Bigmullah Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 Hei. Vi har vært sammen i mange år. Nå er sexlysten vært borte hos dama i noen måneder. P piller er sluttet på for et år siden. Hun sier hun er trøtt og sliten ofte, mye å gjøre på jobb, vitaminmangel, litt spekulering på økonomi, gir meg sjelden oppmerksomhet. Hun sa vi måtte oppsøke hjelp. Det har vi gjort og går nå hos terapeut. Hun vil vite hvorfor lysten er borte. Hva mener dere, hvorfor ble det plutselig slik?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 Har forholdet deres vært utsatt for noe "traume"? Feks tillitsbrudd (økonomisk, utroskap, løgner etc.). Dette drepte sexlysten min på eksen, etter han var utro mot meg og i tillegg løy om mye rart mistet jeg helt tenning og respekt. Anonymkode: 29f2b...365 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #3 Skrevet 2. mai 2019 Alle forhold har vel en sånn periode? Det hadde hvert fall jeg, og flere av mine venninner. Jeg har vært sammen med min kjæreste i snart 7 år, og etter 3 år mistet jeg totalt lysten. Elsket han like mye og ingenting var galt, men jeg bare mistet lysten og ville gjøre andre ting. Han ble litt frustrert og trodde noe var galt. Jeg begynte da å lure på om noe var galt, men det var jo ikke det. Trodde det var uvanlig og at jeg hadde mistet følelser for ham. Det hadde jeg altså ikke. Selv om jeg ikke var sugen på sex den perioden, så hadde vi sex - men ganske sjelden. Kanskje 1-2 ganger i mnd. Etter et par måneder så ble jeg mer giret på å ha sex, og jeg ble så glad(haha) for jeg trodde jo først det var noe galt med meg. Men med de aller fleste så er det altså ikke noe galt! Ikke med deg eller kjæresten din. Det kan også ha noe med personen psykisk å gjøre. Flere som har en dårlig periode mister ofte sexlysten. Man må bare få det bedre med seg selv. Anonymkode: f5694...96d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 Kan være overgangsalder. Eller andre ting. Selv husker jeg at jeg sluttet å tenne på en tidligere ex rett og slett pga størrelse på penis. Så det var ikke noe poeng. Altså hvis man ikke tenner lengre er det ikke noe poeng å ha sex ( for egen del i allefall). Man kan ha sex for å være snill men det blir ikke det samme. Anonymkode: 3554a...13e
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #5 Skrevet 2. mai 2019 Kanskje deprimert eller har bare ikke følelser for deg lenger. Anonymkode: 7a102...1b4
Bigmullah Skrevet 2. mai 2019 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle forhold har vel en sånn periode? Det hadde hvert fall jeg, og flere av mine venninner. Jeg har vært sammen med min kjæreste i snart 7 år, og etter 3 år mistet jeg totalt lysten. Elsket han like mye og ingenting var galt, men jeg bare mistet lysten og ville gjøre andre ting. Han ble litt frustrert og trodde noe var galt. Jeg begynte da å lure på om noe var galt, men det var jo ikke det. Trodde det var uvanlig og at jeg hadde mistet følelser for ham. Det hadde jeg altså ikke. Selv om jeg ikke var sugen på sex den perioden, så hadde vi sex - men ganske sjelden. Kanskje 1-2 ganger i mnd. Etter et par måneder så ble jeg mer giret på å ha sex, og jeg ble så glad(haha) for jeg trodde jo først det var noe galt med meg. Men med de aller fleste så er det altså ikke noe galt! Ikke med deg eller kjæresten din. Det kan også ha noe med personen psykisk å gjøre. Flere som har en dårlig periode mister ofte sexlysten. Man må bare få det bedre med seg selv. Anonymkode: f5694...96d Hei! Takk for godt svar. Hun sier hun mener hun elsker meg, men d er så rart når lysten er helt fraværende, og i tillegg lukker seg inne i seg selv. Hun onanerer heller ikke... terapeuten mener hun har en form for depresjon.... det går jo utover meg, da det ikke er noe sex, eller lite intimitet... men, jeg velger å tro det er midlertidig ( ca 4 mnd), og gir henne ro og rom, maser ikke på noe...
Bigmullah Skrevet 2. mai 2019 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje deprimert eller har bare ikke følelser for deg lenger. Anonymkode: 7a102...1b4 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje deprimert eller har bare ikke følelser for deg lenger. Anonymkode: 7a102...1b4 Hei. Terapeut sier hun nok har vært/er i en depresjon... hun sier selv hun mener hun elsker meg, men at d er så rart å ikke ha lyst lengre, heller ikke onanering..
