Gå til innhold

Aldersrekkevidde vennskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er din alder og foretrukket aldersrekkevidde i vennskap?

19, 16-36

Anonymkode: 4367a...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen aldersgrense for vennskap? 

Jeg har venner som er både 40 år eldre og 40 år yngre enn meg. Og de to er også venner. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrukket? Tenker jeg ikke over engang.

Jeg er i midten av tredveårene. En av mine kompiser er snart 60. Men han virker mye yngre enn han er, holder følge med oss yngre gutta på byen uten problemer. Alder er bare et tall.

Min yngste gode venn er nok i starten av 20-årene.

Anonymkode: 57892...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er relasjonen viktigere enn alder.

Vennskap skal ikke ha en aldersgrense.

Jeg har både venner som er like gamle som meg, og noen som er del år yngre eller eldre enn meg. Det har aldri vært noe problem så lenge det er venner jeg trives med, og kan ha noe til felles med.

Jeg var veldig opptatt av alder når jeg var barn, men dette vokste jeg egentlig av meg når jeg gikk ungdomsskolen, som begynner å bli en god del år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et rart spm. Jeg har en veldig god venn av meg som er pensjonist og i slutten av 60 årene, jeg er tidlig i 30 årene. Har også venner fra det lokale fotballaget jeg godt kan diskutere å gjøre ting med som er 18 år. Alder har da ingenting å si. Er like interessant å diskutere ting med yngre som eldre 

Anonymkode: b44b4...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine nærmeste venninner er nok jevnaldrende (tidlig i 30-årener). Men ellers har jeg gode venner i alle alderskategorier. Mest eldre enn yngre. Beste kompisen min er "limet" i vennegjengen fordi han alltid arrangerer de beste sammenkomstene og temafestene. Han er 58 år. 

Anonymkode: 92a2b...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ikke tenkt over🤔 

men har venner fra 26-63

jeg er 38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23. Har venner fra 22-39. Kunne godt hatt eldre venner, men opplever at de som er eldre enn 40 (f.eks. kollegene mine) syns det blir rart fordi de har barn som er eldre enn meg og de anser nok meg som for ung til vennskap. Forstår det, da. 

Anonymkode: 1bbcd...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke med så mye venner lenger .... Men tror ikke jeg har noen grense på alder... Men en venn som er lik meg og passer meg. 

Anonymkode: b1234...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen aldersgrense for det. Kan være at noen passer bedre for å gjøre forskjellige ting med. Men vennskap, og det å ta en samtale sammen, kanskje en tur eller noe annet - der har jeg ingen aldersgrense 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 22. De eldste vennene mine er eldre enn foreldrene mine, den yngste er 19.

For noen år siden ville jeg sikkert syntes det hadde vært litt rart å skulle tilbringe tid som venner med noen over 40, men etter videregående trer man bare mer og mer ut i de voksnes verden, og da viskes gradvis slike grenser ut. Det er ihvertfall slik jeg opplever det :) Veninnegjengen jeg tilbringer mest tid sammen med i dag har et alderspenn fra 21 til 44år, trives veldig godt sammen med dem alle som en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tenkt over, det kommer jo an på personen. Jeg møter jevnaldrende som føles 20 år eldre, og yngre personer som føles jevngamle. 

Anonymkode: 474f6...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...