AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 Hei. Jeg har ett spørsmål til dere damer som har vært igjennom en abort før. Jeg skal ta en abort men når sykehuset omsider ringte meg fikk jeg beskjed om at jeg måtte være lengre på vei før de kunne fjerne det? Er 5+3 i dag. Jeg har ikke fått time før 14.mai å syns dette var veeeldig lenge å vente? 😩 Ønsker ikke diskusjon ang abort, bare svar på om noen andre har opplevd det samme? Anonymkode: 6348e...818
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 Synst det er rart at du ikke kan ta abort for du er så kort på vei. Men grunnen til du må vente så lenge er nok for at du er så kort på vei, og det er flere en deg som er lengre på vei og kommer "først i køen". Anonymkode: c4c73...22c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #3 Skrevet 1. mai 2019 Har en lignende opplevelse. Tror jeg var nesten 5 uker på første UL, hvor de på et så tidlig stadie kun så en tom plommesekk. Jeg måtte vente 2 uker før jeg kunne gjennomføre aborten for å være helt sikker på at jeg faktisk var gravid og at de da også kunne garantere at graviditeten ble avbrutt. Dette var grunnen slik jeg forsto det ihvertfall. Sender deg en god klem ❤️ Anonymkode: 776f2...61d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #4 Skrevet 1. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en lignende opplevelse. Tror jeg var nesten 5 uker på første UL, hvor de på et så tidlig stadie kun så en tom plommesekk. Jeg måtte vente 2 uker før jeg kunne gjennomføre aborten for å være helt sikker på at jeg faktisk var gravid og at de da også kunne garantere at graviditeten ble avbrutt. Dette var grunnen slik jeg forsto det ihvertfall. Sender deg en god klem ❤️ Anonymkode: 776f2...61d Okey, men da skjønner jeg det litt bedre.. Men likevell syns jeg ikke det er greit å måtte vente "så lenge" vært gravid før å beholdt den gangen, så kjenner igjen visse ting på kroppen som tydelig sier at jeg er gravid så syns dette er helt grusomt. Tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: 6348e...818
Tigertone Skrevet 1. mai 2019 #5 Skrevet 1. mai 2019 Skjønner at du syns det er vanskelig å måtte vente, men selv om du er 5 uker på vei, er fosteret bare 3 uker gammelt. Man teller jo fra siste dag i siste menstruasjon, og dette er ca. to uker før egget fester seg og fosteret begynner å utvikle seg. Tidligst uke for å ta abort er 6. svangerskapsuke. Om det er et lite sykehus, eller de har mange henvendelser (i russetiden er det ekstra mange henvendelser om abort, i følge flere jeg kjenner som jobber på sykehus), kan det hende du må vente noen uker på ledig time da de som har kommet lengre har større prioritet. Du kan lese mer om abort her: https://www.sexogsamfunn.no/abort/# Ønsker deg masse lykke til videre ❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå