AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #21 Del Skrevet 1. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om dette var en engangshendelse så tenker jeg at det er godt mulig du så det du så. Jeg tror nok at det er mer mellom himmel og jord enn vi er klar over. Selv har jeg ikke opplevd det du har opplevd, men jeg har opplevd småting selv som jeg ikke har kunnet forklare. Anonymkode: e4a65...ed0 Det var jo en hallusinasjon, og da oppleves det jo som at man ser det. Anonymkode: 46005...f20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #22 Del Skrevet 1. mai 2019 Altså... Jeg tror på at du har sett disse jentene. Uten tvil. Men jeg tror ikke på at de er ekte, eller det vil si, spøkelser. Jeg vet det sies at der er mer mellom himmel og jord, men realisten i meg nekter å tro det. Spøkelser finnes ikke, da hadde det vært bevis for lenge siden på at de faktisk eksisterer - og det finnes ingen beviser. Jada, folk forsker med magneter og noe elektriske duppedingser og diverse, men de finner ikke ut en dritt. De merker kanskje litt ustabilitet her og der, men der er alltid en logisk forklaring. Vårt sinn er i stand til mer enn vi tror. Jeg er mer redd for mitt eget hode enn jeg er for spøkelser, for hjernen vår, den er sinnssyk. Det sier seg selv når to mennesker kan sitte ved siden av hverandre og den andre ser noe, men den andre ser det ikke. Og plutselig sier den ene at den ser noe annet, og da ser den andre personen det også - selv om han EGENTLIG ikke gjør det, men han tror det så sterkt. Anonymkode: 5a987...3f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #23 Del Skrevet 1. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og plutselig sier den ene at den ser noe annet, og da ser den andre personen det også - selv om han EGENTLIG ikke gjør det, men han tror det så sterkt. Er det dette som kalles suggesjon (eller massesuggesjon?)? Anonymkode: 46005...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #24 Del Skrevet 1. mai 2019 Familien min eide en gård for en god del år tilbake, kan huske at jeg som 11-12 åring så 2 skikkelser spasere rett inn i låven med blikket festet rett mot meg. Glemmer det aldri, har dog ikke sett/hørt noe uforklarlig siden. Anonymkode: 9e874...d65 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #25 Del Skrevet 1. mai 2019 En gang jeg var så dehydrert at jeg holdte på å besvime og satt på toget så så jeg en grønn ku midt på jordet og et hestehode på togsetet forand meg og vrinsket. Like klart som om det skulle ha vært virkelig, men jeg visste at det ikke var virkelig selvfølgelig. Og når jeg var liten og ikke hadde sovet på 2 døgn en gang så både så jeg og hørte litt av hvert sykt. En av pyntegjenstandene til foreldrene mine stod plutselig forand kjøleskapet, og denne fikk jeg ikke lov til å røre fordi den var eldgammel, så jeg løp til dem å sa at de måtte flytte den fordi jeg skulle ha mat, men den stod jo ikke der. Også når jeg endelig fikk i meg mat så satt det en jente på min alder vedaiden av meg og gliste meg rett opp i trynet, lenge. Jeg sa til meg selv: dette er ikke ekte, men hun var der fortsatt. Også skulle jeg opp på rommet å gråte fordi jeg ikke orket mer av det og skjønte ikke hva som skjedde med hodet mitt... så satt 2 av mine veninner (de hadde vært på besøk tidligere på dagen) inne på rommet mitt og snakket stygt om meg + snakket om gameboy, så dem ikke men hørte det når jeg lyttet til døra og løp gråtende ned og sa at de fortsatt er på rommet mitt, ikke har dratt og baksnakker meg. Men da sa moren min at det går ikke, de dro for lenge siden! Og det klarte jeg ikke å forstå, selvom jeg faktisk hadde sagt hade til dem. DA ble jeg så redd for meg selv at jeg satr meg i et hjørte, knep igjen øya, holdt for ørene og sa: BLABLABLABLA for å slippe å se og høre noe mer uvirkelige ting. Hjernen kan fucke SKIKKELIG med folk. Spesielt hvis man er i ubalanse pga et eller annet Anonymkode: e42a8...e1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 1. mai 2019 #26 Del Skrevet 1. mai 2019 Man ser ikke en liten snurrebass i en hånd på 50 meters hold. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #27 Del Skrevet 1. