere i dag... Som kommer veldig kraftig og plutselig, men varer ikke veldig lenge. Kan dette skyldes eksamensperiode og mye stress?? 

Anonymkode: 563ef...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stress er absolutt en trigger for meg. Har pleid å ha migrene 2 ganger i måneden, da fire dager hver gang (8 dager i måneden) de siste 16 årene. Selve migrenen utarter seg nesten alltid veldig likt, med noe varierende intensitet. Det var en periode etter flere år på yazmin hvor jeg begynte å få visuell aura og en litt annerledes migrene. 

Hvis du opplever at denne migrenen er annerledes enn den du bruker å få, så vil jeg absolutt anbefale deg å snakke med lege. Det kan være andre underliggende faktorer som vi ikke er klare over og noen av disse kan være alvorlige.

Anonymkode: 908d3...d8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stress er absolutt en trigger for meg. Har pleid å ha migrene 2 ganger i måneden, da fire dager hver gang (8 dager i måneden) de siste 16 årene. Selve migrenen utarter seg nesten alltid veldig likt, med noe varierende intensitet. Det var en periode etter flere år på yazmin hvor jeg begynte å få visuell aura og en litt annerledes migrene. 

Hvis du opplever at denne migrenen er annerledes enn den du bruker å få, så vil jeg absolutt anbefale deg å snakke med lege. Det kan være andre underliggende faktorer som vi ikke er klare over og noen av disse kan være alvorlige.

Anonymkode: 908d3...d8f

Uff, ikke noe godt. Takk for svar, det skal jeg gjøre! ☺️

Anonymkode: 563ef...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja absolutt, stress er en av de vanligste triggerne for migrene.

Migrene gir en overfølsomhet i nervesystemet, som får hjernen til å slå full alarm av nesten ingen grunn. 

Hvis du bor i nærheten av Oslo og vil høre mer om hvordan migrene er en sykdom som påvirker mer enn bare hodet, anbefaler jeg å gå på Litteraturhuset 11. juni. Gratis foredrag av nevrolog og hodepinespesialist:

https://www.facebook.com/events/2441752966097680/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...