Gå til innhold

Hvilke salmer har dere valgt?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har ikke bestemt oss 100% på valg av salmer. Må man ha tre?

Hvilke har dere valgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3?? trodde det var 2 man måtte ha.. :roll: vi har valgt kjærlighet fra gud og å leva det er å elska.

Skrevet

Vi skal ha No livnar det i lundar og Deilig er jorden.

Gjest Store Bea
Skrevet

Vi har valgt Guds godhet sang i sinnet...., men trenger en fin en til....

Skrevet

Nei, man må slett ikke ha tre...men gjerne to. Den tredje er det mange som erstatter med solistinnslag eller annet!

Vi har tenkt på "Å leva, det er å elska" og "Kjærlighet er lysets kilde"...

Gjest Brud2005
Skrevet

hei.

Vi tenkte på No livnar det i ludar. Salme nr. 2 vet vi ikke enda..

Jeg er så glad i "mitt hjerte alltid vanker" men det er vel en julesang? (jul nevnes hvertfall i 1.vers :-( ) Hulk, jeg som er så glad i den..

Skrevet

Driver fortsatt å vurderer vi.

Kommer ikke til å ha "å leva det er å elska" for det får meg bare til å tenke på begravelse.

Men har tenkt på å ha "la oss vandre i lyset" som siste salme.

Er også veldig glad i "deilig er jorden" men pga av juleassosiasjonen med den sangen, tviler jeg egetlig på at vi kommer til å velge den.

Skrevet

Jeg er så glad i "mitt hjerte alltid vanker" men det er vel en julesang? (jul nevnes hvertfall i 1.vers :-( ) Hulk, jeg som er så glad i den..

Det er vel strengt tatt en julesang, men du kan fint ha den. Vi hadde den i vårt bryllup - fordi vi liker den så godt. Julenatt nevnes i første vers, ja. Men jeg synes hele teksten er så fin og passer ved flere anledninger enn julen. Så bruk den, du! De aller fleste kjenner den jo godt fra før av også og synes den er fin. :wink:

Skrevet

Det er vel strengt tatt en julesang, men du kan fint ha den. Vi hadde den i vårt bryllup - fordi vi liker den så godt. Julenatt nevnes i første vers, ja. Men jeg synes hele teksten er så fin og passer ved flere anledninger enn julen. Så bruk den, du! De aller fleste kjenner den jo godt fra før av også og synes den er fin. :wink:

Den er absolutt en av mine favoritter også! :-)

Var fast bestemt på å ha den, men så feiget jeg ut... Svigermor synes bl.a. at den har en litt for dyster melodi til å brukes i bryllup... :-(

Tror vi går for Guds godhet sang i sinnet og Deg å få skode. Siden vi skal ha (to) solistinnslag i tillegg, så "slipper vi" å ha en tredje salme. Jeg kunne godt tenkt meg en salme til, men sambo er redd for at vielsen skal bli for lang.

Skrevet

Vi skal ha " Guds godhets sang i sinnet og kjærlighet fra gud.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Unnskyld at jeg spør!

Men hvor i all verden finner dere alle disse salmene? :roll:

Sitter rådløs jeg, er det noen som kan hjelpe meg :klø:

Gjest Brud2005
Skrevet
Unnskyld at jeg spør!

Men hvor i all verden finner dere alle disse salmene? :roll:  

Sitter rådløs jeg, er det noen som kan hjelpe meg :klø:

http://www.orkdalsmenighetene.no/

Klikk til venstre på "vigsel" -> "musikkvalget" -> "salmer"

:vinke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...