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: En gang jeg var så dehydrert at jeg holdte på å besvime og satt på toget så så jeg en grønn ku midt på jordet og et hestehode på togsetet forand meg og vrinsket. Like klart som om det skulle ha vært virkelig, men jeg visste at det ikke var virkelig selvfølgelig. Og når jeg var liten og ikke hadde sovet på 2 døgn en gang så både så jeg og hørte litt av hvert sykt. En av pyntegjenstandene til foreldrene mine stod plutselig forand kjøleskapet, og denne fikk jeg ikke lov til å røre fordi den var eldgammel, så jeg løp til dem å sa at de måtte flytte den fordi jeg skulle ha mat, men den stod jo ikke der. Også når jeg endelig fikk i meg mat så satt det en jente på min alder vedaiden av meg og gliste meg rett opp i trynet, lenge. Jeg sa til meg selv: dette er ikke ekte, men hun var der fortsatt. Også skulle jeg opp på rommet å gråte fordi jeg ikke orket mer av det og skjønte ikke hva som skjedde med hodet mitt... så satt 2 av mine veninner (de hadde vært på besøk tidligere på dagen) inne på rommet mitt og snakket stygt om meg + snakket om gameboy, så dem ikke men hørte det når jeg lyttet til døra og løp gråtende ned og sa at de fortsatt er på rommet mitt, ikke har dratt og baksnakker meg. Men da sa moren min at det går ikke, de dro for lenge siden! Og det klarte jeg ikke å forstå, selvom jeg faktisk hadde sagt hade til dem. DA ble jeg så redd for meg selv at jeg satr meg i et hjørte, knep igjen øya, holdt for ørene og sa: BLABLABLABLA for å slippe å se og høre noe mer uvirkelige ting. Hjernen kan fucke SKIKKELIG med folk. Spesielt hvis man er i ubalanse pga et eller annet Anonymkode: e42a8...e1f Det du opplevde når du var liten, hørtes veldig trasig ut. Du forteller at du ikke hadde sovet på 2 døgn da du hadde disse opplevelsene. Og søvnmangel er noe som er årsak til hallusinasjoner hos mange. Det er heldigvis forbigående. (Det står om søvnmangel og hallusinasjoner i den linken på forrige side). Jeg har også lest om at dersom man (og det gjelder alle mennesker) går i flere døgn uten søvn, så vil man etter hvert havne i en (midlertidig) psykose. Denne psykosen forsvinner når man får sovet igjen. Anonymkode: 46005...f20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #28 Del Skrevet 2. mai 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du opplevde når du var liten, hørtes veldig trasig ut. Du forteller at du ikke hadde sovet på 2 døgn da du hadde disse opplevelsene. Og søvnmangel er noe som er årsak til hallusinasjoner hos mange. Det er heldigvis forbigående. (Det står om søvnmangel og hallusinasjoner i den linken på forrige side). Jeg har også lest om at dersom man (og det gjelder alle mennesker) går i flere døgn uten søvn, så vil man etter hvert havne i en (midlertidig) psykose. Denne psykosen forsvinner når man får sovet igjen. Anonymkode: 46005...f20 Ja jeg er jo klar over det da, var jo det jeg prøvde å formidle. Så vet ikke om det var et svar til meg eller for at noen andre skulle lese det. Ja det var ikke en hyggelig opplevelse. Men jeg tenkte aldri over at det var noe overnaturlig med det, det har jeg aldri trodd, så var rent og kjært søvnmangel hallusinasjoner. Og TS skriver jo at hun ble veldig trøtt etter denne hendelsen, så det er ikke sikkert at hun ble trøtt AV det hun så, men var trøtt uten at hun merket det (ja man kan være ekstremt utmattet lenge uten å merke det før det plutselig smeller) og fikk disse hallusinasjonene pga det. Anonymkode: e42a8...e1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 2. mai 2019 #29 Del Skrevet 2. mai 2019 Ryddet for innhold med opphavsrett og svar til dette. Edie, adm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #30 Del Skrevet 2. mai 2019 13 timer siden, Macro skrev: Man ser ikke en liten snurrebass i en hånd på 50 meters hold. Du er i feil tråd Anonymkode: ee119...64c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #31 Del Skrevet 2. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er i feil tråd Anonymkode: ee119...64c Hun er jo ikke det. TS skriver at den ene jenta hadde en snurrebass i hånden og de var ca 50 meter unna. Jeg er enig med Macro, man kan ikke se at det er en snurrebass på så lang avstand. Men man kan innbille seg veldig mye. Anonymkode: e2f6a...ac4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 2. mai 2019 #32 Del Skrevet 2. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er i feil tråd Anonymkode: ee119...64c Nei, på ingen måte 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #33 Del Skrevet 2. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun er jo ikke det. TS skriver at den ene jenta hadde en snurrebass i hånden og de var ca 50 meter unna. Jeg er enig med Macro, man kan ikke se at det er en snurrebass på så lang avstand. Men man kan innbille seg veldig mye. Anonymkode: e2f6a...ac4 Det gir mening. Fyren tror han så disse skikkelsene, og han tror han så en snurrebass. Han tror. That's it. Anonymkode: e0355...59c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 2. mai 2019 #34 Del Skrevet 2. mai 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså... Jeg tror på at du har sett disse jentene. Uten tvil. Men jeg tror ikke på at de er ekte, eller det vil si, spøkelser. Jeg vet det sies at der er mer mellom himmel og