Gå til innhold

Hva slags valg skal jeg ta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter sååååå unormalt mye med det å ta valg. Hvor skal jeg bo? Skal jeg by på den leiligheten eller den leiligheten? Trives jeg der eller der? Skal jeg ha ett, to,tre, fire, fem forskjellige dyr? Skal jeg kjøpe den katten eller ikke den katten? Hvis jeg blir gravid så skal jeg ha det barnet eller ikke? Hvor mange barn skal jeg da ha? Hva slags valg skal jeg ta? Skal jeg bo med den mannen eller den mannen eller bo alene? Skal jeg reise på ferie til utlandet eller ikke? Hva skal jeg bruke pengene til? Skal jeg kjøpe en ny dyr bil eller en litt billigere bil? Skal jeg kjøpe en kanin eller ikke? Hva skjer når jeg blir syk? Klarer jeg det eller ikke? Hva om jeg brekker beinet og jeg har en hund som må gå på tur?

Spesielt det med dyr og barn er det aller vanskeligste. Jeg tror jeg ikke skal ha barn fordi jeg er så usikker på meg selv og er redd for å føre de genene videre. Jeg tenker sånn og bekymrer meg så natt og dag og jeg blir gal av det. I det ene øyeblikket vil jeg en ting for så i neste øyeblikk ikke også vil jeg men så vil jeg ikke. Jeg blir gal av alle disse valgene livet byr på og det stresser meg kolossalt. Har gått i terapi men det har ikke hjulpet men jeg er så forvirra og usikker på alt i livet. Sliter veldig med magen og må akutt på do så da blir jeg bare bekymra for om jeg må akutt på do og at det ikke er do i nærheten sånn som å ta buss. Derfor har jeg bil. Jeg har også dyr og er usikker på hvor mange dyr jeg skal ha og jeg er redd for hva som skjer hvis jeg kommer for en ulykke eller at jeg blir liggende i koma i to måneder.

Dette stresser meg og ødelegger livet mitt helt fordi jeg tør ikke å leve sånn som jeg ønsker siden bekymringene og angsten tar over helt. Hva skal jeg gjøre? Er dette normalt?

Anonymkode: f700b...e4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen her som kan ta den avgjørelsen for deg, den må du ta på egen hand.

Jeg har aldri hat det slik, Men slik jeg forstår det så har mange det slik så det er nok normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få fastlegen til å henvise deg til psykolog. Det kan høres ut som det er bekymringsangst el.l. du har.

Anonymkode: a17f6...671

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange har også erfart god hjelp av å lese og å bruke denne boken, som er en egentarapibok (kognitiv terapi) ved forskjellige typer angst (og også depresjon).

livet-er-et-usikkert-prosjekt.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange har også erfart god hjelp av å lese og å bruke denne boken, som er en egentarapibok (kognitiv terapi) ved forskjellige typer angst (og også depresjon).

livet-er-et-usikkert-prosjekt.jpg

Du kan søke opp boken her på nasjonalbiblioteket og lese den gratis https://www.nb.no/

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...