Bigmullah Skrevet 2. mai 2019 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Har forholdet deres vært utsatt for noe "traume"? Feks tillitsbrudd (økonomisk, utroskap, løgner etc.). Dette drepte sexlysten min på eksen, etter han var utro mot meg og i tillegg løy om mye rart mistet jeg helt tenning og respekt. Anonymkode: 29f2b...365 Hei. Nei ikke spesielt. Hun mener jeg er litt sjalu , men ikke så mye. Hun har slitt med økonomi i vinter ja, det holder jeg på å ordne opp. Ikke utroskap, vi har begge god tillit til hverandre. Men hun har hat veldig mye å tenke på i tillegg t økonomi, sykdom i nær familie, plages med helsen selv ( nakkeskade) etc..
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #9 Skrevet 2. mai 2019 2 minutter siden, Bigmullah skrev: Hei. Nei ikke spesielt. Hun mener jeg er litt sjalu , men ikke så mye. Hun har slitt med økonomi i vinter ja, det holder jeg på å ordne opp. Ikke utroskap, vi har begge god tillit til hverandre. Men hun har hat veldig mye å tenke på i tillegg t økonomi, sykdom i nær familie, plages med helsen selv ( nakkeskade) etc.. Når du skriver dette så synes jeg ikke det er rart at hun har hatt liten sexlyst. Hun har hatt endel å stri med og tenke på, man blir mentalt sliten og dermed fysisk sliten. 4 måneder uten sexlyst er jo heller ikke lenge. Jeg tror at du legger ekstra press og stress på henne? Hvem foreslo terapeut? Jeg vil tro at dette går seg til av seg selv når hun kommer ovenpå mentalt, uten press og mas fra deg om sex. Anonymkode: 0c938...ee1 4
Bigmullah Skrevet 2. mai 2019 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du skriver dette så synes jeg ikke det er rart at hun har hatt liten sexlyst. Hun har hatt endel å stri med og tenke på, man blir mentalt sliten og dermed fysisk sliten. 4 måneder uten sexlyst er jo heller ikke lenge. Jeg tror at du legger ekstra press og stress på henne? Hvem foreslo terapeut? Jeg vil tro at dette går seg til av seg selv når hun kommer ovenpå mentalt, uten press og mas fra deg om sex. Anonymkode: 0c938...ee1 Hei! Det var henne som foreslo det .. at vi begge skulle gå på det. Jeg personlig synes og det er godt med noen samtaler der.. hver for oss og sammen.. ja, jeg vil jo ha bekreftelser vet du, så da ble d mas om kyssing, mere hjerter på meldinger etc, og spørsmål om lyst etc..
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #11 Skrevet 2. mai 2019 2 timer siden, Bigmullah skrev: Hei! Det var henne som foreslo det .. at vi begge skulle gå på det. Jeg personlig synes og det er godt med noen samtaler der.. hver for oss og sammen.. ja, jeg vil jo ha bekreftelser vet du, så da ble d mas om kyssing, mere hjerter på meldinger etc, og spørsmål om lyst etc.. Ps i k k e spørr direkte om lyst når dette er vanskelig for henne også, ta d via den hjelpen dere får. Husk at vi er mange som har gptt mye lenger uten sex i oerioder der partner har mistet/hatt underlivs problem. Du må være l i t t mer tålmodig. Anonymkode: 61d1f...87e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #12 Skrevet 3. mai 2019 9 timer siden, Bigmullah skrev: Hei! Takk for godt svar. Hun sier hun mener hun elsker meg, men d er så rart når lysten er helt fraværende, og i tillegg lukker seg inne i seg selv. Hun onanerer heller ikke... terapeuten mener hun har en form for depresjon.... det går jo utover meg, da det ikke er noe sex, eller lite intimitet... men, jeg velger å tro det er midlertidig ( ca 4 mnd), og gir henne ro og rom, maser ikke på noe... Man kan elske noen uten å ha lyst på sex. Mulig ikke mannfolk tenker sånn, men flere kvinner kan det. Uansett , alt avhenger av alderen hennes. Er det overgangsalder? Har hun tatt blodprøver og sjekket om hun er frisk og alt er på stell. Hva med en tur til gynekolog bare for å sjekke underlivet, livmor, ta nødvendige tester ellers. Anonymkode: 29e95...367
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #13 Skrevet 3. mai 2019 Klarr hun elsker deg, d må du ikke tvile på!!! Anonymkode: 61d1f...87e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #14 Skrevet 3. mai 2019 Skjønner at du opplever det som utfordrende å miste denne formen for nærhet. Hvis hun er deprimert er det helt naturlig at hun ikke er interessert i hverken sex eller kos, og flott om dere kan prate med noen. Høres ut som du også prater med noen på egenhånd, og det er kjempebra. Mennesker som er deprimerte kan fort bli selvbebreidende, å få dårlig samvittighet for at de ikke strekker til. Hvis det blir mye fokus på sex i parsamtaler, kan det oppleves som et press til å måtte prestere. Det kan likeså godt ende opp med økt irritasjon mot deg. Så at du prater med noen alene, og kan bli bli møtt på den usikkerheten du får av manglende bekreftelse, får psykoedukasjon om hvordan en depresjon kan fortone seg, får veiledning og støtte mtp hvordan du skal møte konen din i denne vanskelige situasjonen, er kjempeflott. Anonymkode: 8e7b0...3f2