jord, men realisten i meg nekter å tro det. Spøkelser finnes ikke, da hadde det vært bevis for lenge siden på at de faktisk eksisterer - og det finnes ingen beviser. Jada, folk forsker med magneter og noe elektriske duppedingser og diverse, men de finner ikke ut en dritt. De merker kanskje litt ustabilitet her og der, men der er alltid en logisk forklaring. Vårt sinn er i stand til mer enn vi tror. Jeg er mer redd for mitt eget hode enn jeg er for spøkelser, for hjernen vår, den er sinnssyk. Det sier seg selv når to mennesker kan sitte ved siden av hverandre og den andre ser noe, men den andre ser det ikke. Og plutselig sier den ene at den ser noe annet, og da ser den andre personen det også - selv om han EGENTLIG ikke gjør det, men han tror det så sterkt. Anonymkode: 5a987...3f5 Dette var et selvmotsigelse innlegg, unnskyld meg 🙂 Jeg er med deg på at hjernen vår er... skremmende. Jeg smilte da jeg leste det, for klart den er. Vi vet heller ikke alt om den. Og hva den er i stand til. Men her kommer motsigelsen : for hva om den er i stand til å se spøkelser da? Om vi kan se og høre mer enn vi tror i utgangspunktet? Det er ikke en levende sjel som kan motbevise eller bevise hva hjernen vår FULLT ut er i stand til. Sant. Så derfor skjønner jeg ikke folk som er ignorante og/eller vil ha en logisk ( so far) forklaring på alt. DET syns jeg er tegn på litt dumhet. Ikke at jeg sier dere som er "der" er dumme generellt altså. Men litt korttenkt her?.. Ts. Jeg skjønner at det er vanskelig å ikke bli tatt på alvor! Jeg tror deg. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #35 Del Skrevet 2. mai 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Dette var et selvmotsigelse innlegg, unnskyld meg 🙂 Jeg er med deg på at hjernen vår er... skremmende. Jeg smilte da jeg leste det, for klart den er. Vi vet heller ikke alt om den. Og hva den er i stand til. Men her kommer motsigelsen : for hva om den er i stand til å se spøkelser da? Om vi kan se og høre mer enn vi tror i utgangspunktet? Det er ikke en levende sjel som kan motbevise eller bevise hva hjernen vår FULLT ut er i stand til. Sant. Så derfor skjønner jeg ikke folk som er ignorante og/eller vil ha en logisk ( so far) forklaring på alt. DET syns jeg er tegn på litt dumhet. Ikke at jeg sier dere som er "der" er dumme generellt altså. Men litt korttenkt her?.. Ts. Jeg skjønner at det er vanskelig å ikke bli tatt på alvor! Jeg tror deg. Hjernen er nok fullt kapabel til å se spøkelser. Problemet er bare at de ikke finnes. Anonymkode: e0355...59c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver18 Skrevet 2. mai 2019 #36 Del Skrevet 2. mai 2019 Mamma så/hørte ting som ikke var der. Hun hadde hjernesvulst 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Ellefantella Skrevet 2. mai 2019 #37 Del Skrevet 2. mai 2019 Jeg kjenner nære personer som jeg stoler 100% på som har opplevde det samme. Alle tre fullstendig friske. Jeg synes som @so_what at det er et dumhetstegn å nekte på at det finnes noe bare fordi det ikke er vitenskapelig bevist enda. Greit å ikke TRO på det, men å benekte det bombastisk er bare snevert. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #38 Del Skrevet 2. mai 2019 Dette minner meg om hendelser fra boken Agnes Cecilia — En selsom historie av Maria Gripe. En veldig fin, lettlest barne/ungdomsbok. Jeg vil anbefale deg å lese den TS, eller egentlig alle fordi den er faktisk så fin, men hendelsen din er veldig lik det hovedkarakteren i boken opplever. Jeg vet ikke om det du så var ekte eller ikke, så jeg har ikke like lett for å slå ned på slike ting som andre her i tråden, siden jeg egentlig ikke vet helt hva jeg tror. Du får tenke litt på det selv, har du flere hallusinasjoner er det sikkert greit å snakke med en lege. Men det er jo ikke bevist at spøkelser eksisterer eller ikke, så jeg tenker at folk for tro hva de vil. Anonymkode: 1f818...f1c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #39 Del Skrevet 2. mai 2019 Vi var tre stykker som så et spøkelse da vi var unge. Jeg tror egentlig ikke på spøkelser, men når jeg har sett det selv sammen med to andre? Anonymkode: 228c2...9ee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 2. mai 2019 #40 Del Skrevet 2. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjernen er nok fullt kapabel til å se spøkelser. Problemet er bare at de ikke finnes. Anonymkode: e0355...59c Det vet du oppriktig talt ingenting om. 🙂 men du er ingen forsker. Ikke jeg heller. Men det er så mange ubesvarte spørsmål. Alle har trodd de har visst det meste til alle tider. Vitenskap er ofte her og nå. Så er der proggresser og utvikling hele veien. Vi vet egentlig ikke så mye altså 🙂 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå