Gå til innhold

Tips til bil nr.2?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi må ha en ekstra bil. Bilen må være billig i drift, da den i hovedsak skal brukes til og fra jobb(ca 60 km pr dag).

Tenker ca 2-3 år gammel bil som ikke har gått alt for langt. Budsjett 150-200 000. 

Har vurdert e-golf, men vi har snart en 16-åring i hus som skal lærekjøre, og el-bil utgår da Fordi vi må ha manuell gir. 

Mann og ungdom er 190 høye, og den bør være komfortabel for de å kjøre. 

Har tenkt litt på Mini, synes den er stilig, men den blir kanskje litt liten for familien høye medlemmer?

tips mottas med takk:-)

Anonymkode: 96ad3...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må ha en ekstra bil. Bilen må være billig i drift, da den i hovedsak skal brukes til og fra jobb(ca 60 km pr dag).

Tenker ca 2-3 år gammel bil som ikke har gått alt for langt. Budsjett 150-200 000. 

Har vurdert e-golf, men vi har snart en 16-åring i hus som skal lærekjøre, og el-bil utgår da Fordi vi må ha manuell gir

Har tenkt litt på Mini, synes den er stilig, men den blir kanskje litt liten for familien høye medlemmer?

Hvorfor det? Manuell gir er ofte mangelvare på nyere biler, og med automatkasse kan poden konsentrere seg om bilkjøringen isteden for å frustreres over girkasse og clutch.

Man kan alltid ta manuell senere, når man har fått litt mer kjøreerfaring.

Anonymkode: 1cb30...36b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Manuell gir er ofte mangelvare på nyere biler, og med automatkasse kan poden konsentrere seg om bilkjøringen isteden for å frustreres over girkasse og clutch.

Man kan alltid ta manuell senere, når man har fått litt mer kjøreerfaring.

Er du en av de som ikke klarte å kjøre manuell?

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker ca 2-3 år gammel bil som ikke har gått alt for langt. Budsjett 150-200 000

Har vurdert e-golf, men vi har snart en 16-åring i hus som skal lærekjøre, og el-bil utgår da Fordi vi må ha manuell gir. 

Har du sett på V70 eller mondeo? :) De er veldig behagelige å kjøre.

Anonymkode: f8c75...191

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville satset på en E-golf eller Bmw I3. Manuell klarer man fint å lære på kjøreskolen. 

Anonymkode: 613b5...ef1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker ca 2-3 år gammel bil som ikke har gått alt for langt. Budsjett 150-200 000

Om det er ikke er noe spesifikt merke, se på Skoda Oktavia. Mange å velge i med manuell girkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville gått for el-bil uansett. Jeg kjørte selv manuell bil på kjøreskolen og automat hjemme, det gikk helt fint.

Anonymkode: 7387c...31a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mini er en upålitelig gørrbil, styr langt unna. Jeg er 1,92m selv og blir ofte overrasket: Den lille Honda Jazz passer meg, en litt større Honda Civic er for trang i førermiljøet. Volkswagen Polo er enda en slik overraskelse: Mye plass i en liten bil. Dere må nesten teste dette litt.

Anonymkode: 56480...90f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt tips er å droppe manuelt gir. Det forsvinner uansett. Ellers vet jeg ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Isambard skrev:

Mitt tips er å droppe manuelt gir. Det forsvinner uansett. Ellers vet jeg ikke 

Manuelt gir er lurt fordi disse bilene ofte er billigere. Og det er greit å gi poden noe å tenke på mens han kjører, la mobilen ligge.

Anonymkode: 56480...90f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gubben er to meter og sitter greit i min MB A180. 

Anonymkode: c19b7...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seff for billig, og gammal... Men Toyota Yaris. 

Egenvekt 1000 kg, vogntog.vekt iirc ca. 2400, taklast 75 kg. Plass til flosshatt, i høyden. 

Helt flatt gulv på 170 cm, om du vil. BILLIG å kjøre. Sjekk hjul-lager, og ¨overløps-rør¨ for bensin, -vært tilbakekalling. GENIAL Bil, mener jeg.

Edit. Bytt dempere framme, hvis i tvil, -super-lett jobb, for gubben, -eller sønn...

Polo ¨Cross¨ ser kul ut...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for flere tips! Vanskelig dette med bil.

Enig i at elbil er det lureste valget, men mener poden bør lære seg manuell gir.

Toyota Yaris er et av alternativene våre, gørr kjedelig bil, men billig og driftssikker. Har en dyr og fancy bil som nr 1, så trenger bare en sikker og rimelig bil som pendlerbil til jobb, og til lærekjøring. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse blir litt for store. Tenker en mindre og snerten bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Madza 3, Skoda fabia, A3, Nissan Juke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Porsche 911 GT3 Touring?

Den koster litt mer enn budsjettet, men kanskje du kan prute litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ford Focus. Ford Focus. Og Ford Focus. 

Veldig bra kjøreegenskaper. Passe stor (ikke liten, ikke stor). 

Vi har 2 stk. En gammel og en ny. Gamlingen ligger som klistret på veien. En drøm å kjøre. Nybilen (2019) har jeg ikke rukket å bli så kjent med, men den kjentes litt mer "plastikk" enn den gamle, gode. Gamlingen er fra 2008. 

Anonymkode: 687fa...ee3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 2.5.2019 den 0.53, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikkert eldre enn faren din, og ALLE tok manuell lappen i min tid. Men likevel, jeg ser hvilken vei det går. Gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker
På Friday, May 03, 2019 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikkert eldre enn faren din, og ALLE tok manuell lappen i min tid. Men likevel, jeg ser hvilken vei det går. Gjør du?

Men kjøretøy med manuelt gir kommer sannsynligbis ikke til å forsvinne på MINST femten eller tjue år... 

Det er i alle fall mitt tips...  

Anonymkode: 4536c...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kjøretøy med manuelt gir kommer sannsynligbis ikke til å forsvinne på MINST femten eller tjue år... 

Det er i alle fall mitt tips...  

Anonymkode: 4536c...fab

Det har allerede forsvunnet på alt av nye biler om man ikke nøyer seg med de aller mest skrapede utgavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...