Bigmullah Skrevet 3. mai 2019 Forfatter #15 Skrevet 3. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan elske noen uten å ha lyst på sex. Mulig ikke mannfolk tenker sånn, men flere kvinner kan det. Uansett , alt avhenger av alderen hennes. Er det overgangsalder? Har hun tatt blodprøver og sjekket om hun er frisk og alt er på stell. Hva med en tur til gynekolog bare for å sjekke underlivet, livmor, ta nødvendige tester ellers. Anonymkode: 29e95...367 Hei! Slutten av 30 årene.. mangler på B vitamin , utover det frisk 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at du opplever det som utfordrende å miste denne formen for nærhet. Hvis hun er deprimert er det helt naturlig at hun ikke er interessert i hverken sex eller kos, og flott om dere kan prate med noen. Høres ut som du også prater med noen på egenhånd, og det er kjempebra. Mennesker som er deprimerte kan fort bli selvbebreidende, å få dårlig samvittighet for at de ikke strekker til. Hvis det blir mye fokus på sex i parsamtaler, kan det oppleves som et press til å måtte prestere. Det kan likeså godt ende opp med økt irritasjon mot deg. Så at du prater med noen alene, og kan bli bli møtt på den usikkerheten du får av manglende bekreftelse, får psykoedukasjon om hvordan en depresjon kan fortone seg, får veiledning og støtte mtp hvordan du skal møte konen din i denne vanskelige situasjonen, er kjempeflott. Anonymkode: 8e7b0...3f2 Kjempefint svar... du skriver veldig my bra her. Det jeg indirekte blir er jo å være redd for at hun mister følelsene sine for meg. Men slik jeg forstår det, så er nok de der, men hun trenger veiledning for hvordan hun skal komme seg ut av dette... vi har samme terapeut..så det tror jeg er bra. Hun har faktisk nevnt d før at jeg har gitt henne dåli samvittighet mht dette temaet. Som hun sier så vil hun bare finne lysten igjen. jeg prioriterer nå i større grad og håndtere ungene, så hun kommer seg mer ut, trene venner, trene etc..
Bigmullah Skrevet 5. mai 2019 Forfatter #16 Skrevet 5. mai 2019 Hei:) på kveldstid når vi legger oss, blir d virket masete om jeg legger meg inntil henne i «skje» uten å styre noe som helst? Jeg tenker litt kroppslig kontakt kan jo ikke ha noe å si? hva med å spørre om litt ryggmassasje etc, uten noe tilnærming om sex i det hele tatt?
Nusse Skrevet 5. mai 2019 #17 Skrevet 5. mai 2019 På 3.5.2019 den 2.37, AnonymBruker skrev: HMan kan elske noen uten å ha lyst på sex. Mulig ikke mannfolk tenker sånn, men flere kvinner kan det. Anonymkode: 29e95...367 Riktig det som sies her! Mannfolk forventer gjerne at kyss, klapp og klem skal ende opp med samleie. En sånn forventning kan få kvinnen til å skygge unna all intimitet. Prøv å bygge opp en tillit hos henne til at dere kan ha intim kos og nærhet uten sex. Ta dere god tid, når forventningspresset er borte, kan det godt være at lystene hennes våkner til liv igjen. 1
Bigmullah Skrevet 8. mai 2019 Forfatter #18 Skrevet 8. mai 2019 På 5.5.2019 den 15.34, Nusse skrev: Riktig det som sies her! Mannfolk forventer gjerne at kyss, klapp og klem skal ende opp med samleie. En sånn forventning kan få kvinnen til å skygge unna all intimitet. Prøv å bygge opp en tillit hos henne til at dere kan ha intim kos og nærhet uten sex. Ta dere god tid, når forventningspresset er borte, kan det godt være at lystene hennes våkner til liv igjen. Hei! Vi er litt der at hun har en mild depresjon sier psykologen til oss, etter en del hendelser. Det igjen fører til at hun stenger seg inne, gir ikke meg bekreftelser og leter etter både lyst og følelser. En noe vanskelig situasjon for min del, men terapeut sier jeg ikke må ligge inntil henne, kysse henne etc en god periode. Hun trenger seg selv, finne seg selv, og ikke føle press utenfra i en slik situasjon . Følelsene har « gjemt seg» på et vis.... noen kommentarer rundt dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå