Gå til innhold

Jeg så spøkelser i går ettermiddag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 1.5.2019 den 16.50, AnonymBruker skrev:

Hei,

I går fikk jeg erfare veldig merkelig aktivitet utenfor et fraflyttet og gammelt tidligere herskapshus her i bygda. Jeg skulle hente nevøen min i barnehagen, og tok en snarvei over marken til dette huset. Jeg gikk helt alene over marken. da ser jeg plutselig to små jenter med fine 1800-talls- eller tidlig 1900-talls kjoler (hun ene hadde silkehatt med sløyfe), løpe lekende og muntert nedover marken, ca 50 meter foran meg.

Den minste av dem hadde en snurrebass i hånden, de kunne være sånn 8 - 10 år gamle. Det rare er at rett før de viste seg, var det som om synet mitt svartnet til i sidene, jeg hadde ikke sidesyn, det virket som om jeg absolutt skulle se disse to leke. Det gamle huset i bakgrunnen så plutselig helt moderne ut og hagen var velstelt. Det var som om det bare var jeg og dem som eksisterte i øyeblikket, og alt annet ble filtrert ut. Da de viste seg, kjente jeg en varm vind i ansiktet, enda det var vindstille, og trærne beveget seg heller ikke.

Jeg hørte dem ikke, jeg bare så dem (de var ikke helt klare, men fortsatt veldig tydelige), løpende i lystig lek foran meg. De løp bak en stor busk ca 50 meter foran meg og der forsvant dem. Jeg gikk forbi busken , og det var ikke lenger spor av dem noe sted. Det gamle huset var tilbake i gammel, nedslitt form og hagen var igjen ustelt. Det var som om jeg hadde foretatt en reise over 100 år tilbake i tid.

Etter dette ble jeg veldig trett, jeg hentet nevøen og vi gikk hjem. Jeg måtte legge meg litt, det var som om jeg hadde bearbeidet utrolig mye på en gang, jeg snakket med min mann senere om dette, og han avblåste meg og hevder jeg har jernmangel og at jeg har lest for mye fiksjon og derfor ikke klarer å skille mellom reelle ting og luftspeilinger. Jeg måtte gråte litt for meg selv fordi ingen vil tro meg, derfor måtte jeg skrive litt om dette her inne.

De så ca slik ut, med lignende hatt, bilder. Utrolig merkelig. Flere som har opplevd merkelige ting og ikke blir trodd? :(

Anonymkode: f3267...e37

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm.

Du er klar over at spøkelser ikke eksisterer, ikke sant?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
23 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det vet du oppriktig talt ingenting om. 🙂 men du er ingen forsker. Ikke jeg heller. Men det er så mange ubesvarte spørsmål. Alle har trodd de har visst det meste til alle tider. Vitenskap er ofte her og nå. Så er der proggresser og utvikling hele veien. Vi vet egentlig ikke så mye altså 🙂

Joda, vi vet en hel del. Vi vet at vi har fysiske lover. Vi vet også at det er gjort hundretusener av observasjoner av spøkelser opp gjennom tidene. Observasjoner. Intet annet. Vi vet også at spøkelser alltid fremstår som noe kjent for hjernen.

De kan heller ikke fanges på bilde, da de på mystisk vis unngår dette. Det samme gjelder filming.

Mye det samme som alle ufo-observasjonene som er gjort gjennom tidene.

Anonymkode: e0355...59c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, jabx skrev:

Du er klar over at spøkelser ikke eksisterer, ikke sant?

Jeg for min del kaller det ikke spøkelser, men sjeler som kommer på "besøk" fra den andre siden.

Det er nok det du har opplevd TS.

Anonymkode: d3e23...8cf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del kaller det ikke spøkelser, men sjeler som kommer på "besøk" fra den andre siden.

Takk. Nå fikk jeg meg en skikkelig god latter 😂

Anonymkode: eb0aa...4e9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ha kaffen klar da, til "de besøkende"? :kaffekopp:

Anonymkode: 46005...f20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan heller ikke fanges på bilde, da de på mystisk vis unngår dette. Det samme gjelder filming.

Det er da ikke noe mystisk :) Man kan ikke fotografere noe som ikke finnes og som ikke er synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Må man ha kaffen klar da, til "de besøkende"? :kaffekopp:

Kommer an på. Nå var dette to små jenter så jeg regner med de ikke drikker kaffe :opplyser:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Nå fikk jeg meg en skikkelig god latter 😂

Anonymkode: eb0aa...4e9

Så fint at jeg bidro til at dagen din ble bra :tommel:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, vi vet en hel del. Vi vet at vi har fysiske lover. Vi vet også at det er gjort hundretusener av observasjoner av spøkelser opp gjennom tidene. Observasjoner. Intet annet. Vi vet også at spøkelser alltid fremstår som noe kjent for hjernen.

Kjent for hjernen? Forklar hva du mener

Det hersker vel tvil om visse bilder da.

Jeg tror det lønner seg å være åpen for ting ingen har funnet forklaring på på lange tider. Eller? 

Ikke så lett, men jeg vet at vitenskap så langt fra har alle svar. Det vet du også. Hva du dermed tror og ikke avhenger av din intuisjon og erfaring. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er fortsatt mye vi ikke vet, og derfor må vi ha en åpning for at vi ikke har en forklaring på overnaturlige ting ennå. Vi er for eksempel ikke i stand til å forklare hva TID er. Hvor kommer tiden fra? Kan den endres? TS opplever en tilsynelatende tidsforskyving. Dette er ikke noe vi er i stand til å måle på noen som helst måte i dag.

Anonymkode: ff6de...42b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, Ella Ellefantella said:

Jeg kjenner nære personer som jeg stoler 100% på som har opplevde det samme. Alle tre fullstendig friske.

Jeg synes som @so_what at det er et dumhetstegn å nekte på at det finnes noe bare fordi det ikke er vitenskapelig bevist enda. Greit å ikke TRO på det, men å benekte det bombastisk er bare snevert.

Jeg også. Min bestevenninne er lege, hun opplevde å både se og høre et gjenferd på hjemmebesøk hos en pasient og var et vrak etterpå, jeg tror 100% på at det er sant. Pasienten kunne også bekrefte at hun så og hørte det samme. At folk gidder å kverulere så mye på andres opplevelser skjønner jeg ikke, kjedelig å være så lite åpen og åndelig 

Anonymkode: 9fd1e...767

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trenger ikke gå til legen fordi man ser spøkelse. Da skulle jeg ha vært gjenganger på legekontoret siden barn. Men siden det du så var så detaljert og at det svartnet, er det nok legitimt å ta seg en tur.

Husker enda når dørhåndtak åpnet seg ut i gangen og døra åpnet seg, hvor det stod en gutt å så på meg. Da var jeg 7-8. Det var et spøkelse, intet annet og er 99% sikker på at det ikke var en hallisunasjon. Har ikke sett noe på sikkert 6-7 år nå og godt er det.

Anonymkode: ce684...206

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, SoWhat? skrev:

Kjent for hjernen? Forklar hva du mener

Det hersker vel tvil om visse bilder da.

Jeg tror det lønner seg å være åpen for ting ingen har funnet forklaring på på lange tider. Eller? 

Ikke så lett, men jeg vet at vitenskap så langt fra har alle svar. Det vet du også. Hva du dermed tror og ikke avhenger av din intuisjon og erfaring. 

Hjernen leter etter kjente mønstre. Derfor vil du aldri høre noen si at de så noe som ikke lignet på noe de har sett før.

Det har lite med vitenskap å gjøre. Det finnes ingenting i vitenskapen som tyder på at det finnes noe som heter spøkelser. Ikke en antydning engang. Logisk nok

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjernen er nok fullt kapabel til å se spøkelser. Problemet er bare at de ikke finnes.

Kan du bevise at menneskers sjel ikke går igjen?

Spøkelse synes jeg er litt upresist begrep. Jeg tenker mer i retning av gjenferd, døde mennesker som går igjen på jorda. 

Kan du bevise at dette ikke er mulig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Kan du bevise at menneskers sjel ikke går igjen?

Spøkelse synes jeg er litt upresist begrep. Jeg tenker mer i retning av gjenferd, døde mennesker som går igjen på jorda. 

Kan du bevise at dette ikke er mulig? 

Bevisbyrden ligger hos de som påstår dette eksisterer. Jeg har ingenting å bevise siden ingenting av dette eksisterer.

Å tro at noe slikt fins er så hinsides all virkelighet at jeg har ikke ord.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bevisbyrden ligger hos de som påstår dette eksisterer. Jeg har ingenting å bevise siden ingenting av dette eksisterer.

Å tro at noe slikt fins er så hinsides all virkelighet at jeg har ikke ord.

Hvorfor er det så hinsides? Det samme kan man jo si om så mye som faktisk eksisterer! Radiobølger, internett og alle de rare tingene som finnes!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, Ella Ellefantella skrev:

Jeg kjenner nære personer som jeg stoler 100% på som har opplevde det samme. Alle tre fullstendig friske.

Jeg synes som @so_what at det er et dumhetstegn å nekte på at det finnes noe bare fordi det ikke er vitenskapelig bevist enda. Greit å ikke TRO på det, men å benekte det bombastisk er bare snevert.

Jeg er enig med deg!

Jeg er ingen fan av "Åndenes makt", men jeg måtte se på programmet da forskere opplevde en rekke uforklarlige hendelser, som at instrumenter til stadighet sluttet å virke når de undersøkte ting fra Osebergskipet.

Forskerne fant ingen vitenskapelige grunner til instrumentsvikten, og stilte seg åpne for at vitenskapen ikke kunne forklare alt.

Jeg sier som deg: "Greit å ikke TRO på det, men å benekte det bombastisk er bare snevert."

Anonymkode: 9b67c...52d

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er åpen for at det finnes ting som ikke vitenskapelig kan dokumenteres. Det finnes mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder :-). 
Jeg er realist og jobber med teknikk/elektronikk, men har opplevd så mye rart som ikke kan forklares. Vil ikke kalle det for spøkelser, men heller "energier/sjeler" som åpenbarer seg for noen. Har flere historier, men en del av disse er så lett "sporbare" og gjenkjennelig at jeg lar være.

Men som noen skriver, ta dette opp med fastlegen for å utelukke at det ikke er noe med hjernen din.

Og er alt ok så ta dette som et "hyggelig møte" med fortiden. Hvorfor skulle disse "energiene" gjøre deg noe vondt? Jeg håper å få oppleve noe slikt en gang. Gjør et historisk søk om denne gården og om det har bodd noen der som kan tilsvare det du så.

Endret av 911
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan i all verden kunne du se at det var en silkehatt? Var silke et vanlig materiale for hatter? Av det jeg har sett av hatter for jenter i gamle dager, er det mest kyser og stråhatter. 

Anonymkode: 81a2d...e1f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...